Banker's Review Online - Η online διαφήμιση μετά το κόκκινο χάπι

Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Η online διαφήμιση μετά το κόκκινο χάπι

2 Ιουλίου 2010 | 14:48 Γράφει ο Γιάννης  Μουρατίδης Topics: Branding,Round table discussions Σχετικές Εταιρίες: EUROBANK EFG ,HSBC BANK PLC,MILLENNIUM BANK,THINK DIGITAL ,ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Η online διαφήμιση απαλλαγμένη από προβλήματα του παρελθόντος και ευνοούμενη από την οικονομική κρίση βλέπει μπροστά της ένα δρόμο ανάπτυξης που μπορεί να την οδηγήσει μέχρι και σε διψήφιο μερίδιο αγοράς την ερχόμενη τριετία.

Η αδράνεια είναι μια παράμετρος που αν την αγνοήσουμε μπορεί ακόμα και να μας σκοτώσει. Οταν για παράδειγμα κινούμαστε με 160 Km/h στα 100 μέτρα πίσω από ένα όχημα, εάν αυτό φρενάρει, ο εγκέφαλός μας θα δώσει σήμα στην καλύτερη περίπτωση μετά από μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου να πατήσουμε και εμείς φρένο. Αυτό σημαίνει ότι το φρενάρισμα δεν θα ξεκινήσει στα 100 μέτρα, αλλά το λιγότερο 10 μέτρα αργότερα.

Τα φαινόμενα αδράνειας παρατηρούνται ευρύτατα στον επιχειρηματικό και πολιτικό κόσμο και αρκετές φορές τα αποτελέσματά τους μπορεί να είναι εξίσου οδυνηρά με μια σύγκρουση μεγάλης ταχύτητας. Η οικολογική καταστροφή που συντελείται αυτή τη στιγμή στον κόλπο του Μεξικού, είναι ένα αποτέλεσμα της αδράνειας. Και για να μην πηγαίνουμε τόσο μακριά, η οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η χώρα μας είναι, επίσης, αποτέλεσμα της αδράνειας.

Η «online διαφήμιση μετά το κόκκινο χάπι» παραπέμπει στο Neo, βασικό ήρωα της ταινίας «The Matrix», ο οποίος, με τη βοήθεια ενός κόκκινου χαπιού, πέρασε από την αδράνεια της καθημερινότητας (Matrix) στον πραγματικό κόσμο. Ο νέος κόσμος αν και πρόσφερε εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εμπειρίες, ήταν επικίνδυνος, άβολος και είχε ελάχιστους κατοίκους.

Ισως θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε τον κόσμο αυτό με τα πρώτα χρόνια της online διαφήμισης. Σήμερα, όμως ο κόσμος του Neo έχει αλλάξει. Περισσότεροι άνθρωποι ζουν σε αυτόν, οι νόμοι έχουν επιβάλει την τάξη και οι εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει στους κατοίκους του είναι πολύ περισσότερες και ενδιαφέρουσες.

Και όμως οι διαφημιστές δείχνουν να αγνοούν το νέο κόσμο. Από τους προϋπολογισμούς που διαχειρίζονται ένα ελάχιστο ποσοστό κατευθύνεται στην online διαφήμιση. Αδράνεια ή κάποιοι λόγοι που δεν αντιλαμβανόμαστε;

Αυτό το ερώτημα μας οδήγησε στη διοργάνωση μιας συζήτησης, στην οποία προσκαλέσαμε τους Αχιλλέα Σταθόπουλο, Διευθυντή Ανάπτυξης & Προβολής Υπηρεσιών e-Business, Eurobank, Μάρθα Κεσίσογλου, Communication Manager, Millennium Bank, Νίκο Ματθαίο, Sector Manager, Διεύθυνση Στρατηγικού Marketing και Επικοινωνίας, Εθνική Τράπεζα και Δώρα Τσιότσιου, Assistant Brand Manager Direct Banking, HSBC.

Η επιλογή στελεχών του χρηματοοικονομικού τομέα δεν έγινε τυχαία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του IAB Hellas, το 25% της δαπάνης για online διαφήμιση το 2009, αφορούσε προϊόντα και υπηρεσίες του τομέα αυτού.

Στη συζήτηση συμμετείχαν επίσης οι Αλεξ Καραγεώργης, Sales Director, Thinkdigital, Βάλια Παπασπύρου, Executive Producer MSN.gr, Χρήστος Τσάγκος, Consumer & Online Central Eastern Europe της Microsoft Hellas και MJ Bear, MSN Executive Producer CEE and MEA. Η εταιρεία Thinkdigital, αντιπρόσωπος του MSN.gr στην Ελλάδα ήταν χορηγός στη συζήτηση που διοργάνωσε το περιοδικό Banker’s Review.

Η αδράνεια είναι μια παράμετρος που αν την αγνοήσουμε μπορεί ακόμα και να μας σκοτώσει. Οταν για παράδειγμα κινούμαστε με 160 Km/h στα 100 μέτρα πίσω από ένα όχημα, εάν αυτό φρενάρει, ο εγκέφαλός μας θα δώσει σήμα στην καλύτερη περίπτωση μετά από μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου να πατήσουμε και εμείς φρένο. Αυτό σημαίνει ότι το φρενάρισμα δεν θα ξεκινήσει στα 100 μέτρα, αλλά το λιγότερο 10 μέτρα αργότερα.

Τα φαινόμενα αδράνειας παρατηρούνται ευρύτατα στον επιχειρηματικό και πολιτικό κόσμο και αρκετές φορές τα αποτελέσματά τους μπορεί να είναι εξίσου οδυνηρά με μια σύγκρουση μεγάλης ταχύτητας. Η οικολογική καταστροφή που συντελείται αυτή τη στιγμή στον κόλπο του Μεξικού, είναι ένα αποτέλεσμα της αδράνειας. Και για να μην πηγαίνουμε τόσο μακριά, η οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η χώρα μας είναι, επίσης, αποτέλεσμα της αδράνειας.

Η «online διαφήμιση μετά το κόκκινο χάπι» παραπέμπει στο Neo, βασικό ήρωα της ταινίας «The Matrix», ο οποίος, με τη βοήθεια ενός κόκκινου χαπιού, πέρασε από την αδράνεια της καθημερινότητας (Matrix) στον πραγματικό κόσμο. Ο νέος κόσμος αν και πρόσφερε εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εμπειρίες, ήταν επικίνδυνος, άβολος και είχε ελάχιστους κατοίκους.

Ισως θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε τον κόσμο αυτό με τα πρώτα χρόνια της online διαφήμισης. Σήμερα, όμως ο κόσμος του Neo έχει αλλάξει. Περισσότεροι άνθρωποι ζουν σε αυτόν, οι νόμοι έχουν επιβάλει την τάξη και οι εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει στους κατοίκους του είναι πολύ περισσότερες και ενδιαφέρουσες.

Και όμως οι διαφημιστές δείχνουν να αγνοούν το νέο κόσμο. Από τους προϋπολογισμούς που διαχειρίζονται ένα ελάχιστο ποσοστό κατευθύνεται στην online διαφήμιση. Αδράνεια ή κάποιοι λόγοι που δεν αντιλαμβανόμαστε;

Αυτό το ερώτημα μας οδήγησε στη διοργάνωση μιας συζήτησης, στην οποία προσκαλέσαμε τους Αχιλλέα Σταθόπουλο, Διευθυντή Ανάπτυξης & Προβολής Υπηρεσιών e-Business, Eurobank, Μάρθα Κεσίσογλου, Communication Manager, Millennium Bank, Νίκο Ματθαίο, Sector Manager, Διεύθυνση Στρατηγικού Marketing και Επικοινωνίας, Εθνική Τράπεζα και Δώρα Τσιότσιου, Assistant Brand Manager Direct Banking, HSBC.

Η επιλογή στελεχών του χρηματοοικονομικού τομέα δεν έγινε τυχαία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του IAB Hellas, το 25% της δαπάνης για online διαφήμιση το 2009, αφορούσε προϊόντα και υπηρεσίες του τομέα αυτού.

Στη συζήτηση συμμετείχαν επίσης οι Αλεξ Καραγεώργης, Sales Director, Thinkdigital, Βάλια Παπασπύρου, Executive Producer MSN.gr, Χρήστος Τσάγκος, Consumer & Online Central Eastern Europe της Microsoft Hellas και MJ Bear, MSN Executive Producer CEE and MEA. Η εταιρεία Thinkdigital, αντιπρόσωπος του MSN.gr στην Ελλάδα ήταν χορηγός στη συζήτηση που διοργάνωσε το περιοδικό Banker’s Review.


Banker's Review: Ποιες είναι οι κύριες κινητήριες δυνάμεις που διαμορφώνουν την αγορά της online τα τρία τελευταία χρόνια;

Μάρθα Κεσίσογλου:
Εμείς βλέπουμε 3 κινητήριες δυνάμεις σε αυτήν τη χρονική περίοδο. Η πρώτη έχει να κάνει με την αύξηση της διείσδυσης της online διαφήμισης, η οποία έχει ξεπεράσει το 50% σε σύνολο κοινού, αλλά υπάρχουν και κάποια κοινά που τα ποσοστά είναι πολύ υψηλότερα, φτάνοντας μέχρι το 80% ή και 90%. Το ενδιαφέρον είναι ότι τα υψηλότερα ποσοστά παρατηρούνται σε κοινά που έχουν αγοραστική δύναμη, υψηλό επίπεδο μόρφωσης και διαμορφώνουν δυναμικά την κοινή γνώμη.

Μια δεύτερη κινητήρια δύναμη είναι η βελτίωση της ποιότητας του περιεχομένου. Τα portals δεν είναι πλέον μόδα, αλλά ένα εύχρηστο εργαλείο με 24ωρη ανανέωση ειδήσεων, με πλούσιο και αξιόπιστο περιεχόμενο. Αυτό με τη σειρά του είναι αποτέλεσμα των σοβαρών επενδύσεων που έχουν γίνει από τα digital media τα τελευταία 3 χρόνια. Παράλληλα με τη βελτίωση του περιεχομένου έχουν βελτιωθεί και τα εμπορικά τμήματα των μέσων, τα οποία πλέον γνωρίζουν τι πουλάνε και έτσι ο ενημερωμένος διαφημιζόμενος μπορεί να διαπραγματευθεί μια αποτελεσματική παρουσία.

Τέλος, σημαντική είναι η συμβολή του κόστους της online διαφήμισης, το οποίο είναι πλέον ανταγωνιστικό, όχι μόνο γιατί η online διαφήμιση είναι φθηνότερη της παραδοσιακής, αλλά και γιατί συνδυάζει στοιχεία, όπως η στόχευση και όπως ήδη ανέφερα η αυξημένη διείσδυση. Βέβαια, το χαμηλό κόστος θα μπορούσε να αποτελέσει μια «παγίδα» στην περίπτωση που δεν υπάρχει ένας σαφής προσδιορισμός της αποτελεσματικότητας.

Δώρα Τσιότσιου: Πρακτικά θα ήθελα να συμπληρώσω μια ποιοτική διάσταση της αυξημένης διείσδυσης του Internet που έχει να κάνει με την «εκπαίδευση» των χρηστών αυτού του μέσου. Ο χρήστης του Internet είναι για την τράπεζα ένας πελάτης που ξέρει πολύ περισσότερο τι ζητάει. Ο λόγος είναι ότι χρησιμοποιεί το Internet ως εργαλείο αναζήτησης και σύγκρισης και η μέθοδος αυτή του δίνει περισσότερη γνώση σε σχέση με άλλα μέσα.

Επιπλέον, θεωρώ ότι είναι σημαντική η δυνατότητα στόχευσης που προσφέρει η online διαφήμιση, αλλά και η ακριβής μέτρηση των αποτελεσμάτων της. Στην online διαφήμιση, ο διαφημιζόμενος έχει τη δυνατότητα να αντιδράσει σχεδόν σε πραγματικό χρόνο στην πορεία μιας διαφημιστικής καμπάνιας, κερδίζοντας χρήματα και αποτελεσματικότητα.

Άλεξ Καραγεώργης: Εμείς, από την πλευρά του προμηθευτή, διαπιστώνουμε επιπλέον μια πολύ μεγάλη αλλαγή στο επίπεδο της τεχνογνωσίας των εταιρειών που ενδιαφέρονται να διαφημιστούν στο Internet και ιδιαίτερα στον τραπεζικό τομέα, όπου η απαιτητικότητα των πελατών είναι για εμάς ένα κίνητρο εξέλιξης.

Αχιλλέας Σταθόπουλος: Θα συμφωνήσω με όλα τα παραπάνω και θα ήθελα να προσθέσω ότι ειδικά για τον τραπεζικό τομέα, τα όσα αναφέρθηκαν αποκτούν μεγαλύτερη αξία σε σχέση με άλλους τομείς. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του IAB Hellas, το τραπεζικό κατάστημα, το Internet και οι γνωστοί/ φίλοι είναι πλέον εξίσου σημαντικές πηγές ενημέρωσης για τραπεζικά προϊόντα και μάλιστα με πολύ υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης.

Νίκος Ματθαίος: Αυτό που θα ήθελα να συμπληρώσω είναι ότι η αξία της στοχευμένης διαφήμισης που προσφέρει το Internet δεν πηγάζει μόνο από τη μείωση του κόστους και την αποτελεσματικότητα, αλλά και από τη σύγχρονη πελατοκεντρική πολιτική. Πρώτες οι τράπεζες και οι τηλεπικοινωνίες έχουν κάνει σημαντική προσπάθεια να αναδείξουν τον πελάτη κέντρο ενδιαφέροντός τους. Σε αυτό το πλαίσιο μια διαφήμιση σε prime time θα έλεγα ότι είναι λιγότερο πελατοκεντρική σε σχέση με μια στοχευμένη online διαφήμιση.

Banker's Review: Ποια είναι τα σημαντικά εμπόδια που απομακρύνθηκαν από την αναπτυξιακή πορεία της online διαφήμισης και ποια υπάρχουν ακόμα;

Δώρα Τσιότσιου:
Πιστεύω ότι ένα σημαντικό εμπόδιο, το οποίο αφορά τον τραπεζικό τομέα είναι το ρυθμιστικό περιβάλλον, το οποίο όσο περνά ο καιρός αναμένεται να γίνει ακόμα πιο σφιχτό. Σε αντίθεση με άλλες αγορές, ο πελάτης μπορεί να ενημερωθεί για ένα προϊόν, αλλά δεν είναι τελικά εφικτό να αγοράσει το προϊόν αυτό, λόγω ρυθμιστικών παραγόντων που απαιτούν την παρουσία του στο κατάστημα.

Επίσης, ένα δεύτερο πρόβλημα είναι η διστακτικότητα των εν δυνάμει πελατών να δώσουν τα προσωπικά τους δεδομένα στα web sites που επισκέπτονται, γεγονός που δυσκολεύει να ολοκληρώσουμε έναν κύκλο επικοινωνίας μαζί τους.

Banker's Review: Είναι ενδιαφέρον ότι δεν αναφέρατε κάποια προβλήματα τεχνικής φύσεως;

Μάρθα Κεσίσογλου:
Ενα από σημαντικότερα εμπόδια ήταν οι κακής ποιότητας συνδέσεις που είχαν οι χρήστες. Σήμερα, οι operators παρέχουν πολύ καλύτερης τεχνολογίας γραμμές, αλλά οι ταχύτητες είναι ακόμα χαμηλές, καθώς οι γραμμές που διατίθενται είναι συνήθως overbooked. Είναι ένα πεδίο αναγκαίας βελτίωσης για το μέλλον, καθώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι και οι απαιτήσεις των χρηστών συνεχώς μεγαλώνουν, αλλά και τα sites παρέχουν όλο και πιο «πλούσιο» και «βαρύ» περιεχόμενο. Επίσης, η εκπαίδευση των πελατών στη χρήση του web banking έχει κάνει σημαντικά άλματα, ωστόσο χρειάζεται ακόμα αρκετή δουλειά για την πλήρη εξοικείωσή τους.

Banker's Review: Τα ζητήματα που είχαν να κάνουν με τα πρότυπα διαμόρφωσης των banners και την ποικιλομορφία που οδηγούσε σε πολλές διαφορετικές υλοποιήσεις με μεγάλο κόστος για το διαφημιζόμενο έχουν λυθεί;

Αχιλλέας Σταθόπουλος:
Οσον αφορά την προτυποποίηση έχουν γίνει σημαντικά βήματα που έχουν οδηγήσει σήμερα στη μείωση του κόστους παραγωγής της online διαφήμισης. Σε αυτήν την προσπάθεια ήταν καθοριστική η βοήθεια του IAB Hellas.

Banker's Review: Οι παρούσες οικονομικές συνθήκες δημιουργούν το κατάλληλο περιβάλλον για την άνθηση της online διαφήμισης. Πιστεύετε ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο και ο ρυθμός ανάπτυξης θα είναι σημαντικά μεγαλύτερος σε σχέση με το παρελθόν;

Μάρθα Κεσίσογλου:
Πράγματι, είναι και δική μας άποψη ότι ο καταναλωτής θα στρέφεται όλο και περισσότερο στα digital media το επόμενο χρονικό διάστημα, ενώ άνθιση γνωρίζει και το free press. Αν υποθέσουμε ότι οι σημερινές επενδύσεις στην online διαφήμιση είναι της τάξης του 2%-3% του συνόλου της διαφημιστικής δαπάνης, υπάρχει πολύ μεγάλο περιθώριο ώσπου να φτάσουμε στο 15% άλλων χωρών.

Από την άλλη, οι οικονομικές συνθήκες πιθανά να είναι μια τροχοπέδη για τα digital media, καθώς είναι βέβαιο ότι τα «συμβατικά» μέσα θα επιδιώξουν να υπερασπιστούν τα κονδύλια τους. Επίσης, στο μυαλό πολλών διαφημιζομένων, η online διαφήμιση είναι ακόμα «περιφερειακή» ενέργεια. Υπάρχει, λοιπόν, σαφώς ο κίνδυνος να περικόψουν τις δαπάνες αυτές, προκειμένου, κατ’ εμέ λανθασμένα, να διατηρήσουν την παρουσία τους σε άλλα μέσα, με τα οποία έχουν οι ίδιοι οι διαφημιζόμενοι μεγαλύτερη εξοικείωση.

Η αύξηση της διείσδυσης του e-commerce θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την online διαφήμιση. Οταν ο ίδιος ο διαφημιζόμενος επενδύει περισσότερο στην πώληση online, θα εξοικειωθεί και με την online επικοινωνία ευκολότερα.

Δώρα Τσιότσιου: Και για μας η ανάπτυξη της online διαφήμισης είναι δεδομένη και ήδη έχουμε αρχίσει να αυξάνουμε το μερίδιό της στον προϋπολογισμό μας. Θα υποστηρίξω επίσης αυτό που είπε η κυρία Κεσίσογλου ότι η online διαφήμιση γίνεται περισσότερο ενδιαφέρουσα για τις τράπεζες, γιατί προσελκύει κόσμο που είναι εκπαιδευμένος ή είναι διατεθειμένος να χρησιμοποιεί τα εναλλακτικά κανάλια συναλλαγών και ενημέρωσης, όπως το web site, τα ATM κ.λπ.

Άλεξ Καραγεώργης: Πιστεύω ότι η online διαφήμιση θα γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη και σε βάθος τριετίας είναι πιθανό να δούμε ένα μερίδιο της τάξης του 10% της διαφημιστικής δαπάνης τα ερχόμενα 2 με 3 χρόνια.

Νίκος Ματθαίος: Σε βάρος ποιων μέσων πιστεύετε ότι θα γίνει η αύξηση της online διαφήμισης;

Άλεξ Καραγεώργης: Πιστεύω ότι τα μέσα που θα πληγούν σε πρώτο στάδιο είναι τα περιοδικά. Ηδη έχουμε δει να κλείνουν αρκετά περιοδικά που εξυπηρετούσαν κυρίως διαφημιστικούς σκοπούς και όχι την ανάγκη των αναγνωστών. Μερίδια επίσης αναμένεται να χάσουν οι έντυπες εκδόσεις των εφημερίδων και το ραδιόφωνο, ενώ η τηλεόραση θα γνωρίσει τις μικρότερες απώλειες, τουλάχιστον για την περίοδο που συζητάμε.

Αχιλλέας Σταθόπουλος: Θα συμφωνήσω με τον κ. Καραγεώργη, ωστόσο θέλω να συμπληρώσω ότι σε ώριμες διαφημιστικά αγορές, όσον αφορά την online διαφήμιση, το Internet ξεπερνά σε μερίδιο και την τηλεόραση. Σύμφωνα με την εξαμηνιαία μελέτη online διαφημιστικής δαπάνης που διεξήγαγε το IAB UK σε συνεργασία με την PwC και το WARC, στη Μεγάλη Βρετανία το Internet άντεξε την κρίση, σημείωσε άνοδο παρά τη συρρίκνωση του διαφημιστικού κλάδου και έγινε το πρώτο σε διαφημιστική απορρόφηση μέσο, ξεπερνώντας την τηλεόραση.

Χρήστος Τσάγκος: Βρισκόμενος με τους ανθρώπους του marketing, αυτό που θα ήθελα να κατανοήσω είναι αν έχουν αντιληφθεί την αλλαγή του μίγματος κοινού που χρησιμοποιεί το Internet ή αν ακόμα πιστεύουν ότι είναι ένα μέσο που απευθύνεται κατά κύριο λόγο στο νεανικό κοινό. Οπως και εσείς δεν μπορώ εύκολα να εξηγήσω πώς σε μια χώρα όπως η Πορτογαλία, που έχει κοινά χαρακτηριστικά με την ελληνική αγορά είναι πολλαπλάσιο το ποσοστό διείσδυσης του online marketing.

Επίσης, το διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης είναι το πιο πιθανό, ωστόσο δεν πρέπει να αποκλείσουμε και κάποια μη γραμμική μεταβολή, η οποία θα οδηγήσει το ποσοστό πολύ γρηγορότερα σε ψηλότερα επίπεδα.

Μάρθα Κεσίσογλου: Στην Πορτογαλία βρίσκεται η μητρική μας εταιρεία και επομένως έχουμε καλή εμπειρία αυτής της αγοράς. Πιστεύω ότι η διαφοροποίηση όσον αφορά το online marketing, οφείλεται στο γεγονός ότι η Πορτογαλία έχει τελείως διαφορετικό μίγμα μέσων με μικρότερο πλουραλισμό σε σχέση με την ελληνική αγορά. Ετσι είναι ευκολότερη η δημιουργία ενός marketing plan, γεγονός που τελικά ευνοεί το online marketing.

Νίκος Ματθαίος: Είναι δεδομένο ότι ένας στους δύο Ελληνες δηλώνει στις έρευνες ότι χρησιμοποιεί το Internet. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι εξοικειωμένος με αυτό, τουλάχιστον στο βαθμό που θα επέτρεπε να δούμε τα ερχόμενα χρόνια μια ραγδαία ανάπτυξη της online διαφήμισης. Αυτό που αναμένουμε είναι μια ανάπτυξη πολλών ταχυτήτων με ένα μέσο όρο που είναι πολύ πιθανό να φτάνει σε διψήφιο ποσοστό.

Banker's Review: Ενα από τα πλεονεκτήματα της online διαφήμισης είναι η ακριβέστερη μέτρηση της αποτελεσματικότητάς της. Πιστεύετε ότι στην ελληνική αγορά υπάρχουν τα εργαλεία που παρέχουν αναφορές αποτελεσματικότητας της διαφήμισης; Θεωρείτε τα στοιχεία των μετρήσεων αξιόπιστα ή τουλάχιστον περισσότερο αξιόπιστα σε σχέση με στοιχεία άλλων διαφημιστικών μέσων;

Αχιλλέας Σταθόπουλος:
Ηδη από το 2000 στην Eurobank χρησιμοποιήσαμε ανεξάρτητα εργαλεία για στόχευση και μέτρηση της αποτελεσματικότητας των online campaigns. Παρόλο που από τη φύση του το Internet έχει αρκετές ιδιαιτερότητες και πολυπλοκότητα (πολύ ορολογία, μεγάλη ανομοιογένεια δημιουργικών, κτλ), θεωρούμε τα στοιχεία των μετρήσεων επαρκή και αξιόπιστα.

Ωστόσο, επιπλέον των στοιχείων αξιολόγησης των online campaigns, θα ήταν χρήσιμο να υπάρχουν στοιχεία για τη μέτρηση της επισκεψιμότητας των μέσων, καθώς και την καταγραφή της διαφημιστικής δαπάνης, τα οποία θα μπορούν να ενσωματωθούν και να συγκριθούν με τα στοιχεία των υπολοίπων μέσων.

Banker's Review: Παρατηρούμε τον τελευταίο καιρό μια τηλεοπτικοποίηση της online διαφήμισης. Ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στους διαφορετικούς τύπους online διαφήμισης; Υπάρχει χώρος για όλους τους τύπους ή τελικά κάποιοι θα οδηγηθούν σε εξαφάνιση;

Δώρα Τσιότσιου:
Οσον αφορά την ελληνική τραπεζική αγορά, η διαφήμιση μέσω video banners είναι ακόμα πολύ περιορισμένη και νομίζω ότι αν μιλήσουμε για ακόμα πιο εξελιγμένα μοντέλα που αξιοποιούν το video, όπως για παράδειγμα tags στο Youtube, είμαστε σε πολύ πρώιμη φάση. Ενας λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι η video banners είναι συνήθως συνδεδεμένα με τηλεοπτικές διαφημίσεις και άρα αφορούν μικρό ποσοστό εταιρειών.

Νίκος Ματθαίος: Εμείς παρά το γεγονός ότι έχουμε τηλεοπτικές διαφημίσεις δεν έχουμε χρησιμοποιήσει ακόμα τα video banners και πιστεύω ότι θα χρειαστούμε ακόμα κάποιο χρόνο για να κινηθούμε προς αυτήν την κατεύθυνση. Αλλωστε, δεν πρέπει να θεωρούμε δεδομένο ότι το video banner είναι πιστό αντίγραφο της τηλεοπτικής διαφήμισης, γεγονός που σημαίνει ότι το κόστος μιας νέας παραγωγής μπορεί να αποτελεί εμπόδιο.

Αχιλλέας Σταθόπουλος: Το δικό μας προφίλ πελατών μας έχει δώσει την ευκαιρία να αξιοποιήσουμε τα video banners, ενώ επιπλέον αξιοποιούμε κανάλια όπως το Youtube και τα social media. Ωστόσο, η είσοδος σε αυτά τα κανάλια επικοινωνίας χρειάζεται κάποια προσοχή, καθώς η δυνατότητα των χρηστών να δημοσιεύσουν αρνητικά σχόλια για την τράπεζα μπορεί να επιβαρύνει το brand value.

Banker's Review: Είστε ικανοποιημένοι από την ποσότητα και την ποιότητα του περιεχομένου σε ελληνική γλώσσα; Είναι πλέον το ελληνικό περιεχόμενο καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία μιας online καμπάνιας;

Αχιλλέας Σταθόπουλος:
Θεωρώ ότι αρκετά ελληνικά portals βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο και βελτιώνονται. Και ο διαφημιζόμενος έχει τα κατάλληλα εργαλεία στη διάθεσή του ώστε να επιτύχει την κατάλληλη στόχευση. (Υπάρχει ακόμη και η δυνατότητα στόχευσης ελλήνων χρηστών που επισκέπτονται ξένα sites). Πάντως δε θεωρώ ότι το ελληνικό περιεχόμενο είναι καθοριστικός παράγοντας υστέρησης της διαφημιστικής δαπάνης. Και μην ξεχνάμε όμως, ότι στην εποχή του web 2.0, οι χρήστες γίνονται δημιουργοί του περιεχόμενου.

Μάρθα Κεσίσογλου: Το ελληνικό περιεχόμενο αναπτύσσεται διαρκώς, πλέον καλύπτει πολύ περισσότερα κοινά, ενώ συνεχώς διευρύνονται οι δημοσιογραφικές συνεργασίες. Μπορώ να πω πως στη δική μας αγορά, την οικονομική-τραπεζική, είναι ένα πολύτιμο δημοσιογραφικό εργαλείο και μάλιστα έχει αλλάξει και τη λογική αποστολής Δελτίων Τύπου, ανακοινώσεων κ.λπ.

Σήμερα όμως, η είδηση αναμεταδίδεται και διαχέεται άμεσα, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Παράλληλα, μεγάλη επένδυση έχει γίνει και στο ψυχαγωγικό τομέα. Βέβαια τελευταία υπάρχει μια υπερσυγκέντρωση προσπαθειών που στοχεύουν σε ίδια κοινά και ενδιαφέροντα. Αυτό ενέχει τον κίνδυνο της πολυδιάσπασης της διαφημιστικής επένδυσης, αλλά από την άλλη ο πλουραλισμός είναι πάντα σε όφελος του κοινού.

Κάτι ακόμα που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι η ελληνική γλώσσα είναι απαραίτητη για να «δεθεί» ο χρήστης με το site που επιλέγει. Δεν πρέπει όμως να αγνοούμε και το επίπεδο των υπηρεσιών και ενημέρωσης που παρέχουν ορισμένα ξένα ψηφιακά μέσα.

Με 40% ανάπτυξη έτρεξε η διαφήμιση το 2009
Το μέγεθος της πίτας της online διαφήμισης στην ελληνική αγορά το 2009 ήταν κάπου ανάμεσα στα 100 και 120 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας ένα μικρό ποσοστό του συνόλου της διαφήμισης. Βέβαια, είναι θετικό ότι σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, η αγορά αναπτύχθηκε κατά 40% και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις πελατών και προμηθευτών που συμμετείχαν στη συζήτηση, αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης θα διατηρηθεί ή ίσως και θα μεγαλώσει τα επόμενα χρόνια.
Ωστόσο, η σημερινή εικόνα δείχνει ότι η online διαφήμιση στη χώρα μας έχει μείνει πίσω.

Πριν από μια τριετία αυτή η εικόνα δεν θα ήταν τόσο αξιοπερίεργη, όμως σήμερα είναι και μάλιστα για παραπάνω από έναν λόγους:
  • Η τελευταία τριετία χαρακτηρίζεται από μια σημαντική αύξηση της ποσότητας και της ποιότητας των ευρυζωνικών συνδέσεων. Δηλαδή οι εν δυνάμει «αναγνώστες» και «τηλεθεατές» του Internet content έχουν δημιουργήσει πλέον κρίσιμη μάζα.
  • Το περιεχόμενο των web sites και των portals βελτιώνεται σε αισθητική, σε βάθος και εγκυρότητα, οπότε έχουμε ξεφύγει από την εποχή των επιλογών που ήταν μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού.
  • Οι πλατφόρμες που υποστηρίζουν τη διανομή της online διαφήμισης έχουν αποκτήσει την απαιτούμενη ευφυΐα, ώστε να φροντίζουν για τη βέλτιστη διασπορά της βάσει των αναγκών του πελάτη και επιπλέον να επιστρέφουν αναφορές αποτελεσματικότητας που κανένα παραδοσιακό ΜΜΕ δεν μπορεί να παραδώσει.

Thinkdigital
Η Thinkdigital είναι το μεγαλύτερο δίκτυο Online Media στην Ν.Α. Ευρώπη. Παρέχει σε διαφημιστές και διαφημιζομένους υπηρεσίες που επιτρέπουν τη στοχευμένη Online επικοινωνία με τα κοινά που τους ενδιαφέρουν.  H Thinkdigital είναι, επίσης, ο επίσημος αντιπρόσωπος διαφήμισης του Facebook, του MSN & των προϊόντων Windows Live, στην Ν.Α. Ευρώπη.

ΙΑΒ Hellas
Το ΙΑΒ Hellas (Interactive Advertising Bureau) ιδρύθηκε το 2001 και από τότε αποτελεί τον κλαδικό φορέα των εταιρειών που ασχολούνται με όλες τις μορφές του digital και interactive marketing.

Αποτελεί μέρος ενός παγκόσμιου δικτύου που έχει καθιερωθεί ως το αρμόδιο για τη διάδοση και υιοθέτηση της ψηφιακής πλατφόρμας στο χώρο της εμπορικής επικοινωνίας, με το οποίο μοιράζεται γνώση και εμπειρία, και είναι ενεργό μέλος του IAB Europe. Σήμερα αριθμεί περί τα 70 μέλη, που αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος της digital αγοράς.

Banker's Review (T. 017)
« 1 2 3 4 ... 5 »

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778