Banker's Review Online - Γιάννης Μαυρικόπουλος, Εθνική Τράπεζα: Αφοσιωμένοι πελάτες: σημαντικοί φορείς προσέλκυσης νέων

Τρίτη, 24 Οκτωβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Retail Banking

Γιάννης Μαυρικόπουλος, Εθνική Τράπεζα: Αφοσιωμένοι πελάτες: σημαντικοί φορείς προσέλκυσης νέων

7 Οκτωβρίου 2011 | 10:22 Γράφει ο Γιάννης  Μαυρικόπουλος Topics: Private banking,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα Σχετικές Εταιρίες: ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Γιάννης Μαυρικόπουλος, Εθνική Τράπεζα

Η αλλαγή στη στάση των πελατών κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών και ο περιορισμός της απόλυτης αφοσίωσής τους σε μία τράπεζα οφείλονται σε μία σειρά από σημαντικούς παράγοντες που αφορούν τόσο στο γενικότερο οικονομικό περιβάλλον, όσο και σε αυτή καθαυτή τη λειτουργία των τραπεζών.

Η απελευθέρωση των αγορών και του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, η καθιέρωση του ευρώ ως ενιαίου νομίσματος στις χώρες της ευρωζώνης και η ανάπτυξη με ταχείς ρυθμούς της ελληνικής οικονομίας (κατά τα πρώτα έτη του 21ου αιώνα) σε ένα παγκοσμιοποιημένο χρηματοοικονομικό πλαίσιο, έδωσαν τη δυνατότητα στις τράπεζες να προσφέρουν στην πελατεία τους πλήθος νέων προϊόντων και υπηρεσιών, με ολοένα ελκυστικότερα χαρακτηριστικά.

Η ενδυνάμωση και ο εκσυγχρονισμός των ελληνικών τραπεζών, αλλά και η ανάπτυξη των γνώσεων και εμπειριών των καταναλωτών τραπεζικών υπηρεσιών δημιούργησαν τις συνθήκες για συνεχή ποιοτική αναβάθμιση και τιμολογιακή βελτίωσή τους, που με τη σειρά τους όξυναν τον ανταγωνισμό μεταξύ των τραπεζών και συνέβαλαν αποφασιστικά  στην αύξηση της κινητικότητας των πελατών.

Η σχέση τραπεζών-πελατών την περίοδο της κρίσης
Η οικονομική κρίση γενικά προκαλεί αβεβαιότητα και αναβλητικότητα στην πελατεία και μπορεί να θέσει σε δοκιμασία την αφοσίωση τμήματος αυτής. Υπό συνθήκες κρίσης κάποιοι πελάτες λειτουργούν πιο συντηρητικά και διστάζουν να προχωρήσουν σε επιλογές που υπό άλλες συνθήκες εύκολα θα υλοποιούσαν, ενώ κάποιοι άλλοι προχωρούν σε επιμελέστερη έρευνα της αγοράς, αναζητώντας κάποια καλή ευκαιρία ή επιδιώκοντας μεγαλύτερο όφελος.

Από την πλευρά τους, οι τράπεζες σε περιόδους κρίσης εστιάζουν τις ενέργειές τους στα μερίδια αγοράς (διατήρηση - αύξηση). Στο πλαίσιο αυτό, ακολουθούν την πολιτική που ταιριάζει περισσότερο στο χαρακτήρα τους και στα βασικά γνωρίσματα της πελατείας τους.

Για παράδειγμα, κάποιες τράπεζες αξιοποιούν την καλή εικόνα τους και την εμπιστοσύνη που εμπνέουν στο κοινό (στοιχεία ιδιαίτερα σημαντικά σε περιόδους κρίσης), ενώ άλλες επιλέγουν να προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες με έμφαση στη ευνοϊκή για τον πελάτη τιμολόγηση (συνήθως σε βραχυπρόθεσμη βάση), θέλοντας να προσελκύσουν όσους αναζητούν ευκαιρίες και επιδιώκουν μεγαλύτερο όφελος. Οι παράγοντες αυτοί δημιουργούν προοπτικές για περαιτέρω αύξηση της κινητικότητας της πελατείας.

Πελατοκεντρική φιλοσοφία
Στην Εθνική Τράπεζα πιστεύουμε ότι τα πλέον αποφασιστικά κριτήρια για την αφοσίωση της πελατείας είναι, πέραν του κύρους και της εμπιστοσύνης που διαχρονικά εμπνέει η Τράπεζά μας, η ποιοτική εξυπηρέτηση των πελατών και η προσφορά σε κάθε έναν από αυτούς των προϊόντων και υπηρεσιών που καλύπτουν τις ιδιαίτερες ανάγκες και επιθυμίες του. Οι ενέργειες και δράσεις μας, λοιπόν, διέπονται από πελατοκεντρική φιλοσοφία και έχουν στόχο τη δημιουργία και διατήρηση μακροχρόνιων και αμοιβαία επωφελών σχέσεων με την πελατεία μας.

Για τους λόγους αυτούς έχουμε δημιουργήσει το θεσμό των Στελεχών Personal Banking, που παρέχουν στους πελάτες εξυπηρέτηση σε προσωπική βάση και, ευρισκόμενοι σε τακτική επικοινωνία με τον καθένα τους και γνωρίζοντας το προφίλ και τις ειδικότερες ανάγκες τους, φροντίζουν για την ικανοποίησή τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Η προσήλωση στην ποιοτική εξυπηρέτηση της πελατείας και το μεγάλο φάσμα των προϊόντων και υπηρεσιών που διαθέτουμε, τα οποία προσφέρουν λύσεις στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε επιμέρους ομάδας πελατείας, αλλά και κάθε συγκεκριμένου πελάτη, ενισχύουν την αποτελεσματικότητά μας και μας επιτρέπουν να διατηρούμε μεγάλο αριθμό ικανοποιημένων - αφοσιωμένων πελατών, οι οποίοι είναι, ως γνωστόν, και σημαντικοί φορείς για την προσέλκυση νέων.

Banker's Review (T. 023)

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778