Banker's Review Online - ATC: Ο ιδανικός συνεργάτης για τη διαχείριση κόστους

Δευτέρα, 18 Ιουνίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Operations and IT

ATC: Ο ιδανικός συνεργάτης για τη διαχείριση κόστους

4 Νοεμβρίου 2011 | 09:30 Γράφει η Αγγελική  Κορρέ Topics: Πληροφορική,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Ο Στέλιος Κουτσούκος, Sales Manager, και ο Απόστολος Τασιόπουλος, Technical Manager E.B.S. Dept, της ATC αναλύουν στο Banker’s review την ανάγκη των τραπεζικών οργανισμών για έλεγχο του κόστους και εξηγούν πώς η λύση της εταιρείας μπορεί να ανταποκριθεί στην ανάγκη αυτή.

Banker's Review: Πότε και πώς ξεκίνησε η δραστηριοποίηση της εταιρείας σε λύσεις για τον τραπεζικό τομέα; Ποια είναι η σημερινή ενασχόληση της ATC στον τραπεζικό κλάδο;

Στέλιος Κουτσούκος:
Η δραστηριοποίηση της ATC στο χρηματοπιστωτικό κλάδο ξεκινάει το 1998 , με αφορμή την αντικατάσταση από την Εγνατία Τράπεζα του core banking συστήματός της - μία κίνηση που ανέδειξε την ανάγκη για υποστήριξη πίσω από το core banking. Αυτή την ανάγκη αποφάσισε η τράπεζα να καλύψει με το ERP της Epicor, συνειδητοποιώντας ότι η ευελιξία του ERP θα μπορούσε με τις προδιαγραφές της να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της.

Το γεγονός αυτό αποτέλεσε για την ATC το εναρκτήριο λάκτισμα για την είσοδο της ATC σε μια υλοποίηση back office συστήματος για την υποστήριξη των αναγκών του οικονομικού τμήματος της τράπεζας. Την ίδια λειτουργικότητα επιλέγει αργότερα και η Barclays, προσθέτοντας με τη σειρά της επιπλέον στοιχεία στην αρχική λειτουργικότητα.

Αρχίζει λοιπόν να διαφαίνεται, για πρώτη φορά, ότι αυτή η λύση μπορεί να γίνει προϊόν που να απευθύνεται σε όλες τις τράπεζες. Η επόμενη υλοποίηση είναι η θυγατρική της Eurobank στη Βουλγαρία, σηματοδοτώντας έτσι και τη διεθνοποίηση - εξωστρέφεια του προϊόντος. Από το σημείο αυτό και μετά η ATC αρχίζει αφενός να διευρύνει την εγκατεστημένη βάση της λύσης, αφετέρου να επεκτείνει τα χαρακτηριστικά της, προκειμένου να ανταποκρίνεται στο σύνολο των αναγκών των τραπεζών σε αυτό τον τομέα.

Σήμερα μιλάμε πλέον για μία ολοκληρωμένη οικογένεια λύσεων, Financial Oriented Solutions (FOS), οι οποίες μπορούν να υλοποιηθούν τόσο ως σύνολο όσο και ως επιμέρους λειτουργικότητες στις οποίες θα αναφερθούμε παρακάτω.

Να αναφέρω σε αυτό το σημείο ότι παράλληλα η ATC δραστηριοποιήθηκε και στον τομέα των Core Banking συστημάτων, μέσω της συνεργασίας της με την i-flex. Η συνεργασία αυτή συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της ATC αλλά και στην απόκτηση τεχνογνωσίας και εμπειρίας στον κλάδο.

Ενδεικτικά να αναφέρω, σε αυτό το κομμάτι, ένα πολύ μεγάλο έργο για τα Core Banking συστήματα του συνόλου των θυγατρικών τραπεζών της Eurobank, εκτός Ελλάδας. Με την εξαγορά της i-flex από την Oracle το 2007, η συνεργασία αυτή ολοκληρώθηκε, αφήνοντας μεγάλη περιουσία στην ATC σε επίπεδο εμπειρίας στελεχών της και τεχνογνωσίας.

Banker's Review: Ποιες είναι οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν σήμερα οι τραπεζικοί οργανισμοί; Πώς έχουν διαμορφωθεί οι ανάγκες τους μέσα στο πλαίσιο της κρίσης που βιώνουμε; Ποιος ο ρόλος της τεχνολογίας;

Απόστολος Τασιόπουλος:
Ο ρόλος της τεχνολογίας υπήρξε πάντα κομβικός τόσο για τη λειτουργία όσο και για την ανάπτυξη των τραπεζικών οργανισμών.
Μία βασική πρόκληση την οποία αντιμετωπίζουν είναι ότι πρέπει να βελτιώσουν τη διαχείριση της πελατειακής τους βάσης με την ανάπτυξη νέων πρωτοποριακών προϊόντων και υπηρεσιών.

Η τεχνολογία οφείλει να βοηθήσει τις τράπεζες σε αυτό, όπως στο να επεκτείνουν τα γνωστά, παραδοσιακά κανάλια επαφής με τον πελάτη και να αναπτύξουν νέα κανάλια προκειμένου να προσεγγίσουν περισσότερους πελάτες και μάλιστα στο σημείο και με τον τρόπο που θέλει ο πελάτης.

Μια δεύτερη κυρίαρχη πρόκληση για τις τράπεζες, είναι η ανάγκη για συμμόρφωση σε ολοένα και πιο απαιτητικά κανονιστικά πλαίσια όπως η Βασιλεία, που πέρα από τις επιπτώσεις στο επιχειρηματικό τους μοντέλο επιβάλλει και την ανάγκη για πιο ευέλικτη και αναλυτική πληροφόρηση.

Ακόμα πιο πιεστική πρόκληση για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο αποτελεί και η αποτελεσματική διαχείριση των ανοικτών υπολοίπων τους και η εντατικοποίηση των εισπράξεων.

Ολα αυτά η κάθε τράπεζα πρέπει να τα πετύχει, σήμερα περισσότερο από ποτέ, ελέγχοντας το λειτουργικό της κόστος και μελετώντας πιο προσεχτικά τις επενδύσεις της.

Banker's Review: Πότε και πώς ξεκίνησε η δραστηριοποίηση της εταιρείας σε λύσεις για τον τραπεζικό τομέα; Ποια είναι η σημερινή ενασχόληση της ATC στον τραπεζικό κλάδο;

Στέλιος Κουτσούκος:
Η δραστηριοποίηση της ATC στο χρηματοπιστωτικό κλάδο ξεκινάει το 1998 , με αφορμή την αντικατάσταση από την Εγνατία Τράπεζα του core banking συστήματός της - μία κίνηση που ανέδειξε την ανάγκη για υποστήριξη πίσω από το core banking. Αυτή την ανάγκη αποφάσισε η τράπεζα να καλύψει με το ERP της Epicor, συνειδητοποιώντας ότι η ευελιξία του ERP θα μπορούσε με τις προδιαγραφές της να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της.

Το γεγονός αυτό αποτέλεσε για την ATC το εναρκτήριο λάκτισμα για την είσοδο της ATC σε μια υλοποίηση back office συστήματος για την υποστήριξη των αναγκών του οικονομικού τμήματος της τράπεζας. Την ίδια λειτουργικότητα επιλέγει αργότερα και η Barclays, προσθέτοντας με τη σειρά της επιπλέον στοιχεία στην αρχική λειτουργικότητα.

Αρχίζει λοιπόν να διαφαίνεται, για πρώτη φορά, ότι αυτή η λύση μπορεί να γίνει προϊόν που να απευθύνεται σε όλες τις τράπεζες. Η επόμενη υλοποίηση είναι η θυγατρική της Eurobank στη Βουλγαρία, σηματοδοτώντας έτσι και τη διεθνοποίηση - εξωστρέφεια του προϊόντος. Από το σημείο αυτό και μετά η ATC αρχίζει αφενός να διευρύνει την εγκατεστημένη βάση της λύσης, αφετέρου να επεκτείνει τα χαρακτηριστικά της, προκειμένου να ανταποκρίνεται στο σύνολο των αναγκών των τραπεζών σε αυτό τον τομέα.

Σήμερα μιλάμε πλέον για μία ολοκληρωμένη οικογένεια λύσεων, Financial Oriented Solutions (FOS), οι οποίες μπορούν να υλοποιηθούν τόσο ως σύνολο όσο και ως επιμέρους λειτουργικότητες στις οποίες θα αναφερθούμε παρακάτω.

Να αναφέρω σε αυτό το σημείο ότι παράλληλα η ATC δραστηριοποιήθηκε και στον τομέα των Core Banking συστημάτων, μέσω της συνεργασίας της με την i-flex. Η συνεργασία αυτή συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της ATC αλλά και στην απόκτηση τεχνογνωσίας και εμπειρίας στον κλάδο.

Ενδεικτικά να αναφέρω, σε αυτό το κομμάτι, ένα πολύ μεγάλο έργο για τα Core Banking συστήματα του συνόλου των θυγατρικών τραπεζών της Eurobank, εκτός Ελλάδας. Με την εξαγορά της i-flex από την Oracle το 2007, η συνεργασία αυτή ολοκληρώθηκε, αφήνοντας μεγάλη περιουσία στην ATC σε επίπεδο εμπειρίας στελεχών της και τεχνογνωσίας.

Banker's Review: Ποιες είναι οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν σήμερα οι τραπεζικοί οργανισμοί; Πώς έχουν διαμορφωθεί οι ανάγκες τους μέσα στο πλαίσιο της κρίσης που βιώνουμε; Ποιος ο ρόλος της τεχνολογίας;

Απόστολος Τασιόπουλος:
Ο ρόλος της τεχνολογίας υπήρξε πάντα κομβικός τόσο για τη λειτουργία όσο και για την ανάπτυξη των τραπεζικών οργανισμών.
Μία βασική πρόκληση την οποία αντιμετωπίζουν είναι ότι πρέπει να βελτιώσουν τη διαχείριση της πελατειακής τους βάσης με την ανάπτυξη νέων πρωτοποριακών προϊόντων και υπηρεσιών.

Η τεχνολογία οφείλει να βοηθήσει τις τράπεζες σε αυτό, όπως στο να επεκτείνουν τα γνωστά, παραδοσιακά κανάλια επαφής με τον πελάτη και να αναπτύξουν νέα κανάλια προκειμένου να προσεγγίσουν περισσότερους πελάτες και μάλιστα στο σημείο και με τον τρόπο που θέλει ο πελάτης.

Μια δεύτερη κυρίαρχη πρόκληση για τις τράπεζες, είναι η ανάγκη για συμμόρφωση σε ολοένα και πιο απαιτητικά κανονιστικά πλαίσια όπως η Βασιλεία, που πέρα από τις επιπτώσεις στο επιχειρηματικό τους μοντέλο επιβάλλει και την ανάγκη για πιο ευέλικτη και αναλυτική πληροφόρηση.

Ακόμα πιο πιεστική πρόκληση για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο αποτελεί και η αποτελεσματική διαχείριση των ανοικτών υπολοίπων τους και η εντατικοποίηση των εισπράξεων.

Ολα αυτά η κάθε τράπεζα πρέπει να τα πετύχει, σήμερα περισσότερο από ποτέ, ελέγχοντας το λειτουργικό της κόστος και μελετώντας πιο προσεχτικά τις επενδύσεις της.


Banker's Review: Με ποιο τρόπο η λύση της ATC/Epicor FOS, ανταποκρίνεται σε αυτή την ανάγκη για διαχείριση και έλεγχο του κόστους;

Απόστολος Τασιόπουλος:
Oπως προαναφέραμε η διαχείριση του κόστους, η ευελιξία και ανάλυση στην πληροφόρηση είναι ζητούμενο για τους τραπεζικούς οργανισμούς.

Σε αυτό το ζητούμενο έρχεται να απαντήσει η πρότασή μας, η οποία βασίζεται στο ERP της Epicor, είναι απολύτως προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες του κλάδου και αποτελείται από τρία βασικά components.

Το πρώτο component αφορά στη διαχείριση των δαπανών μιας τράπεζας - λειτουργικών (Operational Expenses) και κεφαλαίου (Capital Expenses). Σε μεγάλους και πολύπλοκους οργανισμούς, όπως η τράπεζα, είναι πολύ δύσκολο από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί μία ανάγκη μέχρι τη στιγμή που θα υλοποιηθεί να ελεγχθούν όλα τα ενδιάμεσα βήματα, ώστε να είναι σίγουρος ο οργανισμός ότι η ροή των απαιτούμενων διαδικασιών έχει ακολουθηθεί.

Το πρώτο component της λύσης που προσφέρουμε απευθύνεται ακριβώς σε αυτή την ανάγκη: επιτρέπει στην τράπεζα να διαχειριστεί τις δαπάνες της, από την πιο μικρή μέχρι την πιο μεγάλη, από τη στιγμή της αίτησης, σε όλες τις φάσεις της υλοποίησή της μέχρι και την πληρωμή του προμηθευτή.

Ταυτόχρονα διασφαλίζεται ότι έχουν ακολουθηθεί οι επιχειρηματικοί κανόνες που έχει θέσει κάθε τράπεζα και παρακολουθείται ο προϋπολογισμός των δαπανών.

Το δεύτερο έχει να κάνει με τη λογιστική απεικόνιση, που μπορεί να γίνει όχι μόνο για τα έξοδα, αλλά συνολικά για όλα τα λογιστικά γεγονότα μιας τράπεζας. Το συγκεκριμένο προϊόν επιτρέπει σε μια τράπεζα, μέσα από μία πραγματικά ευέλικτη λογιστική απεικόνιση, να εφαρμόσει κοινούς κανόνες λογιστικοποίησης για όλα τα συστήματα της με στόχο τη διαφάνεια και την ευελιξία στη συμμόρφωση, τόσο στις απαιτήσεις για πληροφόρηση των πάσης φύσης ρυθμιστικών αρχών και κανονιστικών πλαισίων.

Αυτός ο μηχανισμός της λογιστικής απεικόνισης όλων των οικονομικών γεγονότων της τράπεζας και του interface που πρέπει να έχει με τα υπόλοιπα συστήματα αποτελεί το δεύτερο component της λύσης μας. Είναι προφανές ότι, εκτός από την εσωτερική λειτουργία, διευκολύνεται και η δημιουργία των αναφορών που απαιτούνται από τις πάσης φύσης ρυθμιστικές αρχές.

Το τρίτο component αφορά ευρύτερα στον προϋπολογισμό της τράπεζας. Μέσα στο πλαίσιο της τρέχουσας οικονομικής κατάστασης, όπου ο προϋπολογισμός έχει πολλές διαφορετικές εκδοχές, και αναθεωρείται σχεδόν ανά τρίμηνο, η διαχείριση της κατάρτισής του και της αναθεώρησής του σε σχέση με τα όσα έχουν γίνει, αλλά και τις μελλοντικές προβλέψεις, γίνεται ακόμα πιο πολύπλοκη. Η διαχείριση αυτή και με τα κατάλληλα επίπεδα ελέγχου, μπορεί να γίνει από το component που παρακολουθεί τον προϋπολογισμό.

Και φυσικά εκτός από τον προϋπολογισμό λειτουργίας, θα μπορούσε κάποιος να επεκταθεί και στην κατάρτιση προϋπολογισμού των εσόδων. Είναι έτσι δομημένο το σύστημα ώστε να μπορεί να αντλήσει τα απολογιστικά στοιχεία από τα υπόλοιπα συστήματα και να παρακολουθεί συνολικά τον προϋπολογισμό των τραπεζών.

Banker's Review: Ποια είναι τα σχέδια της εταιρείας; Πώς διαμορφώνεται η στρατηγική της ATC για το μέλλον;

Στέλιος Κουτσούκος:
Η εξωστρέφεια είναι κομμάτι του DNA της ATC, η οποία από ιδρύσεως έχει σημαντική δραστηριοποίηση στο εξωτερικό. Η στρατηγική μας όσον αφορά τον τραπεζικό κλάδο, αλλά και ευρύτερα, εστιάζει στην ανάπτυξή μας στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης και της Βορείου Αφρικής, μέσα από την προσπάθεια δημιουργίας ενός δικτύου συνεργατών ανά χώρα. Σε κάποιες περιπτώσεις, βέβαια, κάτι τέτοιο δεν είναι εύκολο - κυρίως γιατί ο τελικός πελάτης αξιώνει απευθείας συνεργασία με τον κατασκευαστή.

Η ATC μέχρι να ολοκληρώσει το δίκτυο των συνεργατών της προσπαθεί να συνδυάζει και τα δύο: απευθυνόμαστε στους τελικούς χρήστες άμεσα αλλά συγχρόνως, επειδή ήδη σε μερικές από αυτές τις χώρες υπάρχει εγκατεστημένη βάση, προσπαθούμε να εντοπίσουμε και τον κατάλληλο συνεργάτη.

Μέχρι στιγμής η δραστηριοποίησή μας στις χώρες αυτές γίνεται με ένα direct μοντέλο, τόσο σε επίπεδο πώλησης όσο και υλοποίησης. Στο μέλλον όμως ο στόχος μας είναι η ανάπτυξη ενός μοντέλου τοπικών συνεργατών.

Ταυτόχρονα, επιδιώκουμε την ανάπτυξη του brand μας σε αυτές τις περιοχές, συμμετέχοντας σε πολύ εξειδικευμένα forums που αφορούν στο banking και φυσικά επιδιώκουμε τη συμμετοχή μας στους καταλόγους λύσεων των εταιρειών με τις οποίες συνεργαζόμαστε, όπως η Oracle, η Microsoft και φυσικά η Epicor.

Banker's Review (T. 024)
« 1 2 »

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778