Banker's Review Online - Fidor Bank: μια αποκλειστικά social bank

Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Fidor Bank: μια αποκλειστικά social bank

16 Μαΐου 2013 | 17:29 Γράφει ο Γιώργος  Φετοκάκης Topics: e-banking

Η γερμανική Fidor Bank αποτελεί ένα κλασικό παράδειγμα για το πώς θα μπορούσε να υλοποιηθεί η τράπεζα του μέλλοντος. Επιπλέον αποτελεί, για πολλούς λόγους, το πιο πρωτοποριακό τραπεζικό concept αυτή τη στιγμή.

Ενα πρώτο βασικό χαρακτηριστικό διαφοροποίησης είναι το γεγονός ότι το sign-in στην τράπεζα Fidor Bank γίνεται μέσω του Facebook Connect, το οποίο επιτρέπει στα μέλη του Facebook να κάνουν log on σε third party sites με την ταυτότητά τους στο Facebook. Η Fidor αποτελεί τη μία και μοναδική τράπεζα που το επιτρέπει αυτό. Δεύτερον, η τράπεζα δεν παρέχει απλούς συγκεντρωτικούς λογαριασμούς, αλλά σε μια απλή σελίδα ο πελάτης της μπορεί να δει όλες τις κινήσεις λογαριασμού του, από επενδύσεις και αποταμιεύσεις σε πολύτιμα μέταλλα έως ακόμα και εικονικά νομίσματα, όπως World of Warcraft Gold.

Αυξάνεται το επιτόκιο βάσει των ‘likes’ στο Facebook
Η τράπεζα προσφέρει, επίσης, ένα επιτόκιο αποταμίευσης που καθορίζεται από τον αριθμό των likes στη σελίδα της στο Facebook, ενσωματώνοντας για πρώτη φορά ένα Social Media DNA σε μια οικονομική λύση. Μέσω των λεγόμενων «Like Ζins», οι πελάτες της μπορούν να καθορίσουν το επιτόκιο του λογαριασμού τους, κάνοντας απλά like στη σελίδα της τράπεζας στο Facebook.Ο κανόνας είναι πολύ απλός: όσο ανεβαίνει ο αριθμός των likes, τόσο αυξάνεται και το επιτόκιο.

Η εκκίνηση γίνεται με επιτόκιο 0,5% στην αρχή της χρονιάς, ενώ στόχος είναι να αυξηθεί στη συνέχεια το επιτόκιο στο 1,5% στη διάρκεια του έτους, μέσω μιας ποσοστιαίας αύξησης της τάξης του 0,1%, κάθε φορά που η σελίδα της τράπεζας στο Facebook κερδίζει 1.000 επιπλέον likes και με όριο το 1,5%. Στο τέλος της χρονιάς, στις 31 Δεκεμβρίου δηλαδή, το επιτόκιο που δίνει η τράπεζα επαναφέρεται στο 0,5%. Δεν υπάρχει αναδρομική καταβολή των τόκων, ενώ η πληρωμή τους γίνεται στην αλλαγή του έτους.

Mέσω των «Like-Zins» η Fidor Bank ενισχύει και παροτρύνει τη συμμετοχή των πελατών της. Kάθε φορά που ένα άτομο κάνει like στη σελίδα της τράπεζας στο Facebook, αποκτά ένα αυξημένο πολλαπλασιαστή πρόσβασης κατά 235 φορές, όσος είναι ο μέσος όρος του αριθμού των φίλων που κάθε άτομο έχει στο Facebook. Με άλλα λόγια, η τράπεζα εκτίθεται σε 2,35 εκατομμύρια περισσότερο κόσμο κάθε φορά που αποκτά 10.000 likes στο Facebook.

Η Fidor αναγνωρίζει τη δύναμη των social media και το δείχνει αυτό μέσω των ενεργειών μάρκετινγκ που κάνει γι’ αυτό το σκοπό. Από τότε που λανσαρίστηκε η τράπεζα, έχει επενδύσει συνολικά €100.000 στο μάρκετινγκ.

Peer-to-peer δανεισμός και crowdfunding
Η τράπεζα προσφέρει μια πληθώρα δυνατοτήτων, από peer-to-peer δανεισμό έως crowdfunding. Προσφέρει, επίσης, μια online πλατφόρμα betting με την ονομασία Brokertainment, η οποία επιτρέπει το ποντάρισμα σχεδόν σε οτιδήποτε. Για παράδειγμα, δίνει τη δυνατότητα να ποντάρει κανείς στο πόσο θα αυξηθεί ο δείκτης FTSE σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Οι πληρωμές για ένα επιτυχημένο ή όχι ποντάρισμα γίνονται σε όποιο νόμισμα επιλέξει ο πελάτης της τράπεζας, ακόμα και σε εικονικά νομίσματα του World of Warcraft.
 
Η τράπεζα δεν προσπαθεί να ανακαλύψει τον τροχό, αλλά να αποτελέσει το συνεργάτη των πελατών της για τα πάντα: το peer-to-peer σύστημα δανεισμού της είναι πλήρως ενσωματωμένο με το Smava, το γερμανικό αντίστοιχο του Zopa, ενώ η κολοσσιαία εταιρεία media Bertlesmann αποτελεί τον κύριο συνεργάτη της τράπεζας για τη διανομή των υπηρεσιών της σε online virtual games. Η τράπεζα επίσης συνεργάζεται με το HyperWallet για να προσφέρει δυνατότητες παγκόσμιων πληρωμών.

Αναγνωρίζοντας τους ουκ ολίγους ψηφιακούς κινδύνους, η Fidor Bank παίρνει πολύ σοβαρά το θέμα της ασφάλειας των συναλλαγών και φροντίζει για αυτό με πολλαπλούς τρόπους: εγγύηση καταθέσεων, έλεγχος πρόσβασης στο λογαριασμό της Fidor, προστασία μέσω firewalls και SSL κρυπτογράφηση, SMS alerts στις κινήσεις που γίνονται στις πιστωτικές κάρτες, mobile TAN, πιστοποίηση κινητού τηλεφώνου κ.λπ.

Banking with friends
Το «banking with friends» εκφράζει τη φιλοσοφία της τράπεζας, η οποία πιστεύει ότι «δεν υπάρχει κάποιος νόμος που να λέει ότι οι τραπεζικές συναλλαγές πρέπει να είναι βαρετές». Στόχος της Fidor είναι να μεταφέρει τις θεμελιώδεις αρχές της φιλίας – εμπιστοσύνη, τιμιότητα, συνύπαρξη και αμοιβαίος σεβασμός - στις οικονομικές συναλλαγές.

Η Fibor δεν διαθέτει υποκαταστήματα γιατί πιστεύει ότι δεν τα χρειάζεται, καθώς όλες οι συναλλαγές με αυτή γίνονται μόνο online. Ιδρύθηκε το 2009, στο μέσο της χρηματοοικονομικής κρίσης, έχοντας ως αρχικό στόχο να μεταφέρει τις όλο και περισσότερο αναδυόμενες τεχνολογίες του Web 2.0 στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.

Οι ιδρυτές θέλησαν να εμφυσήσουν σε αυτήν όλα τα χαρακτηριστικά της ψηφιακής εποχής μας. Θέλησαν να κάνουν πιο ευχάριστες τις τραπεζικές συναλλαγές, δίνοντας παράλληλα στους πελάτες και χρήστες τη δυνατότητα ανταλλαγής χρημάτων μεταξύ τους, ενισχύοντας την έννοια της κοινότητας. Αναγνωρίζοντας ότι σήμερα, και ακόμα πιο πολύ στο μέλλον, θα χρησιμοποιούν τα χρήματα του Internet ως εργαλείο συναλλαγών.

Ανοικτός διάλογος με τους πελάτες
H Fidor Βank εκμεταλλεύεται πολύ τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, με το Fidor Bank Community να αποτελεί το σημαντικότερο κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες της. Επιπλέον, εκμεταλλεύεται και άλλες δημοφιλείς πλατφόρμες, όπως τα Facebook, Twitter, Xing, Youtube και Google+.

Ενα πρώτο βασικό χαρακτηριστικό διαφοροποίησης είναι το γεγονός ότι το sign-in στην τράπεζα Fidor Bank γίνεται μέσω του Facebook Connect, το οποίο επιτρέπει στα μέλη του Facebook να κάνουν log on σε third party sites με την ταυτότητά τους στο Facebook. Η Fidor αποτελεί τη μία και μοναδική τράπεζα που το επιτρέπει αυτό. Δεύτερον, η τράπεζα δεν παρέχει απλούς συγκεντρωτικούς λογαριασμούς, αλλά σε μια απλή σελίδα ο πελάτης της μπορεί να δει όλες τις κινήσεις λογαριασμού του, από επενδύσεις και αποταμιεύσεις σε πολύτιμα μέταλλα έως ακόμα και εικονικά νομίσματα, όπως World of Warcraft Gold.

Αυξάνεται το επιτόκιο βάσει των ‘likes’ στο Facebook
Η τράπεζα προσφέρει, επίσης, ένα επιτόκιο αποταμίευσης που καθορίζεται από τον αριθμό των likes στη σελίδα της στο Facebook, ενσωματώνοντας για πρώτη φορά ένα Social Media DNA σε μια οικονομική λύση. Μέσω των λεγόμενων «Like Ζins», οι πελάτες της μπορούν να καθορίσουν το επιτόκιο του λογαριασμού τους, κάνοντας απλά like στη σελίδα της τράπεζας στο Facebook.Ο κανόνας είναι πολύ απλός: όσο ανεβαίνει ο αριθμός των likes, τόσο αυξάνεται και το επιτόκιο.

Η εκκίνηση γίνεται με επιτόκιο 0,5% στην αρχή της χρονιάς, ενώ στόχος είναι να αυξηθεί στη συνέχεια το επιτόκιο στο 1,5% στη διάρκεια του έτους, μέσω μιας ποσοστιαίας αύξησης της τάξης του 0,1%, κάθε φορά που η σελίδα της τράπεζας στο Facebook κερδίζει 1.000 επιπλέον likes και με όριο το 1,5%. Στο τέλος της χρονιάς, στις 31 Δεκεμβρίου δηλαδή, το επιτόκιο που δίνει η τράπεζα επαναφέρεται στο 0,5%. Δεν υπάρχει αναδρομική καταβολή των τόκων, ενώ η πληρωμή τους γίνεται στην αλλαγή του έτους.

Mέσω των «Like-Zins» η Fidor Bank ενισχύει και παροτρύνει τη συμμετοχή των πελατών της. Kάθε φορά που ένα άτομο κάνει like στη σελίδα της τράπεζας στο Facebook, αποκτά ένα αυξημένο πολλαπλασιαστή πρόσβασης κατά 235 φορές, όσος είναι ο μέσος όρος του αριθμού των φίλων που κάθε άτομο έχει στο Facebook. Με άλλα λόγια, η τράπεζα εκτίθεται σε 2,35 εκατομμύρια περισσότερο κόσμο κάθε φορά που αποκτά 10.000 likes στο Facebook.

Η Fidor αναγνωρίζει τη δύναμη των social media και το δείχνει αυτό μέσω των ενεργειών μάρκετινγκ που κάνει γι’ αυτό το σκοπό. Από τότε που λανσαρίστηκε η τράπεζα, έχει επενδύσει συνολικά €100.000 στο μάρκετινγκ.

Peer-to-peer δανεισμός και crowdfunding
Η τράπεζα προσφέρει μια πληθώρα δυνατοτήτων, από peer-to-peer δανεισμό έως crowdfunding. Προσφέρει, επίσης, μια online πλατφόρμα betting με την ονομασία Brokertainment, η οποία επιτρέπει το ποντάρισμα σχεδόν σε οτιδήποτε. Για παράδειγμα, δίνει τη δυνατότητα να ποντάρει κανείς στο πόσο θα αυξηθεί ο δείκτης FTSE σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Οι πληρωμές για ένα επιτυχημένο ή όχι ποντάρισμα γίνονται σε όποιο νόμισμα επιλέξει ο πελάτης της τράπεζας, ακόμα και σε εικονικά νομίσματα του World of Warcraft.
 
Η τράπεζα δεν προσπαθεί να ανακαλύψει τον τροχό, αλλά να αποτελέσει το συνεργάτη των πελατών της για τα πάντα: το peer-to-peer σύστημα δανεισμού της είναι πλήρως ενσωματωμένο με το Smava, το γερμανικό αντίστοιχο του Zopa, ενώ η κολοσσιαία εταιρεία media Bertlesmann αποτελεί τον κύριο συνεργάτη της τράπεζας για τη διανομή των υπηρεσιών της σε online virtual games. Η τράπεζα επίσης συνεργάζεται με το HyperWallet για να προσφέρει δυνατότητες παγκόσμιων πληρωμών.

Αναγνωρίζοντας τους ουκ ολίγους ψηφιακούς κινδύνους, η Fidor Bank παίρνει πολύ σοβαρά το θέμα της ασφάλειας των συναλλαγών και φροντίζει για αυτό με πολλαπλούς τρόπους: εγγύηση καταθέσεων, έλεγχος πρόσβασης στο λογαριασμό της Fidor, προστασία μέσω firewalls και SSL κρυπτογράφηση, SMS alerts στις κινήσεις που γίνονται στις πιστωτικές κάρτες, mobile TAN, πιστοποίηση κινητού τηλεφώνου κ.λπ.

Banking with friends
Το «banking with friends» εκφράζει τη φιλοσοφία της τράπεζας, η οποία πιστεύει ότι «δεν υπάρχει κάποιος νόμος που να λέει ότι οι τραπεζικές συναλλαγές πρέπει να είναι βαρετές». Στόχος της Fidor είναι να μεταφέρει τις θεμελιώδεις αρχές της φιλίας – εμπιστοσύνη, τιμιότητα, συνύπαρξη και αμοιβαίος σεβασμός - στις οικονομικές συναλλαγές.

Η Fibor δεν διαθέτει υποκαταστήματα γιατί πιστεύει ότι δεν τα χρειάζεται, καθώς όλες οι συναλλαγές με αυτή γίνονται μόνο online. Ιδρύθηκε το 2009, στο μέσο της χρηματοοικονομικής κρίσης, έχοντας ως αρχικό στόχο να μεταφέρει τις όλο και περισσότερο αναδυόμενες τεχνολογίες του Web 2.0 στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.

Οι ιδρυτές θέλησαν να εμφυσήσουν σε αυτήν όλα τα χαρακτηριστικά της ψηφιακής εποχής μας. Θέλησαν να κάνουν πιο ευχάριστες τις τραπεζικές συναλλαγές, δίνοντας παράλληλα στους πελάτες και χρήστες τη δυνατότητα ανταλλαγής χρημάτων μεταξύ τους, ενισχύοντας την έννοια της κοινότητας. Αναγνωρίζοντας ότι σήμερα, και ακόμα πιο πολύ στο μέλλον, θα χρησιμοποιούν τα χρήματα του Internet ως εργαλείο συναλλαγών.

Ανοικτός διάλογος με τους πελάτες
H Fidor Βank εκμεταλλεύεται πολύ τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, με το Fidor Bank Community να αποτελεί το σημαντικότερο κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες της. Επιπλέον, εκμεταλλεύεται και άλλες δημοφιλείς πλατφόρμες, όπως τα Facebook, Twitter, Xing, Youtube και Google+.




Μια γρήγορη αντίδραση στα αιτήματα των πελατών σε όλα τα κανάλια social media είναι σημαντικότερη από ποτέ και γι’ αυτό φροντίζει το πολύ δυνατό community της τράπεζας. Επιπλέον, στη σελίδα της τράπεζας κάθε πελάτης της μπορεί να δει τους ισολογισμούς της, ενώ όλοι οι πελάτες μπορούν να επισκεφτούν όλα τα γκρουπ, να κάνουν προτάσεις βελτίωσης και έτσι να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της τράπεζας.

Για παράδειγμα, στο γκρουπ συζήτησης των τόκων, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να πουν την άποψή τους για την πολιτική που θα ακολουθήσει η τράπεζα, όσον αφορά τους τόκους. Επιπλέον, μπορούν να συζητήσουν και να αξιολογήσουν όλα τα παρεχόμενα προϊόντα της τράπεζας ή να ζητήσουν χρηματοοικονομικές συμβουλές.  Η επικοινωνία με την τράπεζα γίνεται πάντα μέσω του Internet και είναι θέμα του χρήστη να αποφασίζει αν θα παρακολουθήσει παθητικά ένα διάλογο ή θα λάβει ενεργά μέρος.

Fidopay, ένας και μόνο λογαριασμός
Ανοιγμα λογαριασμού, εμβάσματα, μεταφορές χρημάτων, αποταμιεύσεις, εμπόριο πολύτιμων μετάλλων ή συνάλλαγμα: όλα γίνονται απλά, ξεκάθαρα και με ένα κλικ μέσω του FidorPay. Σε συνδυασμό με το μοντέρνο σχεδιασμό προκύπτει ένα σύγχρονο σύστημα διαχείρισης μετρητών, το οποίο σας ενημερώνει ανά πάσα στιγμή για τις συναλλαγές που γίνονται, μέσω email ή με την αποστολή ενός SMS στο κινητό σας.

Mε το Fidor Finanz Quick Check μπορεί κανείς να ελέγξει ανώνυμα και με ασφάλεια την οικονομική του κατάσταση και να την συγκρίνει με άλλους χρήστες. Αυτό προσφέρει διαφάνεια και δυναμικό βελτιστοποίησης.

Ευελιξία
H Fidor Bank δεν διαθέτει υποκαταστήματα, κάτι που της επιτρέπει να είναι πιο ευέλικτη και να έχει μικρότερο λειτουργικό κόστος. Φροντίζει να διατηρεί την απόλυτη αναγκαία οργάνωση που απαιτείται για τη λειτουργία της, ενώ έχει αναπτύξει ένα συνεργατικό τρόπο επικοινωνίας με τους πελάτες της. Ολα, συναλλαγές και επικοινωνία, γίνονται μέσα από το Internet. Κάτι που προσφέρει πρόσβαση από παντού και πάντα, άμεση επικοινωνία και απεριόριστη ευελιξία.

Εν κατακλείδι, η Fidor Bank αποτελεί την πιο καινοτόμο υλοποίηση τράπεζας που έχουμε δει ποτέ. Μας δίνει μια εικόνα για το πώς θα μπορούσαν να ήταν οι τράπεζες στο μέλλον, ενώ προσφέρει μοναδικά χαρακτηριστικά – με επίκεντρο την απλότητα, τη συνεργατικότητα, τo Ιnternet και την επικοινωνία – τα οποία δεν τα συναντά κανείς σε μια καμία άλλη τράπεζα.

Banker's Review (T. 032)
« 1 2 »

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778