Banker's Review Online - Μου το ‘πε ένα πουλάκι...

Τετάρτη, 1 Απριλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Strategy and Development

Μου το ‘πε ένα πουλάκι...

7 Οκτωβρίου 2011 | 10:19 Γράφει η Ισαβέλλα  Ζαμπετάκη Topics: Innovation,Investments,Καινοτομία

Μου το ‘πε ένα πουλάκι...

Η επενδυτική Derwent Capital Markets, με έδρα το Λονδίνο, έχει ένα έντονο στοιχείο διαφοροποίησης από τις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου: τοποθετείται επενδυτικά ανάλογα με το τι της «λέει» το Twitter.

Το εν λόγω hedge fund αξιοποιεί εξειδικευμένο λογισμικό που ανέπτυξε για αυτόν ακριβώς τον σκοπό: αναλύει τα tweets και, ανάλογα με τις προθέσεις που διακρίνει στην αγορά, επενδύει τα 40,5 δις δολ. των κεφαλαίων του. Καθώς βγαίνουμε από έντονες αναταράξεις στο διεθνές οικονομικό τοπίο, ένα hedge fund που ισχυρίζεται ότι μπορεί να διαβάσει καλύτερα τις προθέσεις των αγορών προσελκύει το ενδιαφέρον των επενδυτών.

Αν και η αξία των μεμονωμένων tweets είναι αμφισβητήσιμη, η αντιμετώπιση του Twitter ως συνόλου μπορεί να οδηγήσει σε πολύτιμα και ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Ο μηχανισμός που χρησιμοποιεί η Derwent αναλύει το 10% των 10 εκατ. tweets που στέλνονται σε ημερήσια βάση.

«Θερμόμετρο» στο φόβο και την απληστία
Ο Paul Hawtin, ιδρυτής της Derwent δήλωσε ότι περιμένει αποδόσεις της τάξης του 15-20%, βάσει της ακρίβειας των μοντέλων συναλλαγών. Η προσπάθεια του Hawtin αποτελεί μία από τις πιο τολμηρές απόπειρες αποκωδικοποίησης της ψυχολογίας των αγορών κι αυτό σημαίνει βεβαίως ότι τα αποτελέσματα μπορεί να είναι απογοητευτικά. Από την άλλη, ακόμη και οι βετεράνοι του χώρου αναγνωρίζουν ότι αν κάτι μπορεί να καταγράψει τη διάθεση των διεθνών αγορών σε πραγματικό χρόνο, τότε αυτό είναι πιθανότατα το Twitter.

Για παράδειγμα, μετά από μερικές ημέρες υψηλού επιπέδου ανησυχίας στο Twitter, ο δείκτης Dow Jones συνήθως πέφτει. Οπως δηλώνει ο ίδιος ο Hawtin: «Εδώ και χρόνια, οι επενδυτές αποδέχονται ότι οι οικονομικές αγορές καθοδηγούνται από το φόβο και την απληστία. Ωστόσο, ποτέ δεν είχαμε στη διάθεσή μας την τεχνολογία ή τα δεδομένα για να είμαστε σε θέση να ποσοτικοποιήσουμε το ανθρώπινο συναίσθημα. Αυτή είναι η τέταρτη διάσταση».

Η «διάθεση» του Twitter και οι κινήσεις της αγοράς μπορεί να συνδέονται μέσω της ψυχολογίας των επενδυτών. Οι συναλλαγές αραιώνουν, για παράδειγμα, όταν επικρατεί διάχυτος εκνευρισμός και ανησυχία. Επιρροή ασκεί και η διάθεση που επικρατεί σε εθνικό επίπεδο. Λέτε να ξεκινήσουμε μια εθελοντική οργάνωση διάδοσης ελληνικής αισιοδοξίας, μπας και προσελκύσουμε το ενδιαφέρον των αγορών;

Social economics
Η ιδέα της χρήσης του Twitter ως μέσου προσδιορισμού των προθέσεων της αγοράς δεν είναι καινούρια. Το StockTwits παρέχει μια αντίστοιχη εφαρμογή για ανάλυση των αγορών. Ωστόσο, η Derwent είναι η πρώτη εταιρεία που τοποθετεί το Twitter στο επίκεντρο της λειτουργίας της. Αν και η προσέγγιση αυτή μπορεί να φαντάζει υπερβολικά «φευγάτη» για τους παραδοσιακούς επενδυτές, έρευνα φοιτητών του Πανεπιστημίου Cornell των ΗΠΑ την υποστηρίζει με ισχυρά επιχειρήματα. Η έρευνα αυτή, όπως και αντίστοιχη μελέτη φοιτητή του Πανεπιστημίου της Indiana, κατάφερε να προβλέψει τις ημερήσιες μεταβολές του Dow Jones σε ποσοστό 87,8%.

Εξίσου ενδιαφέροντα με το επιχειρηματικό μοντέλο της Derwent είναι και τα παραδείγματα άλλων εταιρειών που αναπτύσσονται με βάση τα social media.  Σύμφωνα με τους Financial Times, ιαπωνική εταιρεία στοχεύει στην ανάλυση των συναισθημάτων που εκφράζονται σε blogs, για σκοπούς παρόμοιους με εκείνους της Derwent. Επίσης, γερμανική ασφαλιστική εταιρεία λειτουργεί βάσει ενός νέου μοντέλου που αποκαλείται «friendsurance» και καλεί τους χρήστες-πελάτες να δημιουργούν κοινότητες μέχρι και 15 ατόμων και να συντρέχουν τους φίλους τους σε περίπτωση ατυχήματος.

Παραδείγματα όπως τα παραπάνω δείχνουν ότι, ακόμα κι αν τα περιφρονούμε ως «light,» τα social media έχουν αρχίσει να ασκούν καθοριστική επιρροή ακόμα και στους πιο παραδοσιακούς κλάδους της οικονομίας.

Banker's Review (T. 023)

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778