Banker's Review Online - Τεχνολογική ωριμότητα των τραπεζών και καινοτομία

Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Operations and IT

Τεχνολογική ωριμότητα των τραπεζών και καινοτομία

12 Απριλίου 2011 | 11:35 Γράφει ο Ανδρέας  Φιορέτος Topics: Πληροφορική

Τεχνολογική ωριμότητα των τραπεζών και καινοτομία

Καθώς η εξάρτηση της επιχείρησης, ιδιαίτερα μιας τράπεζας, από την τεχνολογία της πληροφορικής (ΙΤ) εντείνεται συνεχώς, τα υψηλόβαθμα στελέχη, αλλά και οι CIOs, πρέπει να μπορούν να εκτιμήσουν το επίπεδο της τεχνολογικής ωριμότητας της επιχείρησης και την συμβολή της τεχνολογίας (του αντίστοιχου επίπεδου) στα επιδιωκόμενα επιχειρηματικά αποτελέσματα.

Η αντικειμενική αντιστοίχηση των επιχειρηματικών αποτελεσμάτων με το κατάλληλο επίπεδο τεχνολογικής ωριμότητας έχει σαν αποτέλεσμα, αφενός να κάνει ξεκάθαρο το βαθμό χρήσης της πληροφορικής τεχνολογίας, αφετέρου να βοηθήσει σημαντικά τα μελλοντικά σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη και επιτυχία.

Είναι πράγματι ανησυχητικό όταν, υψηλόβαθμα στελέχη βρίσκονται σε σημαντική απόκλιση σε πνεύμα και συμπεριφορά, από τη δυνατότητα και την ικανότητα αξιοποίησης της πληροφορικής τεχνολογίας, υπονομεύοντας έτσι, άθελά τους πολλές φορές, τα αναμενόμενα επιχειρηματικά αποτελέσματα.

Οι διαφωνίες μεταξύ των υψηλόβαθμων στελεχών και των στελεχών του ΙΤ ως προς τις προτεραιότητες διευρύνονται με το χρόνο αντί να μειώνονται. Σύμφωνα δε με έκθεση της Gartner του 2010, τα στελέχη επιχειρήσεων συμφωνούν με την κοινή διαπίστωση ότι η πληροφορική θα δημιουργήσει σημαντικές αξίες στις επόμενες δεκαετίες, αλλά σπάνια μπορούν να τις φαντασθούν και να αναφέρουν πού και πώς θα τις δημιουργήσει.

Η αδυναμία εναρμόνισης των μελλοντικών επιχειρηματικών επιδιώξεων με τα απαιτούμενα επίπεδα της τεχνολογικής ωριμότητας στην επιχείρηση είναι μάλλον βέβαιο πως οδηγεί σε αποτυχία, σε δυσλειτουργίες και σε ανταγωνιστική μειονεξία, ενώ παράλληλα εκθέτει σε κινδύνους την επιχείρηση. Η επιθυμητή πορεία είναι η διαδοχική κίνηση διάμεσου των διάφορων σταδίων(επιπέδων) της «τεχνολογικής ωριμότητας». Τα άλματα μεταξύ επιπέδων είναι μάλλον επικίνδυνα και όχι πρακτικά.

Το επίπεδο που βρίσκεται η τεχνολογική ωριμότητα της επιχείρησης είναι καθοριστικός παράγοντας και για το ρόλο της μονάδας ΙΤ μέσα στην επιχείρηση. Αυτή οδηγεί και επηρεάζει την αποτελεσματικότητα και το βάθος της επίδρασης της πληροφορικής και της τεχνολογίας στις κρίσιμες λειτουργίες της επιχείρησης. Κατά συνέπεια η αντίστοιχη «ωριμότητα» της μονάδας ΙΤ είναι συνδεδεμένη σε μεγάλο βαθμό με τις συμπεριφορές και τις απόψεις των στελεχών της επιχείρησης σχετικά με την τεχνολογία.

Είναι διαπιστωμένο ότι ακόμα και τα περισσότερο αποτελεσματικά και ικανά στελέχη της πληροφορικής είναι δύσκολο να επηρεάσουν αποτελεσματικά τους παραπάνω παράγοντες. Αυτή η αδυναμία δημιουργεί συνήθως μια οροφή ως προς τη δυνατότητα «ωρίμανσης», πέρα από την οποία η μονάδα ΙΤ δεν μπορεί και ίσως δεν πρέπει να προχωρήσει, έως ότου η επιχείρηση από μόνη της «συγκατανεύσει» ότι είναι έτοιμη.

Οταν το επίπεδο «τεχνολογικής ωριμότητας» είναι χαμηλό, η ύπαρξη «νησίδων» τεχνολογικής γνώσης και ικανότητας μέσα στην επιχείρηση ενισχύει την αποτελεσματικότητα και τη συμμετοχή των στελεχών. Σε υψηλότερα επίπεδα ωριμότητας απαιτείται περισσότερο ολοκληρωμένη συμμετοχή από πλευράς επιχείρησης. Μια ωριμότητα, όμως, που επιμένει «ψυχαναγκαστικά» μπορεί να καταστρέψει την προσπάθεια καινοτομίας, όπως και την ευκινησία της επιχείρησης στο εξωτερικό περιβάλλον.

Η αντικειμενική αντιστοίχηση των επιχειρηματικών αποτελεσμάτων με το κατάλληλο επίπεδο τεχνολογικής ωριμότητας έχει σαν αποτέλεσμα, αφενός να κάνει ξεκάθαρο το βαθμό χρήσης της πληροφορικής τεχνολογίας, αφετέρου να βοηθήσει σημαντικά τα μελλοντικά σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη και επιτυχία.

Είναι πράγματι ανησυχητικό όταν, υψηλόβαθμα στελέχη βρίσκονται σε σημαντική απόκλιση σε πνεύμα και συμπεριφορά, από τη δυνατότητα και την ικανότητα αξιοποίησης της πληροφορικής τεχνολογίας, υπονομεύοντας έτσι, άθελά τους πολλές φορές, τα αναμενόμενα επιχειρηματικά αποτελέσματα.

Οι διαφωνίες μεταξύ των υψηλόβαθμων στελεχών και των στελεχών του ΙΤ ως προς τις προτεραιότητες διευρύνονται με το χρόνο αντί να μειώνονται. Σύμφωνα δε με έκθεση της Gartner του 2010, τα στελέχη επιχειρήσεων συμφωνούν με την κοινή διαπίστωση ότι η πληροφορική θα δημιουργήσει σημαντικές αξίες στις επόμενες δεκαετίες, αλλά σπάνια μπορούν να τις φαντασθούν και να αναφέρουν πού και πώς θα τις δημιουργήσει.

Η αδυναμία εναρμόνισης των μελλοντικών επιχειρηματικών επιδιώξεων με τα απαιτούμενα επίπεδα της τεχνολογικής ωριμότητας στην επιχείρηση είναι μάλλον βέβαιο πως οδηγεί σε αποτυχία, σε δυσλειτουργίες και σε ανταγωνιστική μειονεξία, ενώ παράλληλα εκθέτει σε κινδύνους την επιχείρηση. Η επιθυμητή πορεία είναι η διαδοχική κίνηση διάμεσου των διάφορων σταδίων(επιπέδων) της «τεχνολογικής ωριμότητας». Τα άλματα μεταξύ επιπέδων είναι μάλλον επικίνδυνα και όχι πρακτικά.

Το επίπεδο που βρίσκεται η τεχνολογική ωριμότητα της επιχείρησης είναι καθοριστικός παράγοντας και για το ρόλο της μονάδας ΙΤ μέσα στην επιχείρηση. Αυτή οδηγεί και επηρεάζει την αποτελεσματικότητα και το βάθος της επίδρασης της πληροφορικής και της τεχνολογίας στις κρίσιμες λειτουργίες της επιχείρησης. Κατά συνέπεια η αντίστοιχη «ωριμότητα» της μονάδας ΙΤ είναι συνδεδεμένη σε μεγάλο βαθμό με τις συμπεριφορές και τις απόψεις των στελεχών της επιχείρησης σχετικά με την τεχνολογία.

Είναι διαπιστωμένο ότι ακόμα και τα περισσότερο αποτελεσματικά και ικανά στελέχη της πληροφορικής είναι δύσκολο να επηρεάσουν αποτελεσματικά τους παραπάνω παράγοντες. Αυτή η αδυναμία δημιουργεί συνήθως μια οροφή ως προς τη δυνατότητα «ωρίμανσης», πέρα από την οποία η μονάδα ΙΤ δεν μπορεί και ίσως δεν πρέπει να προχωρήσει, έως ότου η επιχείρηση από μόνη της «συγκατανεύσει» ότι είναι έτοιμη.

Οταν το επίπεδο «τεχνολογικής ωριμότητας» είναι χαμηλό, η ύπαρξη «νησίδων» τεχνολογικής γνώσης και ικανότητας μέσα στην επιχείρηση ενισχύει την αποτελεσματικότητα και τη συμμετοχή των στελεχών. Σε υψηλότερα επίπεδα ωριμότητας απαιτείται περισσότερο ολοκληρωμένη συμμετοχή από πλευράς επιχείρησης. Μια ωριμότητα, όμως, που επιμένει «ψυχαναγκαστικά» μπορεί να καταστρέψει την προσπάθεια καινοτομίας, όπως και την ευκινησία της επιχείρησης στο εξωτερικό περιβάλλον.


Επίπεδα ή φάσεις ωρίμανσης
Σύμφωνα με έρευνα της Gartner, οι επιχειρηματικές προσδοκίες αλλάζουν και απαιτούν μετάβαση της μονάδας ΙΤ από τον παραδοσιακό ρόλο του εντολοδόχου και του φύλακα της λειτουργικής συνέχειας, στο ρόλο του φορέα μετασχηματισμού των τεχνολογικών υπηρεσιών της επιχείρησης προς την πελατεία.

Στο σημείο αυτό η μονάδα ΙΤ γίνεται ισότιμος συνεργάτης των υπόλοιπων μονάδων της επιχείρησης, συμβάλλοντας στη δημιουργία πρωτοποριακών λύσεων για τους πελάτες, οι οποίες, με την σειρά τους, δημιουργούν νέες ιδέες και τάσεις προς τη διαφοροποίηση της επιχείρησης. Διακρίνουμε, σύμφωνα με την Gartner, τα παρακάτω επίπεδα:

α) Λειτουργικό Επίπεδο
Στόχος είναι, η διατήρηση της αξιόπιστης και αποτελεσματικής λειτουργίας της επιχείρησης. Χαρακτηριστικά σημεία είναι:
• Η λειτουργική αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα, όπως και ο έλεγχος του κόστους
• Οι δραστηριότητες και το ενδιαφέρον του CIO συγκεντρώνονται στην αποτελεσματική διαχείριση των μέσων που το ΙΤ διαθέτει, με ελαχιστοποίηση του κόστους και τη διατήρηση της παραγωγικότητας. Διακοπή ή έκπτωση σε αυτές τις υπηρεσίες δεν δικαιολογείται
• Η επιχείρηση διατηρεί μια «ωφελιμιστική» άποψη για τη μονάδα ΙΤ. Προτιμούν το ΙΤ να παραμένει «αόρατο», διαθέσιμο, αξιόπιστο και κανείς δεν ασχολείται περισσότερο και ποτέ, μέχρις ότου ένα σύστημα πέσει, δεν ικανοποιηθεί μια εντολή, ένας πελάτης παραπονεθεί. Η επιχείρηση αντιμετωπίζει τη μονάδα ΙΤ σαν ένα «αγαθό» με ένα απαραίτητο κόστος. Διαβλέπει, όμως, μια δυναμική πέρα από τον αυτοματισμό, σαν μονάδα λειτουργική και χρήσιμη (παλιότερα σαν «αναγκαίο κακό»);. Η μεγαλύτερη συμβολή του είναι στην παροχή υψηλής διαθεσιμότητας και λειτουργικότητας που μετριούνται μέσω της βελτιστοποίησης των μέσων και του έλεγχου του κόστους.

Σε αυτό το στάδιο η μονάδα ΙΤ επικεντρώνεται στους εσωτερικούς χρήστες, βελτιώνοντας παράλληλα με «εσωτερικά» έργα την αξιοπιστία βασικών αλλά κρίσιμων υπηρεσιών.

Οι σπουδαιότεροι στόχοι στους οποίους επενδύει είναι:
• οι αξιόπιστες υποδομές και λειτουργίες, ένα πρώτο βήμα για το επόμενο στάδιο ωρίμανσης, έτσι ώστε να καλύπτει μεγαλύτερες επιχειρηματικές προσδοκίες
• ασφάλεια και αποτροπή κινδύνου, εξασφαλίζοντας την αξιοπιστία, παράλληλα με τη χρήση standards για την προστασία των στοιχείων των πελατών.

β) Επίπεδο Διεκπεραίωσης
Οι επί μέρους μονάδες της επιχείρησης διαθέτουν ελευθέρια κινήσεων για τη χρήση η την επένδυση στην τεχνολογία, έτσι ώστε να μπορούν να πιάσουν τους στόχους τους.

Διακρίνουμε τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
• Η επένδυση στην τεχνολογία προδιαγράφεται από τις μονάδες της επιχείρησης που αποφασίζουν ποιο είναι αυτό που τους ταιριάζει, κάνοντας έτσι τις αγορές τους ή αναπτύσσοντας δικά τους συστήματα και εργαλεία για την ικανοποίηση των αναγκών τους. Οι επικεφαλής της επιχείρησης έχουν μια παθητική αντίληψη για την τεχνολογία, την βλέπουν σαν ένα προαπαιτούμενο για την αυτοματοποίηση εσωτερικών διαδικασιών, καθώς και για την ικανοποίηση βασικών επιχειρηματικών αναγκών. Στην ουσία, όμως, δίδουν μικρή προσοχή στην τεχνολογία
• Σε αυτό το στάδιο η επιχείρηση απαιτεί η τεχνολογία να υποστηρίζει και να βελτιώνει εργασίες και ανάγκες, κυρίως, back-office. Ο CIO δεν παίρνει μέρος στο business planning, αλλά επικεντρώνεται στην υποστήριξη της επιχείρησης εξασφαλίζοντας: (1) την καλή διαχείριση των σχέσεων μεταξύ της μονάδας ΙΤ και των άλλων επιχειρηματικών μονάδων, (2) μια στοιχειώδη διαχείριση των έργων ΙΤ (project management)
• Η μονάδα ΙΤ παίζει το ρόλο του διεκπεραιωτή, προμηθεύοντας λύσεις και εργαλεία, όπως αυτά παραγγέλνονται από τους επικεφαλής των μονάδων. Το ΙΤ επικεντρώνεται στο να λειτουργούν τα υπάρχοντα συστήματα με έναν ολοκληρωμένο τρόπο
• Οι επικρατέστεροι ρόλοι είναι: (1) Η διαχείριση των προμηθευτών, εξασφαλίζοντας έτσι τις σωστές υπηρεσίες από εξωτερικούς παροχους στο σωστό κόστος. (2) Business analysis όπου η επιχειρηματική γνώση επεκτείνεται σε κατανόηση της τεχνολογίας και των διεπιχειρησιακών διαδικασιών. Αυτό αποκτά έναν ολοκληρωμένο ρόλο μέσω της τεχνολογίας σχετικά με τη δυνατότητα σχεδιασμού των διαδικασιών.

(γ) Επίπεδο Συμμετοχής και Συνεισφοράς
Στόχος είναι η κάθε επιχειρηματική μονάδα και η μονάδα ΙΤ να είναι συνυπεύθυνοι για τη βελτίωση των λειτουργιών και την άνοδο της απόδοσης στην επιχείρηση.

Χαρακτηριστικά:
• Η συνεισφορά των επιχειρηματικών μονάδων (με τη συμμετοχή όλων των στελεχών μεμονωμένα ή ομαδικά) είναι φυσική συνέπεια, ώστε να μεγιστοποιείται το όφελος από τη χρήση των επενδύσεων και των έργων
• Είναι προφανές ότι και οι επικεφαλείς των μονάδων συνεργάζονται και προσφέρουν το αναμενόμενο. Δεν υπάρχουν διακρίσεις σε αυτό το στάδιο μόνο συμμετοχή και υπευθυνότητα
• Ο CIO επικεντρώνεται σε μια παραγωγική πορεία της επιχείρησης βελτιώνοντας το κύρος της επιχείρησης στο περιβάλλον της, αυξάνοντας τον επαγγελματισμό των στελεχών και ενισχύοντας αποτελεσματικά τη διοίκηση του ΙΤ
• Η μονάδα ΙΤ εργάζεται δομημένα και συντεταγμένα με άτομα από άλλες επιχειρηματικές μονάδες, όπως και άτομα από την έρευνα και οργάνωση. Τα άτομα αποκτούν εμπειρία και γνώση στις διαδικασίες, στις διαπραγματεύσεις, στην επικοινωνία και στην δημιουργία σχέσεων
• Η επιχείρηση είναι πλέον ώριμη για μια δημιουργική σχέση στενότερης συνεργασίας με την μονάδα ΙΤ. Είναι επικεντρωμένη σε λειτουργικές βελτιώσεις μέσω μιας αποτελεσματικής διαχείρισης και του process engineering. Ολοι μεμονωμένα ή ομαδικά είναι συνυπεύθυνοι για τα οφέλη και τα κέρδη της επιχείρησης, όπως αυτά καταγράφονται στη βελτίωση των διάφορων επιχειρηματικών δεικτών.

Το στάδιο αυτό ενισχύει την παραγωγική πορεία της επιχείρησης και η μονάδα ΙΤ προσανατολίζεται για το επόμενο στάδιο, δίνοντας έμφαση στην ικανοποίηση της «κοινότητας» των χρηστών, αντιμετωπίζοντάς την σαν ένα οργανικό μέρος της επιχείρησης.

Σαν επέκταση της βελτίωσης των back-office συστημάτων εξοπλίζει τους χρήστες του front-office με εργαλεία που απαιτούνται για την ικανοποίηση του πελάτη. Δίδεται έμφαση στην ποιότητα των έργων, την ανάγκη για περισσότερο ολοκληρωμένες λύσεις, την αυστηρότητα στην τήρηση των χρόνων και των προϋπολογισμών.

δ) Επίπεδο Διαφοροποίησης
Εδώ πλέον διαπιστώνεται από πλευράς επιχείρησης η άμεση εξάρτηση από την τεχνολογία της πληροφορικής για την ανάπτυξη και την διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, όπως και του οράματος για την επιχείρηση.

Διακρίνονται τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
• Το ζητούμενο από την επιχείρηση είναι η διαφοροποίησή της στην αγορά
• Ο CIO και οι επικεφαλής των επιχειρηματικών μονάδων χτίζουν τη δυνατότητα για τα πλεονεκτήματα μέσω των οικονομιών κλίμακας, των νέων καναλιών, υπηρεσιών, προϊόντων, βελτιώσεων που απευθύνονται στον πελάτη, όπως και το λεγόμενο «time to market». Εστιάζει στη μείωση των αποστάσεων μεταξύ επιχείρησης και προϊόντων, αντλώντας και παγιώνοντας την απαραίτητη πληροφορία για τον πελάτη, όπως και την κερδοφορία των προϊόντων. Ανιχνεύουν και δημιουργούν προϊόντα και υπηρεσίες που είναι τεχνολογικώς εξαρτώμενα, διερευνούν νέα κανάλια και συμπεριφορές
• Στο επίπεδο αυτό οι επιχειρήσεις επιζητούν την «κυριαρχία» στο χώρο τους, και για αυτό θεωρούν το ΙΤ σαν εργαλείο για αυτή τη διαφοροποίηση και κλειδί για τους σημαντικούς σχεδιασμούς τους, την στενή σχέση με τον πελάτη, όπως και για την παραγωγικότητα αλλά και την καινοτομία στην υπηρεσία ή το προϊόν.

Η μονάδα ΙΤ διερευνά και αναλύει τάσεις που ισχύουν για άλλους κλάδους και τεχνολογίες, έτσι ώστε να διατηρεί σε κίνηση την ανταγωνιστική πορεία της επιχείρησης. Ο ρόλος του μεσολαβητή σπεσιαλίστα που ήταν απαραίτητος για την επικοινωνία μεταξύ ΙΤ και των επιχειρηματικών μονάδων είναι λιγότερο απαραίτητος - τα μέλη του ΙΤ έχουν απευθείας σχέση με τους χρήστες αλλά και τους πελάτες της επιχείρησης.

ε) Επίπεδο Μεταμόρφωσης
Εδώ, πλέον, διαπιστώνεται από πλευράς επιχείρησης ότι λειτουργώντας και δρώντας στην «κόψη» της τεχνολογίας της πληροφορικής αλλάζουμε τις αγορές και τους κανόνες ανταγωνισμού.

Τα χαρακτηριστικά στο στάδιο αυτό είναι:
• η μεταμόρφωση των αγορών και του ανταγωνισμού είναι το ζητούμενο. Μπαίνουν νέοι κανόνες που με τη σειρά τους αλλάζουν το περιβάλλον
• Η επιχείρηση δεν ξεχωρίζει το ΙΤ από την επιχειρηματική στρατηγική αλλά, το αντιμετωπίζει ως μια απαραίτητη οπτική της επιχειρηματικής δράσης και σαν ανταγωνιστική προοπτική
• Ο CIO εστιάζει στο πώς ο συνδυασμός επιχείρησης και τεχνολογίας έχει τη δυνατότητα να αλλάζει το επιχειρηματικό περιβάλλον, το μοντέλο, την αγορά και τον κλάδο
• Η μονάδα ΙΤ κτίζει και εμβαθύνει την εσωτερική ικανότητα και την ευρηματικότητα, υιοθετώντας την ανάπτυξη μοναδικών εφαρμογών πληροφορικής και τεχνολογίας που αποβλέπουν σε νέες αγορές και δυνατότητες. Η χρήση του ΙΤ επαναπροσδιορίζει την αγορά και τον κλάδο. Το ΙΤ αποτελεί μια μηχανή καινοτομίας.

Σε τέτοιες επιχειρήσεις ο CIO ταυτίζεται, τελικά, με τον επικεφαλής της στρατηγικής. Στο στάδιο αυτό τα στελέχη του ΙΤ αντιμετωπίζονται σαν κάτι περισσότερο από φορείς τεχνολογικής γνώσης - σαν στελέχη που διαθέτουν τεχνολογική ευφυΐα κατάλληλη να δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά. Ενα πρώιμο στάδιο αυτού του ρόλου είναι το «business intelligence», όπου το ΙΤ παρέχει πληροφορία για τη δυναμική και την κατάσταση αγοράς!

Εν κατακλείδι
Τέλος θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε, για μια ακόμα φορά, ότι τα επίπεδα της «τεχνολογικής ωριμότητας» δεν μπορούν να παραληφθούν ούτε να αγνοηθούν και η «τεχνολογική ωριμότητα» είναι σωρευτική. Η επιχειρηματική κουλτούρα, οι λειτουργίες, οι σχέσεις και οι ικανότητες των εργαζόμενων πρέπει να συμβαδίζουν και να εξελίσσονται αρμονικά. Τα στελέχη δεν πρέπει να παραλείπουν επίπεδα ούτε να αυτοχαρακτηρίζονται «υψηλής ωριμότητας». Ο συντονισμός των δεξιοτήτων και η αρμονία ικανοτήτων σε ένα επίπεδο ωρίμανσης είναι προϋπόθεση για τη μετάβαση στο επόμενο επίπεδο.

* Ο Ανδρέας Φιορέτος είναι υψηλόβαθμο στέλεχος πληροφορικής με πολυετή υπηρεσία στον τραπεζικό χώρο

Banker's Review (T. 020)
« 1 2 3 »

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778