Banker's Review Online - Air Bank: Η Τσεχία στον... διάδρομο απογείωσης

Τρίτη, 24 Οκτωβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Retail Banking

Air Bank: Η Τσεχία στον... διάδρομο απογείωσης

2 Νοεμβρίου 2011 | 14:39 Γράφει η Ισαβέλλα  Ζαμπετάκη Topics: Innovation,Trends,Καινοτομία,Το κατάστημα του μέλλοντος

Air Bank: Η Τσεχία στον... διάδρομο απογείωσης

Είναι, τουλάχιστον, ενδιαφέρον το γεγονός ότι η επόμενη τραπεζική καινοτομία «μιλάει» τσέχικα. Η Air Bank, το νέο δημιούργημα του τσέχου δισεκατομμυριούχου Petr Kellner, φιλοδοξεί να φέρει επανάσταση στην τραπεζική της κεντρικής Ευρώπης. Πέρα από το μοντέρνο ντιζάιν, την υψηλή τεχνολογία και τη σωστή πελατειακή εξυπηρέτηση, ποντάρει επίσης στην αίσθηση της διαφάνειας και «καταργεί» το χρήμα.

Το πρώτο κατάστημα της Air Bank άνοιξε πρόσφατα στην Πράγα της Τσεχίας και έκανε... αέρα τα παραδοσιακά γκισέ,  την χαρτούρα και τα  χρήματα.

Τοποθετώντας την τεχνολογία στο επίκεντρο της λειτουργίας της, η Air Bank ποντάρει σε αυτήν, καθώς και στο πρωτοποριακό ντιζάιν, για την «απογείωσή» της. Η τραπεζική σάλα φτιάχτηκε έτσι ώστε να παραπέμπει σε αρχαιοελληνική Αγορά: ένα ανοικτό και άνετο σημείο συνάντησης. Οκτώ καταπράσινοι καναπέδες και μοντέρνα stands με ισάριθμα τερματικά ηλεκτρονικών υπολογιστών συνδυάζονται αισθητικά με κίονες «μεταμοντέρνου δωρικού» ρυθμού.

Ο πελάτης έχει την επιλογή του self-service ή της εξυπηρέτησής του από το προσωπικό της τράπεζας. Σε κάθε περίπτωση,  ο αέρας της συναλλαγής είναι casual -από το ύφος και τις διαδικασίες, μέχρι την (τζην) ένδυση του προσωπικού. Ο τραπεζικός υπάλληλος κάθεται δίπλα στον πελάτη, ώστε ο δεύτερος να μπορεί να βλέπει όλες τις πληροφορίες που προβάλλονται στην οθόνη του υπολογιστή.  Στόχος της Air Bank είναι η διασφάλιση της απόλυτης διαφάνειας, ώστε να μπορεί ο πελάτης να νιώθει ότι δεν του κρύβουν τίποτα.  Ωστόσο, τα προσωπικά δεδομένα του πελάτη τυγχάνουν διακριτικής διαχείρισης.

Η αρχιτεκτονική των καταστημάτων της Air Bank δείχνει σεβασμό και σε έναν ακόμη κανόνα της πελατειακής εξυπηρέτησης. Αποφεύγει να βάζει τους πελάτες να περιμένουν σε μια σειρά, γεγονός που δημιουργεί εκνευρισμό και βιασύνη στον πελάτη που εξυπηρετείται ανά πάσα στιγμή.  Αντιθέτως, όταν ο καταναλωτής δεν αισθάνεται την πίεση της ουράς πίσω του (παράγοντα γνωστού στην επίσημη διεθνή ορολογία του retail ως «butt brush factor») τείνει να πραγματοποιεί περισσότερες αγορές. Η Air Bank διαθέτει σαφώς και ξεχωριστές αίθουσες συναντήσεων, όταν η περίσταση το απαιτεί.

Όσον αφορά τις χρηματικές συναλλαγές οι οποίες, όπως αναφέραμε, δεν εξυπηρετούνται μέσα στην τράπεζα, αναλαμβάνουν δράση τα μηχανήματα ΑΤΜ, στο εξωτερικό του καταστήματος. Στις εξελιγμένες λειτουργικότητες των μηχανημάτων αυτών περιλαμβάνεται και η δυνατότητα επιλογής της σύνθεσης των χαρτονομισμάτων που θα βγάλει το ΑΤΜ (πόσα χαρτονομίσματα των 100 ευρώ, πόσα των 50 κ.λπ.).

Τα φιλόδοξα σχέδια της Air Bank προβλέπουν τα εγκαίνια 8-12 καταστημάτων μέσα στα επόμενα χρόνια, με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου 40 καταστημάτων. Tο σχεδιασμό της Air Bank υπογράφει το ιταλικό αρχιτεκτονικό γραφείο Crea International, το οποίο συνεργάζεται και με τον δισεκατομμυριούχο ιδιοκτήτη της Russian Standard, Tarik Roustama.

Banker's Review (T. 024)

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778