Banker's Review Online - Desktop virtualization: Μπορεί το desktop να πετάξει στους αιθέρες;

Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Operations and IT

Desktop virtualization: Μπορεί το desktop να πετάξει στους αιθέρες;

1 Ιουνίου 2011 | 13:12 Γράφει η Αγγελική  Κορρέ Topics: Operations,Special Reports

Desktop virtualization: Μπορεί το desktop να πετάξει στους αιθέρες;

Οι σύγχρονες εξελίξεις και επιχειρηματικές ανάγκες απαιτούν πλέον από τους οργανισμούς από τη μια μείωση των λειτουργικών δαπανών και από την άλλη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών προς διευκόλυνση τόσο της παραγωγικότητας, όσο και των νέων μορφών εργασίας. Μπορεί το desktop virtualization να είναι η απάντηση στα παραπάνω;

Σίγουρα πάντως δεν είναι μια εύκολη απάντηση. Το virtualization καθιστά την έννοια του desktop πιο «ρευστή», και για αυτό οι οργανισμοί, και οι διευθύνσεις πληροφορικής αυτών, θα πρέπει να είναι προσεκτικές κατά την επιλογή και υλοποίηση, αν θέλουν να αποκομίσουν τα σημαντικά και πολλαπλά οφέλη που φέρνει μαζί της η συγκεκριμένη προσέγγιση.

Οπως επισημαίνει η Gartner, το desktop virtualization αποτελεί ένα «ακριβό σπορ». Η διεύθυνση πληροφορικής θα πρέπει, λοιπόν, να έχει μια ρεαλιστική εικόνα του συνολικού κόστους κτήσης, ώστε να είναι σε θέση να προετοιμάσει ένα σωστό business case. Το πρώτο βήμα στη σχετική διαδικασία είναι η εκτίμηση του ποια στοιχεία θα πρέπει να εικονικοποιηθούν και η αξιολόγηση των φυσικών, λειτουργικών και εμπορικών κινήτρων. Εντοπίστε τα συστατικά της υποδομής που δεν έχει νόημα να εικονικοποιήσετε. Το virtualization δεν ενδείκνυται για κάθε server και για κάθε desktop. Κατανοήστε τους στόχους που τίθενται μέσα από κάθε εγκατάσταση. Οταν σκέφτεστε το workload management, μη μένετε μόνο στο κομμάτι του virtualization. Αναλογιστείτε και ποια workloads θα πρέπει να διατηρήσουν τη φυσική μορφή τους και διαχειριστείτε τα ανάλογα.

Μετά, εξετάστε τα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά, με εστίαση στη διαλειτουργικότητα και την ευκολία διαχείρισης. Εφόσον γίνουν οι σωστές επιλογές, η μέση επιχείρηση μπορεί να πετύχει μείωση του κόστους κατά 20% με 50% και να απολαμβάνει ταυτόχρονα αυξημένη ευελιξία και ταχύτητα αλλά και βελτιωμένη ποιότητα υπηρεσίας.

Virtualization σε έξι πράξεις
Προκειμένου ένα έργο virtualization να έχει «happy end,» θα πρέπει να περιλαμβάνει τις παρακάτω έξι πράξεις με το βλέμμα πάντοτε στραμμένο στο business.
Κατάρτιση στρατηγικής και πλάνου: Εντοπίστε τα στρατηγικά σημεία στα οποία το virtualization αποτελεί το μέσο για αύξηση της αποτελεσματικότητας και εκείνα στα οποία χρειάζεται απλά να εκλογικεύσετε την υποδομή και να μειώσετε την πολυπλοκότητα.  Ενοποιήστε τα μοντέλα της Πληροφορικής με εκείνα του Business για να μπορέσετε να αιτιολογήσετε τις επενδύσεις σε virtualization.

Αρχιτεκτονική μελέτη: Καθορίστε τα στοιχεία που θα πρέπει να περάσουν σε εικονική μορφή. Αξιολογήστε όλους τους παράγοντες που συνηγορούν υπέρ της εικονικοποίησης (τεχνολογικούς, επιχειρησιακούς και άλλους) και κάντε μια «αρχιτεκτονική» μελέτη της υποδομής ώστε να είναι προσαρμόσιμη στο cloud και σε άλλα μοντέλα απόδοσης υπηρεσιών, ανοικτή σε νέα μοντέλα mixed service delivery.

Επιλογή λύσης: Ζυγίστε τις δυνατότητες των προμηθευτών και τα συμβόλαια που σας κάνουν έχοντας, παράλληλα, στο νου σας τον παράγοντα της διαλειτουργικότητας. Σκεφτείτε τη χρήση μιας συνδυαστικής προσέγγισης που επιτρέπει πολλαπλά επίπεδα υπηρεσίας και τιμών.

Ανάπτυξη: Ξεκινήστε με τις προσπάθειες εκείνες που μειώνουν το κόστος και συνδέοντας το έργο με ένα στόχο ROI.

Εγκατάσταση: Εστιάστε στη βελτίωση της υπηρεσίας και των επιπέδων υπηρεσίας. Χρησιμοποιήστε μια προσέγγιση βασισμένη στις διαδικασίες η οποία να ενσωματώνει και άλλες μεθοδολογίες διακυβέρνησης της Πληροφορικής (π.χ. Information Technology Infrastructure Library -ITIL). Καθιερώστε μια διαδικασία διαρκούς αναθεώρησης των διαδικασιών.

Λειτουργία και εξέλιξη: Παρακολουθήστε την εξοικονόμηση κόστους, τις επενδύσεις και τα έξοδα σε όλους τους τομείς, ώστε να συντηρήσετε τον ενθουσιασμό γύρω από το virtualization. Επενδύστε σε εργαλεία που σας επιτρέπουν να μετρήσετε τον αντίκτυπο του virtualization σε κάθε στάδιο. Επικοινωνήστε την εξοικονόμηση κόστους στο business.

Σίγουρα πάντως δεν είναι μια εύκολη απάντηση. Το virtualization καθιστά την έννοια του desktop πιο «ρευστή», και για αυτό οι οργανισμοί, και οι διευθύνσεις πληροφορικής αυτών, θα πρέπει να είναι προσεκτικές κατά την επιλογή και υλοποίηση, αν θέλουν να αποκομίσουν τα σημαντικά και πολλαπλά οφέλη που φέρνει μαζί της η συγκεκριμένη προσέγγιση.

Οπως επισημαίνει η Gartner, το desktop virtualization αποτελεί ένα «ακριβό σπορ». Η διεύθυνση πληροφορικής θα πρέπει, λοιπόν, να έχει μια ρεαλιστική εικόνα του συνολικού κόστους κτήσης, ώστε να είναι σε θέση να προετοιμάσει ένα σωστό business case. Το πρώτο βήμα στη σχετική διαδικασία είναι η εκτίμηση του ποια στοιχεία θα πρέπει να εικονικοποιηθούν και η αξιολόγηση των φυσικών, λειτουργικών και εμπορικών κινήτρων. Εντοπίστε τα συστατικά της υποδομής που δεν έχει νόημα να εικονικοποιήσετε. Το virtualization δεν ενδείκνυται για κάθε server και για κάθε desktop. Κατανοήστε τους στόχους που τίθενται μέσα από κάθε εγκατάσταση. Οταν σκέφτεστε το workload management, μη μένετε μόνο στο κομμάτι του virtualization. Αναλογιστείτε και ποια workloads θα πρέπει να διατηρήσουν τη φυσική μορφή τους και διαχειριστείτε τα ανάλογα.

Μετά, εξετάστε τα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά, με εστίαση στη διαλειτουργικότητα και την ευκολία διαχείρισης. Εφόσον γίνουν οι σωστές επιλογές, η μέση επιχείρηση μπορεί να πετύχει μείωση του κόστους κατά 20% με 50% και να απολαμβάνει ταυτόχρονα αυξημένη ευελιξία και ταχύτητα αλλά και βελτιωμένη ποιότητα υπηρεσίας.

Virtualization σε έξι πράξεις
Προκειμένου ένα έργο virtualization να έχει «happy end,» θα πρέπει να περιλαμβάνει τις παρακάτω έξι πράξεις με το βλέμμα πάντοτε στραμμένο στο business.
Κατάρτιση στρατηγικής και πλάνου: Εντοπίστε τα στρατηγικά σημεία στα οποία το virtualization αποτελεί το μέσο για αύξηση της αποτελεσματικότητας και εκείνα στα οποία χρειάζεται απλά να εκλογικεύσετε την υποδομή και να μειώσετε την πολυπλοκότητα.  Ενοποιήστε τα μοντέλα της Πληροφορικής με εκείνα του Business για να μπορέσετε να αιτιολογήσετε τις επενδύσεις σε virtualization.

Αρχιτεκτονική μελέτη: Καθορίστε τα στοιχεία που θα πρέπει να περάσουν σε εικονική μορφή. Αξιολογήστε όλους τους παράγοντες που συνηγορούν υπέρ της εικονικοποίησης (τεχνολογικούς, επιχειρησιακούς και άλλους) και κάντε μια «αρχιτεκτονική» μελέτη της υποδομής ώστε να είναι προσαρμόσιμη στο cloud και σε άλλα μοντέλα απόδοσης υπηρεσιών, ανοικτή σε νέα μοντέλα mixed service delivery.

Επιλογή λύσης: Ζυγίστε τις δυνατότητες των προμηθευτών και τα συμβόλαια που σας κάνουν έχοντας, παράλληλα, στο νου σας τον παράγοντα της διαλειτουργικότητας. Σκεφτείτε τη χρήση μιας συνδυαστικής προσέγγισης που επιτρέπει πολλαπλά επίπεδα υπηρεσίας και τιμών.

Ανάπτυξη: Ξεκινήστε με τις προσπάθειες εκείνες που μειώνουν το κόστος και συνδέοντας το έργο με ένα στόχο ROI.

Εγκατάσταση: Εστιάστε στη βελτίωση της υπηρεσίας και των επιπέδων υπηρεσίας. Χρησιμοποιήστε μια προσέγγιση βασισμένη στις διαδικασίες η οποία να ενσωματώνει και άλλες μεθοδολογίες διακυβέρνησης της Πληροφορικής (π.χ. Information Technology Infrastructure Library -ITIL). Καθιερώστε μια διαδικασία διαρκούς αναθεώρησης των διαδικασιών.

Λειτουργία και εξέλιξη: Παρακολουθήστε την εξοικονόμηση κόστους, τις επενδύσεις και τα έξοδα σε όλους τους τομείς, ώστε να συντηρήσετε τον ενθουσιασμό γύρω από το virtualization. Επενδύστε σε εργαλεία που σας επιτρέπουν να μετρήσετε τον αντίκτυπο του virtualization σε κάθε στάδιο. Επικοινωνήστε την εξοικονόμηση κόστους στο business.


Σημεία που χρήζουν προσοχής
Τα παρακάτω σημεία μπορούν, εφόσον δεν αντιμετωπιστούν τη σωστή στιγμή, να οδηγήσουν σε μεγάλους πονοκεφάλους. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στις εξής ευαίσθητες ζώνες.
1. τα settings των χρηστών
Το implementation και η αποθήκευση των ρυθμίσεων που επιθυμούν οι τελικοί χρήστες είναι πολύ μεγάλης σημασίας επειδή, χωρίς το απαραίτητο  customization, δεν θα μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους εξίσου αποτελεσματικά. Εάν αντί για πρόσβαση στα εργαλεία που χρειάζονται πραγματικά, έχουν «ελευθέρας» σε ολόκληρο το σύστημα, μπορεί να καταλήξουν να... παίζουν τέτρις αντί να κάνουν τη δουλειά τους.

Μη φτάσετε όμως και στο αντίθετο άκρο και τους περιορίσετε υπερβολικά, γιατί και έτσι θα καταλήξετε στο ίδιο ανεπιθύμητο αποτέλεσμα. Επιδιώξτε μια λύση που ισοσκελίζει την ασφάλεια, την ευκολία διαχείρισης και την προβλεψιμότητα του workspace του χρήστη.

2. τα settings των μηχανημάτων
Βεβαιωθείτε ότι το VM τρέχει όσο πιο αποτελεσματικά μπορεί. Σε αντίθετη περίπτωση, κινδυνεύετε να σπαταλήσετε χρήματα σε κόστη ενέργειας και λόγω μειωμένης παραγωγικότητας χρηστών. Υπάρχουν λύσεις που, βάσει των κατάλληλων ρυθμίσεων, δίνουν τη δυνατότητα ελέγχου της «φάρμας» των desktops με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του business.

Συχνά, οι χρήστες παραπονιούνται για την ποιότητα της εικόνας στην οθόνη τους, κάτι που οφείλεται στο μεγάλο αριθμό των σύνθετων γραφικών. Οι καλύτερες λύσεις διευκολύνουν το άναψε-σβήσε των οπτικών εφέ του desktop και δημιουργούν μια καλύτερη εμπειρία για τον χρήστη. Τέλος, ελέγχοντας τα power settings, μπορείτε να αποφύγετε τα άσκοπα stand-by και να προλάβετε την ενεργειακή σπατάλη.

3. απλοποίηση της διαδικασίας εκτύπωσης
Αυτός είναι ένας τομέας στον οποίον απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή κατά τη μετάβαση από τη φυσική στην εικονική υποδομή. Ο administrator θα πρέπει να εγκαταστήσει πολλαπλά print drivers σε κάθε VM εάν οι χρήστες τυπώνουν σε τοπικούς εκτυπωτές. Κάθε νέο μοντέλο εκτυπωτή θα απαιτεί κι από ένα νέο driver σε κάθε εικονικό μηχάνημα, γεγονός που καταδικάζει τον administrator σε μια χρονοβόρα και επαναλαμβανόμενη αγγαρεία. Η επιλογή ενός universal print driver, διευκολύνει την εκτύπωση τόσο τοπικά, όσο και απομακρυσμένα.

4. θωράκιση του desktop
Ο περιορισμός του downtime που οφείλεται σε ευάλωτα σημεία τής υποδομής Πληροφορικής θα πρέπει να αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες κατά τη μετάβαση σε περιβάλλον VDI. Περιορίστε τους χρήστες στις εφαρμογές που χρειάζονται για να αντεπεξέλθουν στα καθήκοντά τους. Μην αφήνετε το σύστημα που αναπτύξατε με κόπο να μετατραπεί σε ένα «ξέφραγο αμπέλι». Διασφαλίστε την παραγωγικότητα του περιβάλλοντος εργασίας.

Στόχος σας είναι να εξοπλίζετε το business με τα εργαλεία που χρειάζεται για να λειτουργήσει, στο χαμηλότερο δυνατό κόστος. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι κρίσιμη η επένδυση σε ένα δυνατό σύστημα Desktop Management.

5. παρακολούθηση της «φάρμας» των desktos
Οταν περνάτε από τα φυσικά στα εικονικά μηχανήματα, μην ξεχνάτε την ενημέρωση των δυνατοτήτων παρακολούθησης. Η δυνατότητα να παρακολουθείτε στενά τη φάρμα των desktops από μία κεντρική κονσόλα, να κρατάτε ένα ιστορικό από τις απαραίτητες στατιστικές και να μπορείτε να βγάζετε τα απαραίτητα reports, είναι τρία χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν μια σωστή λύση από μία επιπόλαια.

Εφόσον θίξετε τα παραπάνω θέματα εκ των προτέρων, δεν διακινδυνεύετε να βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων. Η διασφάλιση μιας γερής και ασφαλούς βάσης είναι η καλύτερη προϋπόθεση για επιτυχή μετάβαση σε desktop virtualization.

Πλεονεκτήματα του σύννεφου
Αν το desktop τείνει να γίνεται όλο και πιο «ρευστό», το επόμενο στάδιο στην εξέλιξή του είναι η «εξάτμιση» του στο σύννεφο. Το «αιθέριο» desktop μπορεί να φέρει στον οργανισμό πολλαπλά οφέλη και πλεονεκτήματα.

1. Μείωση κόστους
Επειδή η φυσική υποδομή που συντηρεί τα virtual desktops ανήκει σε τρίτο, ο οργανισμός μπορεί να πετύχει αμέσως ένα θετικό ROI. Το σύννεφο καταργεί το βάρος της αρχικής επένδυσης και επιταχύνει στο μέγιστο το χρόνο απόσβεσης των τριών - τεσσάρων ετών. Το κόστος επένδυσης μετατρέπεται σε κόστος λειτουργίας. Τα cloud desktops χρεώνονται με το μήνα και ανάλογα με τη χρήση που κάνει η επιχείρηση. Ολα τα παραπάνω μεταφράζονται σε μειωμένο κόστος κτήσης και σε πρόληψη κρυφού κόστους και λοιπών δυσάρεστων εκπλήξεων.

2. Ευκολία διαχείρισης
Καταργείται η πολυπλοκότητα την οποία ενέχει ο σχεδιασμός, η εγκατάσταση και η υποστήριξη εικονικών desktops. Επιπλέον, με τα σωστά service level agreements διασφαλίζεται η βελτίωση της εμπειρίας του τελικού χρήστη.

3. Ανεξαρτησία χώρου και μέσου
Η ευελιξία της επιχείρησης όσον αφορά τη συνεργασία της με τρίτους αυξάνεται, αφού δεν υπάρχουν πλέον περιορισμοί  συμβατότητας των συσκευών ή παρουσίας του συνεργαζόμενου χρήστη σε ένα προκαθορισμένο σημείο.

4. Ελευθερία χρήσης συσκευών
Ο τελικός χρήστης μπορεί να έχει πρόσβαση στις εταιρικές εφαρμογές και δεδομένα μέσα από τη συσκευή της επιλογής του.

5. Ευελιξία
Η Διεύθυνση Πληροφορικής του πργανισμού δεν χρειάζεται να ανησυχεί σχετικά με το ποιες τεχνολογίες θα πρέπει να αποφύγει προκειμένου να μην κινδυνεύει να εγκλωβιστεί σε ασύμβατες μεταξύ τους λύσεις. Ταυτόχρονα, έχει την ελευθερία να προσθέτει και να αφαιρεί virtual desktops, ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε μήνα. Η ίδια ευελιξία ισχύει και στο στήσιμο νέων γραφείων μέσα στον ελάχιστο δυνατό χρόνο.

Σημαντικές είναι, τέλος, οι δυνατότητες που ανοίγονται όσον αφορά την αποδέσμευση από συγκεκριμένα γεωγραφικά σημεία. Το desktop απελευθερώνεται από το εταιρικό data center και μπορεί να υπάρχει οπουδήποτε, ανεξαρτήτως αυτού. Η επιχείρηση έχει την ευελιξία να δημιουργεί νέα γραφεία στα σημεία όπου εντοπίζει τα σχετικά κίνητρα και ταλέντα, χωρίς να περιορίζεται στην ακτίνα  εύρους της εσωτερικής της υποδομής.

6. Ευκολία δοκιμής
Επειδή ακριβώς η μετάβαση σε cloud-based virtual desktops δεν προϋποθέτει αγορά και εγκατάσταση λογισμικού ή υποδομής, οι επιχειρήσεις μπορούν εύκολα να δοκιμάσουν πριν να αγοράσουν.

Τόσο το cloud computing, όσο και το virtualization αποτελούν δύο από τις πιο «καυτές» τεχνολογίες για το 2011. Μένει να δούμε το βαθμό στον οποίο οι προσδοκίες της αγοράς θα υλοποιηθούν σε έργα.

Banker's Review (T. 022)
« 1 2 3 »

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778