Banker's Review Online - Business Education: Η γνώση είναι δύναμη

Κυριακή, 23 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Human Capital

Business Education: Η γνώση είναι δύναμη

23 Αυγούστου 2010 | 09:30 Γράφει η Χριστίνα  Ροζάκη Topics: Education,Human Resources,Special Reports

Business Education: Η γνώση είναι δύναμη

Το σύγχρονο οικονομικό και επαγγελματικό κλίμα έχει εντείνει τον ανταγωνισμό και έχει ανάγει τη μετεκπαίδευση σε απαραίτητο συστατικό για την εξέλιξη των στελεχών των χρηματοπιστωτικών οργανισμών. Το ανταγωνιστικό επαγγελματικό κλίμα των τελευταίων δεκαετιών έχει αναγάγει το πτυχίο, τον μεταπτυχιακό τίτλο, έως και το διδακτορικό σε απαιτούμενα για μια θέση εργασίας - αντί να λειτουργούν ως επιπλέον προσόντα, όπως ίσχυε παλαιότερα.

Αλλωστε, πλέον, η εξειδίκευση αποτελεί ανάγκη και όχι επιλογή. Στον τομέα της τραπεζικής το ζήτημα της μετεκπαίδευσης ή της δια βίου εκπαίδευσης παραμένει σημαντικό συστατικό επιτυχίας, ιδίως σε μια εποχή που η οικονομική συγκυρία προκαλεί πιο έντονο ανταγωνισμό.

Ανάμεσα στις σταθερές για μια επιτυχή επαγγελματική πορεία, παραμένουν τα πτυχία, οι ξένες γλώσσες και η επαγγελματική προϋπηρεσία, αλλά εξίσου σημαντική είναι η συνεχής ενημέρωση, εκπαίδευση και επιμόρφωση ως προς τις νέες τάσεις και εξελίξεις στο χώρο των χρηματοπιστωτικών οργανισμών.

Market matters
Από το Λονδίνο και το London Business School, η Lynda Gratton έχει υπογραμμίσει τις μελλοντικές αλλαγές στο επαγγελματικό τοπίο, καθώς, όπως είπε στο περιοδικό HR, η παγκοσμιοποίηση εντείνει τον ανταγωνισμό και οι υποψήφιοι δεν έχουν μόνο να κερδίσουν τους ομοεθνείς τους, αλλά επαγγελματίες από μια παγκόσμια δεξαμενή.

Επίσης, αναφέρθηκε στο ότι η οικονομική κρίση αποτελεί βασική αιτία για το «κόψιμο» πολλών θέσεων εργασίας, και ότι αυτό θα δυσχεράνει τις πιθανότητες πρόσληψης των νέων επαγγελματιών. Ετσι, έδειξε το δρόμο για καλύτερο positioning των υποψήφιων εργαζομένων σε χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, μέσω της μετεκπαίδευσης. Αλλωστε, στατιστικές υποστηρίζουν ότι το 76,1% των επιχειρήσεων, επιλέγει τον μελλοντικό του εργαζόμενο σύμφωνα με το μορφωτικό του επίπεδο.

Αυτά τα στοιχεία, υποστηρίζονται από τα στατιστικά της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, που δείχνουν ότι το χαμηλότερο ποσοστό ανεργίας σημειώνεται σε όσους έχουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο σπουδών. Το Υπουργείο Παιδείας, άλλωστε, έχει αναφέρει ότι την τελευταία εξαετία έχει σημειωθεί αύξηση των μεταπτυχιακών φοιτητών κατά 54%.

Επίσης, σύμφωνα με άρθρο του Marketing Week, τα χαρακτηριστικά που αξιολογούνται ως σημαντικότερα είναι: προσωπικότητα (λ.χ. διάθεση συνεργασίας), ξένες γλώσσες, κριτική σκέψη, ενεργή μάθηση, καθώς και κοινωνικές ικανότητες όπως παρατηρητικότητα και επικοινωνία.

Ο νέος εργαζόμενος
Οι ίδιοι οι υποψήφιοι εργαζόμενοι, πάντως, δείχνουν «εκπαιδευμένοι» για το επαγγελματικό τους μέλλον. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησαν οι φοιτητές του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) του Πανεπιστημίου Πειραιά, το 93% των Ελλήνων αποφοίτων πανεπιστημίου πιστεύει ότι ένα πτυχίο μόνο, δεν είναι αρκετό για τη σύγχρονη αγορά εργασίας. Μάλιστα, το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιά, προσφέρει 5 ΜΒΑ τα οποία παρακολουθούνται από 800 φοιτητές ετησίως, με τον αριθμό τους να αυξάνεται συνεχώς.

Η μεγαλύτερη ζήτηση
Οι μεγάλες τράπεζες του εξωτερικού που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια προσέφεραν και νέα μοντέλα ανάπτυξης των στελεχών. Ως εκ τούτου, αυξήθηκε η ζήτηση για περαιτέρω εκπαίδευση και επιμόρφωση των στελεχών, με τη μεγαλύτερη αύξηση να σημειώνεται για τα MBAs. Τα ΜΒΑ προγράμματα είναι στην κορυφή της λίστας προτιμήσεων για τα μεσαία-ανώτερα στελέχη χρηματοπιστωτικών οργανισμών, ηλικίας περίπου 35 ετών, και όπως είχε δείξει μια έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, στις χώρες του εξωτερικού, η πλειοψηφία των στελεχών εκπαιδεύονται συστηματικά τουλάχιστον μία φορά το χρόνο σε θέματα management, ηγεσίας, στρατηγικής, διαπροσωπικών ικανοτήτων, και ηγεσίας αλλαγών.

Οπως είχε πει και ο Χάρης Γερονικόλας, President of the Regional Board του City University of Seattle, Athens site, στο περιοδικό Marketing Week, το πλέον δημοφιλές μεταπτυχιακό πρόγραμμα και με αυξανόμενη ζήτηση είναι το ΜΒΑ με κατεύθυνση Finance, Marketing, Human Resources Management και Project Management. Αυτό, διότι οι περισσότερες θέσεις εργασίας απαιτούν διοικητικά προσόντα, καθώς και εφαρμογές στελεχιακού επιπέδου.

Οι επαγγελματίες τραπεζικοί που θέλουν να διεκδικήσουν ανώτερες θέσεις, κατά κανόνα επιλέγουν ΜΒΑs. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του ΜΒΑ, είναι ότι απαιτείται από τον υποψήφιο φοιτητή να διαθέτει 2 με 5 έτη εργασιακής εμπειρίας, ώστε οι γνώσεις που έχει αποκομίσει από το χώρο εργασίας, να τεκμηριωθούν με την εξειδικευμένη θεωρητική γνώση.

Οπως, μάλιστα, σχολίασε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο περιοδικό HR Professional, ο Δρ. Νίκος Μυλωνόπουλος, Αντιπρύτανης στο ALBA Graduate Business School «η επιτυχία στην εργασία εξαρτάται όλο και περισσότερο από την ικανότητα του εργαζομένου να ηγείται, να συντονίζει ομάδες, να σχεδιάζει σε μακροχρόνιο ορίζοντα, να ασκεί αποτελεσματική οικονομική διαχείριση, να επικοινωνεί και να συνεργάζεται αποτελεσματικά με επαγγελματίες οποιασδήποτε ειδικότητας. Αυτή ακριβώς είναι η αποστολή ενός MBA». Ο ίδιος συμπλήρωσε, «η σχετικά πρόσφατη αύξηση ενδιαφέροντος για MBA στη χώρα μας δεν είναι μόδα αλλά καθυστερημένη διαπίστωση της αναγκαιότητας των γνώσεων από ένα καλό MBA».

Αλλωστε, πλέον, η εξειδίκευση αποτελεί ανάγκη και όχι επιλογή. Στον τομέα της τραπεζικής το ζήτημα της μετεκπαίδευσης ή της δια βίου εκπαίδευσης παραμένει σημαντικό συστατικό επιτυχίας, ιδίως σε μια εποχή που η οικονομική συγκυρία προκαλεί πιο έντονο ανταγωνισμό.

Ανάμεσα στις σταθερές για μια επιτυχή επαγγελματική πορεία, παραμένουν τα πτυχία, οι ξένες γλώσσες και η επαγγελματική προϋπηρεσία, αλλά εξίσου σημαντική είναι η συνεχής ενημέρωση, εκπαίδευση και επιμόρφωση ως προς τις νέες τάσεις και εξελίξεις στο χώρο των χρηματοπιστωτικών οργανισμών.

Market matters
Από το Λονδίνο και το London Business School, η Lynda Gratton έχει υπογραμμίσει τις μελλοντικές αλλαγές στο επαγγελματικό τοπίο, καθώς, όπως είπε στο περιοδικό HR, η παγκοσμιοποίηση εντείνει τον ανταγωνισμό και οι υποψήφιοι δεν έχουν μόνο να κερδίσουν τους ομοεθνείς τους, αλλά επαγγελματίες από μια παγκόσμια δεξαμενή.

Επίσης, αναφέρθηκε στο ότι η οικονομική κρίση αποτελεί βασική αιτία για το «κόψιμο» πολλών θέσεων εργασίας, και ότι αυτό θα δυσχεράνει τις πιθανότητες πρόσληψης των νέων επαγγελματιών. Ετσι, έδειξε το δρόμο για καλύτερο positioning των υποψήφιων εργαζομένων σε χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, μέσω της μετεκπαίδευσης. Αλλωστε, στατιστικές υποστηρίζουν ότι το 76,1% των επιχειρήσεων, επιλέγει τον μελλοντικό του εργαζόμενο σύμφωνα με το μορφωτικό του επίπεδο.

Αυτά τα στοιχεία, υποστηρίζονται από τα στατιστικά της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, που δείχνουν ότι το χαμηλότερο ποσοστό ανεργίας σημειώνεται σε όσους έχουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο σπουδών. Το Υπουργείο Παιδείας, άλλωστε, έχει αναφέρει ότι την τελευταία εξαετία έχει σημειωθεί αύξηση των μεταπτυχιακών φοιτητών κατά 54%.

Επίσης, σύμφωνα με άρθρο του Marketing Week, τα χαρακτηριστικά που αξιολογούνται ως σημαντικότερα είναι: προσωπικότητα (λ.χ. διάθεση συνεργασίας), ξένες γλώσσες, κριτική σκέψη, ενεργή μάθηση, καθώς και κοινωνικές ικανότητες όπως παρατηρητικότητα και επικοινωνία.

Ο νέος εργαζόμενος
Οι ίδιοι οι υποψήφιοι εργαζόμενοι, πάντως, δείχνουν «εκπαιδευμένοι» για το επαγγελματικό τους μέλλον. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησαν οι φοιτητές του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) του Πανεπιστημίου Πειραιά, το 93% των Ελλήνων αποφοίτων πανεπιστημίου πιστεύει ότι ένα πτυχίο μόνο, δεν είναι αρκετό για τη σύγχρονη αγορά εργασίας. Μάλιστα, το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιά, προσφέρει 5 ΜΒΑ τα οποία παρακολουθούνται από 800 φοιτητές ετησίως, με τον αριθμό τους να αυξάνεται συνεχώς.

Η μεγαλύτερη ζήτηση
Οι μεγάλες τράπεζες του εξωτερικού που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια προσέφεραν και νέα μοντέλα ανάπτυξης των στελεχών. Ως εκ τούτου, αυξήθηκε η ζήτηση για περαιτέρω εκπαίδευση και επιμόρφωση των στελεχών, με τη μεγαλύτερη αύξηση να σημειώνεται για τα MBAs. Τα ΜΒΑ προγράμματα είναι στην κορυφή της λίστας προτιμήσεων για τα μεσαία-ανώτερα στελέχη χρηματοπιστωτικών οργανισμών, ηλικίας περίπου 35 ετών, και όπως είχε δείξει μια έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, στις χώρες του εξωτερικού, η πλειοψηφία των στελεχών εκπαιδεύονται συστηματικά τουλάχιστον μία φορά το χρόνο σε θέματα management, ηγεσίας, στρατηγικής, διαπροσωπικών ικανοτήτων, και ηγεσίας αλλαγών.

Οπως είχε πει και ο Χάρης Γερονικόλας, President of the Regional Board του City University of Seattle, Athens site, στο περιοδικό Marketing Week, το πλέον δημοφιλές μεταπτυχιακό πρόγραμμα και με αυξανόμενη ζήτηση είναι το ΜΒΑ με κατεύθυνση Finance, Marketing, Human Resources Management και Project Management. Αυτό, διότι οι περισσότερες θέσεις εργασίας απαιτούν διοικητικά προσόντα, καθώς και εφαρμογές στελεχιακού επιπέδου.

Οι επαγγελματίες τραπεζικοί που θέλουν να διεκδικήσουν ανώτερες θέσεις, κατά κανόνα επιλέγουν ΜΒΑs. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του ΜΒΑ, είναι ότι απαιτείται από τον υποψήφιο φοιτητή να διαθέτει 2 με 5 έτη εργασιακής εμπειρίας, ώστε οι γνώσεις που έχει αποκομίσει από το χώρο εργασίας, να τεκμηριωθούν με την εξειδικευμένη θεωρητική γνώση.

Οπως, μάλιστα, σχολίασε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο περιοδικό HR Professional, ο Δρ. Νίκος Μυλωνόπουλος, Αντιπρύτανης στο ALBA Graduate Business School «η επιτυχία στην εργασία εξαρτάται όλο και περισσότερο από την ικανότητα του εργαζομένου να ηγείται, να συντονίζει ομάδες, να σχεδιάζει σε μακροχρόνιο ορίζοντα, να ασκεί αποτελεσματική οικονομική διαχείριση, να επικοινωνεί και να συνεργάζεται αποτελεσματικά με επαγγελματίες οποιασδήποτε ειδικότητας. Αυτή ακριβώς είναι η αποστολή ενός MBA». Ο ίδιος συμπλήρωσε, «η σχετικά πρόσφατη αύξηση ενδιαφέροντος για MBA στη χώρα μας δεν είναι μόδα αλλά καθυστερημένη διαπίστωση της αναγκαιότητας των γνώσεων από ένα καλό MBA».


School is in
Με τα ελληνικά ΑΕΙ να προσφέρουν 463 μεταπτυχιακά προγράμματα δεν υπάρχει έλλειψη υποψήφιων συμμετεχόντων. Φυσικά, αντίστοιχα πολλά είναι και τα άτομα που προτιμούν τα ιδιωτικά κολλέγια, τα οποία είναι ισότιμα των ελληνικών αλλά και των ξένων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, προσφέροντας τίτλους που αναγνωρίζονται διεθνώς, και με πολλά από αυτά να συνεργάζονται με αναγνωρισμένες σχολές του εξωτερικού. Στην πλειοψηφία τους, τα προγράμματα είναι σχεδιασμένα κατά τέτοιο τρόπο ώστε να διευκολύνουν την παρακολούθησή τους από τους εργαζόμενους, με τη διεξαγωγή τους γίνεται εκτός ωραρίου εργασίας, όπως απογεύματα και Σάββατα, ενώ δημοφιλές είναι και το distant learning μέσω Διαδικτύου, με τη χρήση email και εφαρμογή τηλεδιασκέψεων.

Ανάμεσα στα δημοφιλέστερα προγράμματα είναι αυτό του Αμερικανικού Κολεγίου Ελλάδος, που προσφέρει ΜΒΑ με δυνατότητα ειδίκευσης σε Management, Marketing ή Finance, και απευθύνεται σε νέα στελέχη επιχειρήσεων με τουλάχιστον διετή προϋπηρεσία, που θέλουν να επεκτείνουν τις διοικητικές τους γνώσεις και ικανότητες.

Επίσης δημοφιλές είναι το Web Based Learning του Middlesex University που στοχεύει στη συνένωση μεταξύ επαγγελματικής πιστοποίησης και ανώτατης εκπαίδευσης. Τα εργαζόμενα στελέχη που αναζητούν προγράμματα μερικής απασχόλησης, μπορούν να επιλέξουν το Executive MBA του πανεπιστήμιου Strathclyde από το International Management Studies που απευθύνεται σε εργαζόμενα στελέχη. Για μαθήματα και εργαστήρια τόσο από ακαδημαϊκούς όσο και από στελέχη επιχειρήσεων, η iCon International Training σε συνεργασία με τα University of Leicester, University of Surrey και Heriot-Watt University, προσφέρει προγράμματα με τη μορφή του Flexible Learning.

Το BCA Business Studies, ιδρυμένο το 1971 αποτελεί τον πρώτο εκπαιδευτικό οργανισμό που αφοσιώθηκε αποκλειστικά στις επιχειρησιακές σπουδές, και σήμερα προσφέρει πανεπιστημιακά προγράμματα σε πλείστους σχετικούς τομείς. Τέλος, οι σπουδές ΜΒΑ της IST Studies είναι διεθνώς αναγνωρισμένες και με στόχο να παρέχουν ένα μεταπτυχιακό επίπεδο γνώσεων και θεωρίας, μέσα από πραγματικά επιχειρησιακά προβλήματα.

Η προώθηση των σπουδαστών
Οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί δείχνουν το εκλεπτυσμένο προφίλ τους με το να αναγνωρίζουν την ανάγκη επιμόρφωσης των στελεχών τους - με επίγνωση ότι η καλλιέργεια και εκπαίδευσή τους θα οδηγήσει σε εξελίξεις και επιτυχίες στον εμπορικό ανταγωνισμό. Κάθε επιχείρηση, άλλωστε, απολαμβάνει να διατηρεί στελέχη που προσφέρουν ιδιαίτερα ποιοτικές υπηρεσίες, και διαθέτουν υψηλού επιπέδου γνώσεις. Και για όσους αναρωτιούνται τι θα κερδίσουν οι ίδιοι με την επιστροφή στα θρανία, οι επιχειρήσεις έχουν ήδη βγάλει το πόρισμά τους: η διεκδίκηση μεταπτυχιακών σπουδών αντανακλά την παραγωγικότητα του εργαζόμενου, όσο και την ευελιξία του στην υιοθέτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων. Αρα, ο ιδανικός υποψήφιος για μια υψηλόβαθμη θέση.

Q&A
Κάποιος που λ.χ. έχει πενταετή προϋπηρεσία στο χώρο του marketing, αλλά έπειτα εισχώρησε στο οικονομικό τμήμα μιας τράπεζας, οφείλει να επιλέξει ένα μεταπτυχιακό στον τομέα του μάρκετινγκ, ή των οικονομικών;

Το πιο σημαντικό σε αυτήν την περίπτωση, είναι να αποφασιστεί ποιος είναι ο μακροπρόθεσμος στόχος. Εάν ο στόχος είναι η παραμονή στο τμήμα των οικονομικών - τότε με ποιο ρόλο φαντάζεται κανείς ότι θα εξελισσόταν; Το ίδιο ερώτημα ισχύει και σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση. Τα σημεία που πρέπει κανείς να αναλογιστεί προτού πάρει την τελική απόφαση είναι τα εξής:
α) τι βρίσκετε πιο ενδιαφέρον ως θέμα σπουδών - η απάντηση, θα δείξει και την κλίση σας.
β) πού θέλετε να βρίσκεστε μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια;
γ) ποιες σχολές θα επιλέγατε, και ποια είναι τα καλύτερα προγράμματά τους;

Εάν συνεχίζει να υπάρχει δυσκολία στη λήψη μιας τελικής απόφασης, αξίζει να εξετασθεί η πιθανότητα ενός μεταπτυχιακού με δυνατό διοικητικό τμήμα, ώστε να εξυπηρετήσει και τον κλάδο των οικονομικών και του μάρκετινγκ. Ετσι, ο υποψήφιος σπουδαστής θα καταφέρει να χτίσει μια εργαλειοθήκη ικανοτήτων που μπορεί να εφαρμοστεί σε πολλές δραστηριότητες στο χώρο των επιχειρήσεων.

Αξίζει να αποκτήσει κανείς για ένα ΜΒΑ εάν οι εργοδότες δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην προϋπηρεσία, παρά την ακαδημαϊκή εμπειρία;
Πολλοί θέλουν να γνωρίζουν ποιο θα είναι το Return on Investment του ΜΒΑ τους, και να έχουν μια ιδέα για το πώς θα το αξιολογήσουν οι εργοδότες τους.

Ωστόσο, ο Gary Becker, ο βραβευμένος με Νόμπελ οικονομολόγος από το Πανεπιστήμιο του Σικάγο, έχει δείξει ότι τα Returns on Investment του «ανθρώπινου κεφαλαίου» είναι πραγματικά και σημαντικά. Επομένως, ένα ΜΒΑ σίγουρα βοηθά και προσφέρει καρπούς που θα συνεχίσουν να αποδίδουν μακροπρόθεσμα.

Για κάποιον που κατέχει ήδη μεταπτυχιακό τίτλο καθώς και μεγάλη εργασιακή εμπειρία, αλλά θέλει μεγαλύτερες ευθύνες και ενίσχυση του τίτλου καριέρας, αξίζει να επιδιώξει ένα ακόμη μεταπτυχιακό τίτλο;
Τα μεταπτυχιακά προγράμματα απευθύνονται στους ανθρώπους που αποζητούν τρόπους να εξελίξουν την καριέρα τους. Για αυτούς που έχουν ήδη ένα, αξίζει στη δεύτερη επιδίωξη μεταπτυχιακού τίτλου, να αναζητήσουν την καλύτερη σχολή για αυτούς, προκειμένου να αποκομίσουν πραγματικά και χρήσιμα νέα επαγγελματικά εφόδια. Ενα πρόγραμμα από ένα τοπ πανεπιστήμιο θα τους βοηθήσει να κερδίσουν σε αξιοπιστία, να επεκτείνουν το δίκτυο γνωριμιών τους και, κυρίως, να αναπτύξουν νέες, πολύτιμες ικανότητες για να αναλάβουν μεγαλύτερες ευθύνες.

Γιατί τα ΜΒΑ χαίρουν μεγαλύτερης εκτίμησης στις ΗΠΑ απ’ ότι σε άλλες χώρες;
Το ΜΒΑ εφευρέθηκε στις ΗΠΑ πάνω από 100 χρόνια πριν, και πολλά από τα τοπ πανεπιστήμια της Αμερικής, όπως το Tuck, το Harvard και το Wharton, υπάρχουν για ήδη έναν αιώνα, ανάγοντας το ΜΒΑ σε ένα βασικό πτυχίο. Αντιθέτως, τα business πανεπιστήμια σε Ευρώπη και Ασία, είναι αρκετά νεότερα. Ολοι, όμως, πλέον, δίνουν πλέον μεγάλη έμφαση και αξία στα πτυχία ΜΒΑ και η απόδειξη φαίνεται από την αυξημένη προσέλευση νέων σπουδαστών.

Ποια ζητήματα σχετικά με χρηματοοικονομικά θα είναι δημοφιλέστερα τα ερχόμενα χρόνια;
Ανάμεσα στα θέματα που έχουν αρχίσει να λαμβάνουν μεγαλύτερη προσοχή, είναι τα εξής:
- η ικανότητα να είσαι δημιουργικός κοινωνικά, και μέσα από κοινωνικά δίκτυα, για να βρίσκεις καινοτόμους τρόπους για να λύσεις επαγγελματικές προκλήσεις.
- η αλλαγή του κλίματος, η ανανεώσιμη ενέργεια και οι ευκαιρίες για καινοτομίες.
- Πώς να αναλύεις και να χρησιμοποιείς την υπέρ-πληθώρα πληροφοριών.

Πώς μπορεί κάποιος να βεβαιωθεί για το πόσο καλό είναι ένα πανεπιστήμιο, ένα κολλέγιο, ή μια σχολή;
Μια σχολή θεωρείται κορυφαία αν διαθέτει «triple crown» - την τριπλή πιστοποίηση AMBA, EQUIS και AACSB. H πιστοποίηση ΑΜΒΑ (Association of MBAs) απευθύνεται σε ένα ευρύ αριθμό ΜΒΑ προγραμμάτων. H πιστοποίηση EQUIS είναι ένα διεθνές σύστημα στρατηγικού ελέγχου και αναγνώρισης που επιτρέπει την αποτελεσματική σύγκριση μεταξύ των πανεπιστημίων που λειτουργούν σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Η πιστοποίηση AACSB εξασφαλίζει την ποιότητα του πανεπιστημίου διεθνώς ανά τον κόσμο.

Banker's Review (T. 017)
« 1 2 3 »

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778