Banker's Review Online - Τραπεζικό delivery

Τρίτη, 24 Οκτωβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Retail Banking

Τραπεζικό delivery

28 Ιουνίου 2013 | 18:26 Γράφει η Ισαβέλλα  Ζαμπετάκη Topics: Innovation

Η παροχή τραπεζικών υπηρεσιών υπό τη μορφή του «concierge banking» αποτελεί ενδεχομένως μια απρόσμενη απάντηση στο ερώτημα σχετικά με το πόσο ευρύ δίκτυο καταστημάτων πρέπει να διαθέτει μια τράπεζα.

Πείτε μου πού βρίσκεστε, για να έρθω» είναι η πρώτη φράση που ακούνε οι πελάτες της Alamo FCU, πιστωτικού συνεταιρισμού του Τέξας των ΗΠΑ, όταν τηλεφωνούν για να κανονίσουν τις τραπεζικές τους εργασίες. Ο συνεταιρισμός αυτός πήρε πρόσφατα την στρατηγική απόφαση να παρέχει τις υπηρεσίες του και σε μορφή «delivery», στο σημείο δηλαδή που υποδεικνύει ο ίδιος ο καταναλωτής. Προκειμένου να κανονίσουν μία επίσκεψη από εκπρόσωπο της Alamo FCU, οι ενδιαφερόμενοι δεν έχουν παρά να τηλεφωνήσουν και να κλείσουν το σχετικό ραντεβού.

Δεδομένου ότι η Alamo FCU διαθέτει μόλις δύο καταστήματα, οι τέσσερις τροχοί επιλέχθηκαν ως όχημα για την περαιτέρω ανάπτυξή της. «Πρόκειται για έναν εντελώς νέο τρόπο παροχής τραπεζικών υπηρεσιών, αφού η τράπεζα έρχεται σε εσάς, όποτε και όπου βρίσκεστε» εξηγεί ο Max Villaronga, πρόεδρος της Alamo FCU. Εάν ένα μέλος του συνεταιρισμού θέλει να ενημερωθεί σχετικά με ένα δάνειο ή καταθετικό προϊόν, το Alamobile –ένα εντυπωσιακό SUV - θα σπεύσει στο γραφείο, στο σπίτι ή και στην καφετέρια της προτίμησης  του πελάτη.

Η ίδια υπηρεσία είναι διαθέσιμη και σε μη-μέλη της Alamo FCU, με στόχο να τους προσελκύσει, αφού πρώτα τους πείσει για την ευκολία των συναλλαγών με τον συγκεκριμένο συνεταιρισμό.  «Δεν χρειάζεται να περιμένετε εσείς εμάς» δηλώνει χαρακτηριστικά ο Max Villaronga. «Θα μας βρείτε να σας περιμένουμε». Προσθέτει ακόμα ότι η υπηρεσία δεν συνδέεται με τη διακίνηση μετρητών, αλλά καλύπτει μια σειρά από άλλες ανάγκες, όπως το άνοιγμα ενός νέου λογαριασμού, η συμπλήρωση και να παραλαβή αιτήσεων για δάνεια, η υποστήριξη στις διαδικασίες αλλαγής παρόχου τραπεζικών υπηρεσιών και η ρύθμιση της αυτόματης εξόφλησης πληρωμών μέσω συσκευών κινητής τηλεφωνίας.

Θα έπρεπε και οι τράπεζες να κάνουν «delivery»;
Η διευκόλυνση που παρέχει η Alamo FCU ως μικρός συνεταιρισμός είναι κάτι που μέχρι σήμερα το αποτολμούσαν μόνο μεγάλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, και μόνο για αυστηρά επιλεγμένους πελάτες. Υπάρχει περίπτωση η κίνηση αυτή να παροτρύνει και άλλες τράπεζες σε ένα νέο τρόπο λειτουργίας;  «Οι περισσότερες τράπεζες έχουν επενδύσει σε ακριβές κεντρικές εγκαταστάσεις» παρατηρεί σχετικά ο Max Villaronga. Κι ενώ οι επενδύσεις των τραπεζών σε κεντρικά γραφεία και καταστήματα είναι γεγονός, πολλοί από τους αναλυτές του κλάδου θεωρούν την κίνηση αυτή λανθασμένη, δεδομένου ότι οι πελάτες τείνουν να απομακρύνονται από τα καταστήματα.
 
Ένας μικρός συνεταιρισμός δεν έχει μεγάλα περιθώρια λάθους. Η Alamo FCU δεν μπορεί να ρισκάρει δημιουργώντας ένα κατάστημα το οποίο μπορεί να αποδειχθεί στην πορεία μη βιώσιμο. Επίσης δεν έχει τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί τις μεγάλες τράπεζες σε επίπεδο τεχνολογίας. Από την άποψη αυτή, η επένδυση σε ένα «φορητό κατάστημα» αποτελεί τον πιο εύστοχο τρόπο διαφοροποίησης έναντι του ανταγωνισμού της. 

Η καινοτομία της Alamo FCU θα κριθεί από τα αποτελέσματά της, μεταξύ αυτών και από τον αριθμό των νέων μελών που θα καταφέρει να προσελκύσει. Είναι σίγουρο ότι για ένα τμήμα των καταναλωτών, όπως οι ιδιοκτήτες μικρών καταστημάτων ή οι οικογένειες με μικρά παιδιά, η παροχή της υπηρεσίας αυτής στον χώρο επιλογής τους διευκολύνει σημαντικά την εξυπηρέτηση των τραπεζικών τους αναγκών. Παράλληλα, η εξυπηρέτηση από στέλεχος της τράπεζας καλύπτει  ένα κενό που προκύπτει σε επίπεδο online και mobile banking όσον αφορά την παροχή συμβουλευτικής.  Καλύπτοντας τις παραπάνω ανάγκες, η Alamo FCU παίρνει μια υπηρεσία που μέχρι πρότινος αφορούσε μόνο τους προνομιούχους πελάτες ενός χρηματοοικονομικού ιδρύματος και την προσαρμόζει στις ανάγκες των μελών της.

Banker's Review (T. 033)

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778