Banker's Review Online - H μετάβαση προς τις ηλεκτρονικές και mobile πληρωμές είναι πραγματικότητα

Δευτέρα, 18 Ιουνίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Retail Banking

H μετάβαση προς τις ηλεκτρονικές και mobile πληρωμές είναι πραγματικότητα

18 Απριλίου 2013 | 10:32 Γράφει το Banker's Review  Editor Topics: e-banking,Payments

Espen Tranoy, Co-Managing Director, First Data στην Ελλάδα

Ο Espen Tranoy, Co-Managing Director της First Data στην Ελλάδα μίλησε στο Banker’s Review για τη μετάβαση προς τις ηλεκτρονικές και mobile πληρωμές, τα οφέλη τόσο για τις τράπεζες, τους retailers όσο και τους τελικούς καταναλωτές, ενώ ανέλυσε παράλληλα τις επενδύσεις της εταιρείας στην Ελλάδα.

Banker’s review: Πώς βλέπετε την τάση των ηλεκτρονικών πορτοφολιών (e-wallets) και ποια η θέση της First Data σε αυτόν τον τομέα;
Espen Tranoy:
Οι πληρωμές μέσω κινητών συσκευών δεν πρόκειται για κάτι καινούργιο. Είναι μια ιδέα που ξεκίνησε στις Σκανδιναβικές χώρες ήδη από το 1996. Έκτοτε υπήρξαν πολλές συζητήσεις σχετικά με το πώς θα μπορούσαν να συνδυαστούν οι δυνατότητες της κινητής τηλεφωνίας με τις πληρωμές. Πέρασε πολύς χρόνος και ξεπεράστηκαν οι όποιες προκλήσεις σχετίζονταν με τις εφαρμογές, την πολυπλοκότητα, την ασφάλεια και άλλα βασικά ζητήματα. Πλέον, η απαιτούμενη υποδομή υπάρχει και οι πληρωμές μέσω κινητών είναι πραγματικότητα.

Δείτε, για παράδειγμα, πόσα διαφορετικά e-wallets κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά, όπως πχ. της Visa, της MasterCard, της Google και άλλων εταιρειών. Θα πρέπει  κάθε διαφορετική λύση να υποστηρίζει όλες τις κάρτες (πιστωτικές, debit , prepaid κλπ.), καλύπτοντας έτσι όλες τις ανάγκες του κατόχου, είτε αυτές αφορούν έξοδα εταιρικά, προσωπικά, για ταξίδια, ή άλλες αγορές. 

Η First Data δεν εκδίδει κάρτες, αλλά συνεργάζεται με τις τράπεζες, τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών και τις εταιρείες λιανικού εμπορίου, στον τομέα της υλοποίησης και επεξεργασίας υπηρεσιών ηλεκτρονικών συναλλαγών. Στόχος μας είναι να εξυπηρετήσουμε ηλεκτρονικά οποιαδήποτε συναλλαγή, προσφέροντας ανταγωνιστικές και βέλτιστες υπηρεσίες.

Τι γνώμη έχετε για την ασφάλεια των e-wallets;
Πιστεύω ότι το θέμα της ηλεκτρονικής ασφάλειας έχει αναδειχθεί σε υπερβολικό βαθμό, ιδιαίτερα μάλιστα αν αναλογιστούμε πόσο «ασφαλές» είναι το κλασικό, παραδοσιακό μας πορτοφόλι.Στις πληρωμές μέσω κινητών συσκευών υπάρχουν standards που εξασφαλίζουν στο μέγιστο βαθμό την ασφάλεια και που λαμβάνουν μέριμνα για πολλούς πιθανούς κινδύνους.

Από τα σχήματα πληρωμών Visa και  MasterCard καθώς και από όλες τις Ενώσεις για τις ηλεκτρονικές πληρωμές (Payments Std Associations), έχουν ληφθεί όλα εκείνα τα μέτρα ασφάλειας που απαιτούνται, ώστε να μην χρειάζεται πια να ανησυχούμε για το ζήτημα της ασφάλειας. Αναλυτικότερα, σε ό,τι αφορά το θέμα της ταυτοποίησης του πελάτη, συμβαίνει ό,τι ακριβώς και στις κάρτες που λειτουργούν με EMV chip, οι οποίες δεν αντιγράφονται.

Ακριβώς τα ίδια ισχύουν και με τις πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων. Συν τις άλλοις, στις ηλεκτρονικές πληρωμές προσφέρουμε στους πελάτες μας επιπλέον  ασφάλεια μέσω της υπηρεσίας μας 3D secure, για τις συναλλαγές που δρομολογούνται  είτε από το κινητό είτε μέσω Internet. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι συναλλαγές ανακατευθύνονται στην τράπεζα, η οποία έχει επιλέξει τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η ταυτοποίηση του πελάτη.

Ουσιαστικά πρόκειται για μια συμφωνία μεταξύ του πελάτη και της τράπεζας, η οποία πιστοποιεί την ταυτότητά του, ενώ ταυτόχρονα εφαρμόζεται ένα σύστημα ασφάλειας υψηλών προδιαγραφών, με ασφαλείς κωδικούς και με ό,τι άλλο απαιτείται. Θα έλεγα ότι το βασικό θέμα δεν είναι μόνο η ασφάλεια από την τεχνική της σκοπιά, αλλά το πώς θα μεταδώσει κανείς στους πελάτες του τη βεβαιότητα ότι οι συναλλαγές τους είναι προστατευμένες και ότι παρέχονται όλες οι σχετικές υποδομές.
 
Οπωσδήποτε χρειάζεται να εκπαιδευτεί ο κόσμος στην Ελλάδα όσον αφορά τη χρήση των ηλεκτρονικών πληρωμών. Προσωπικά, αναρωτιέμαι γιατί ο κόσμος σχηματίζει ακόμη ουρές για να πληρώσει τους φόρους του ή για να πάρει τη σύνταξή του, όταν όλα αυτά μπορούν να γίνουν online.

Ποιοι λόγοι εμποδίζουν τη διείσδυση των συναλλαγών μέσω κινητών συσκευών στην Ελλάδα και ποια τα οφέλη;
Είναι δύσκολο να προβεί κανείς σε μια εκτίμηση σήμερα για τους παράγοντες που εμποδίζουν τη διείσδυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών στην Ελλάδα. Δεν είναι μόνο τα στατιστικά δεδομένα μιας χώρας αλλά και η κουλτούρα της. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα, σήμερα το 85% των πληρωμών γίνεται με μετρητά, παρόλο που η διείσδυση των κινητών τηλεφώνων είναι μεγαλύτερη του 100%. Και αυτό το φαινόμενο δεν παρατηρείται μόνο στην Ελλάδα.

Οι online συναλλαγές χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως π.χ. στη Νορβηγία από όπου κατάγομαι. Στην Ελλάδα ακόμα δεν έχουν καθιερωθεί, αν και εκτιμώ ότι σε κάθε περίπτωση οδηγούμαστε προς τα εκεί. Ο συνδυασμός του Internet και του κινητού τηλεφώνου, όχι απαραίτητα στην ίδια συσκευή, θα μας βοηθήσει να οδηγηθούμε προς τις online συναλλαγές. Δεν ξέρω πόσο γρήγορα θα γίνει αυτό, αλλά σίγουρα δεν θα πάρει πολύ καιρό.

Σε αυτό θα βοηθήσει σημαντικά και το μικρό κόστος των online συναλλαγών, αλλά και οι πολλές ευκολίες που προσφέρουν στο καταναλωτή. Επίσης, αυτό που μπορεί να συμβεί στην Ελλάδα είναι να «περάσουμε» απευθείας στις συναλλαγές μέσω κινητών, ακόμα κι αν δεν υιοθετήσουμε πρώτα τις συναλλαγές μέσω Internet από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή. Κάτι τέτοιο συμβαίνει σε πολλές χώρες που εφαρμόζουν τις πιο σύγχρονες τεχνολογικές τάσεις , περνώντας από τις προηγούμενες χωρίς να τις υιοθετήσουν ουσιαστικά.

Banker’s review: Πώς βλέπετε την τάση των ηλεκτρονικών πορτοφολιών (e-wallets) και ποια η θέση της First Data σε αυτόν τον τομέα;
Espen Tranoy:
Οι πληρωμές μέσω κινητών συσκευών δεν πρόκειται για κάτι καινούργιο. Είναι μια ιδέα που ξεκίνησε στις Σκανδιναβικές χώρες ήδη από το 1996. Έκτοτε υπήρξαν πολλές συζητήσεις σχετικά με το πώς θα μπορούσαν να συνδυαστούν οι δυνατότητες της κινητής τηλεφωνίας με τις πληρωμές. Πέρασε πολύς χρόνος και ξεπεράστηκαν οι όποιες προκλήσεις σχετίζονταν με τις εφαρμογές, την πολυπλοκότητα, την ασφάλεια και άλλα βασικά ζητήματα. Πλέον, η απαιτούμενη υποδομή υπάρχει και οι πληρωμές μέσω κινητών είναι πραγματικότητα.

Δείτε, για παράδειγμα, πόσα διαφορετικά e-wallets κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά, όπως πχ. της Visa, της MasterCard, της Google και άλλων εταιρειών. Θα πρέπει  κάθε διαφορετική λύση να υποστηρίζει όλες τις κάρτες (πιστωτικές, debit , prepaid κλπ.), καλύπτοντας έτσι όλες τις ανάγκες του κατόχου, είτε αυτές αφορούν έξοδα εταιρικά, προσωπικά, για ταξίδια, ή άλλες αγορές. 

Η First Data δεν εκδίδει κάρτες, αλλά συνεργάζεται με τις τράπεζες, τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών και τις εταιρείες λιανικού εμπορίου, στον τομέα της υλοποίησης και επεξεργασίας υπηρεσιών ηλεκτρονικών συναλλαγών. Στόχος μας είναι να εξυπηρετήσουμε ηλεκτρονικά οποιαδήποτε συναλλαγή, προσφέροντας ανταγωνιστικές και βέλτιστες υπηρεσίες.

Τι γνώμη έχετε για την ασφάλεια των e-wallets;
Πιστεύω ότι το θέμα της ηλεκτρονικής ασφάλειας έχει αναδειχθεί σε υπερβολικό βαθμό, ιδιαίτερα μάλιστα αν αναλογιστούμε πόσο «ασφαλές» είναι το κλασικό, παραδοσιακό μας πορτοφόλι.Στις πληρωμές μέσω κινητών συσκευών υπάρχουν standards που εξασφαλίζουν στο μέγιστο βαθμό την ασφάλεια και που λαμβάνουν μέριμνα για πολλούς πιθανούς κινδύνους.

Από τα σχήματα πληρωμών Visa και  MasterCard καθώς και από όλες τις Ενώσεις για τις ηλεκτρονικές πληρωμές (Payments Std Associations), έχουν ληφθεί όλα εκείνα τα μέτρα ασφάλειας που απαιτούνται, ώστε να μην χρειάζεται πια να ανησυχούμε για το ζήτημα της ασφάλειας. Αναλυτικότερα, σε ό,τι αφορά το θέμα της ταυτοποίησης του πελάτη, συμβαίνει ό,τι ακριβώς και στις κάρτες που λειτουργούν με EMV chip, οι οποίες δεν αντιγράφονται.

Ακριβώς τα ίδια ισχύουν και με τις πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων. Συν τις άλλοις, στις ηλεκτρονικές πληρωμές προσφέρουμε στους πελάτες μας επιπλέον  ασφάλεια μέσω της υπηρεσίας μας 3D secure, για τις συναλλαγές που δρομολογούνται  είτε από το κινητό είτε μέσω Internet. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι συναλλαγές ανακατευθύνονται στην τράπεζα, η οποία έχει επιλέξει τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η ταυτοποίηση του πελάτη.

Ουσιαστικά πρόκειται για μια συμφωνία μεταξύ του πελάτη και της τράπεζας, η οποία πιστοποιεί την ταυτότητά του, ενώ ταυτόχρονα εφαρμόζεται ένα σύστημα ασφάλειας υψηλών προδιαγραφών, με ασφαλείς κωδικούς και με ό,τι άλλο απαιτείται. Θα έλεγα ότι το βασικό θέμα δεν είναι μόνο η ασφάλεια από την τεχνική της σκοπιά, αλλά το πώς θα μεταδώσει κανείς στους πελάτες του τη βεβαιότητα ότι οι συναλλαγές τους είναι προστατευμένες και ότι παρέχονται όλες οι σχετικές υποδομές.
 
Οπωσδήποτε χρειάζεται να εκπαιδευτεί ο κόσμος στην Ελλάδα όσον αφορά τη χρήση των ηλεκτρονικών πληρωμών. Προσωπικά, αναρωτιέμαι γιατί ο κόσμος σχηματίζει ακόμη ουρές για να πληρώσει τους φόρους του ή για να πάρει τη σύνταξή του, όταν όλα αυτά μπορούν να γίνουν online.

Ποιοι λόγοι εμποδίζουν τη διείσδυση των συναλλαγών μέσω κινητών συσκευών στην Ελλάδα και ποια τα οφέλη;
Είναι δύσκολο να προβεί κανείς σε μια εκτίμηση σήμερα για τους παράγοντες που εμποδίζουν τη διείσδυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών στην Ελλάδα. Δεν είναι μόνο τα στατιστικά δεδομένα μιας χώρας αλλά και η κουλτούρα της. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα, σήμερα το 85% των πληρωμών γίνεται με μετρητά, παρόλο που η διείσδυση των κινητών τηλεφώνων είναι μεγαλύτερη του 100%. Και αυτό το φαινόμενο δεν παρατηρείται μόνο στην Ελλάδα.

Οι online συναλλαγές χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως π.χ. στη Νορβηγία από όπου κατάγομαι. Στην Ελλάδα ακόμα δεν έχουν καθιερωθεί, αν και εκτιμώ ότι σε κάθε περίπτωση οδηγούμαστε προς τα εκεί. Ο συνδυασμός του Internet και του κινητού τηλεφώνου, όχι απαραίτητα στην ίδια συσκευή, θα μας βοηθήσει να οδηγηθούμε προς τις online συναλλαγές. Δεν ξέρω πόσο γρήγορα θα γίνει αυτό, αλλά σίγουρα δεν θα πάρει πολύ καιρό.

Σε αυτό θα βοηθήσει σημαντικά και το μικρό κόστος των online συναλλαγών, αλλά και οι πολλές ευκολίες που προσφέρουν στο καταναλωτή. Επίσης, αυτό που μπορεί να συμβεί στην Ελλάδα είναι να «περάσουμε» απευθείας στις συναλλαγές μέσω κινητών, ακόμα κι αν δεν υιοθετήσουμε πρώτα τις συναλλαγές μέσω Internet από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή. Κάτι τέτοιο συμβαίνει σε πολλές χώρες που εφαρμόζουν τις πιο σύγχρονες τεχνολογικές τάσεις , περνώντας από τις προηγούμενες χωρίς να τις υιοθετήσουν ουσιαστικά.



Δείτε για παράδειγμα, πώς περάσαμε στην Ελλάδα στις ηλεκτρονικές αγορές, χωρίς να έχουμε περάσει ουσιαστικά από την προηγούμενη φάση των αγορών από απόσταση μέσω καταλόγου. Οι online πληρωμές θα ωφελήσουν σημαντικά και το Κράτος. Ο λόγος είναι προφανής: όταν όλα γίνονται ηλεκτρονικά, τότε μόνο μπορείς να καταγράψεις και να φορολογήσεις κάθε συναλλαγή, χωρίς εξαιρέσεις. Στη Σερβία είχαν ένα αντίστοιχο πρόβλημα και έλαβαν την απόφαση να καθιερώσουν σε όλα τα σημεία πώλησης τη χρήση ενός τερματικού πληρωμής καθώς και φορολογικές ταμειακές μηχανές. Κατά αυτό τον τρόπο υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια στις καθημερινές συναλλαγές.

Πιστεύετε ότι θα δούμε έναν κόσμο χωρίς μετρητά τελικά;
To κόστος των μετρητών είναι μεγάλο. Αν και οδεύουμε σε μια εποχή όπου θα επικρατήσουν οι online συναλλαγές, δεν πιστεύω ότι θα απαλλαγούμε εντελώς από τα μετρητά στο μέλλον. Δεν μπορώ φυσικά να προβλέψω όλες τις μελλοντικές εξελίξεις αλλά πιστεύω ότι σίγουρα θα έχουμε μικρότερη χρήση των μετρητών, λιγότερα  υποκαταστήματα τραπεζών και περιορισμό στη διάθεση  των ATMs, γιατί όλα αυτά έχουν υψηλό κόστος. Και το φλέγον ζήτημα για τις σύγχρονες τράπεζες είναι να γίνουν περισσότερο αποτελεσματικές, όσον αφορά τη διαχείριση του κόστους.

Έχετε μια εικόνα ως προς το πώς οι Έλληνες χρησιμοποιούν τα κινητά τους και πόσο γρήγορα θα τις χρησιμοποιούσαν για πληρωμές;
Πιστεύω ότι το πώς συμπεριφέρεται ο Έλληνας καταναλωτής σήμερα έχει σχέση - όπως συμβαίνει σχεδόν παντού - με το χάσμα των γενεών. Οι πιο μεγάλοι σε ηλικία δεν έχουν συνηθίσει ακόμα τις ηλεκτρονικές πληρωμές. Η νέα γενιά όμως, η γενιά του Facebook και του Internet, είναι πιο δεκτική στις δυνατότητες της τεχνολογίας. Σήμερα στην Ελλάδα, ποσοστό μεγαλύτερο του 100% διαθέτει κινητό τηλέφωνο (πολλοί  πλέον της μιας συσκευής). Και όπως γίνεται σχεδόν σε όλες τις χώρες, οι καταναλωτές είναι εθισμένοι με τα κινητά τους τηλέφωνα. Τα χρησιμοποιούν παντού - στα ταξίδια, στο λεωφορείο, στη διασκέδαση, παντού. Θα έλεγα ότι σήμερα ο «εθισμός» στα κινητά τηλέφωνα είναι μεγαλύτερος απ’ ό, τι στα κλασικά πορτοφόλια.

Τα εργαλεία υπάρχουν, το ζήτημα είναι πώς μπορούμε να καταστήσουμε τη χρήση τους πιο ενδιαφέρουσα, να «βρούμε τη συνταγή» που θα στρέψει τους καταναλωτές στο να αξιοποιούν τις δυνατότητες που τους παρέχονται πιο συχνά. Για το λόγο αυτό, αναγνωρίζοντας ότι η νέα γενιά είναι πιο κοντά στην υιοθέτηση  των σύγχρονων τεχνολογικών εξελίξεων, στη First Data έχουμε προσεγγίσει αρκετά ελληνικά πανεπιστήμια και συνεργαζόμαστε με νέους με σκοπό  να  διερευνήσουμε  τη συγκεκριμένη τάση. Πρέπει να αφουγκραστούμε τους νέους  καθότι έχουν διαφορετική οπτική γωνία από εμάς και καταλαβαίνουν καλύτερα τις τάσεις της τεχνολογίας. Αναθέτουμε λοιπόν σε νέους να δουλέψουν με τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών  και να μας βοηθήσουν να τις πάμε ένα βήμα παραπέρα.

Αντίστοιχα, στις ΗΠΑ, η First Data έχει ξεκινήσει τη λειτουργία ενός “ιnnovation lab”στη Silicon Valley, με 12 στελέχη μας που μοιράζονται καινοτομίες στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών – και όχι μόνο – με τις μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες του χώρου. Φανταστείτε ποιο είναι το feedback που λαμβάνουμε καθημερινά και τις καινοτομίες που εισάγουμε στην αγορά. Και αναφέρομαι σε καινοτομίες που στηρίζονται στις τρέχουσες ανάγκες και συμπεριφορές των νέων.

Ποιες είναι οι προκλήσεις που προκύπτουν για τις τράπεζες από τις mobile πληρωμές και πόσο επενδύουν σε αυτές τις υπηρεσίες;
Σίγουρα, οι mobile πληρωμές αποτελούν μια ακόμα πρόκληση για τις τράπεζες που επιθυμούν να διατηρήσουν τους πελάτες τους. Και γι’ αυτό προσπαθούν να προσφέρουν δυνατότητες που καθιστούν τη ζωή των πελατών τους ευκολότερη. Με μια κινητή συσκευή, οι δυνατότητες είναι πολύ περισσότερες σε σχέση με τις απλές πληρωμές. Στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχει μια εφαρμογή app που αναπτύσσει η κάθε τράπεζα γι’ αυτό το σκοπό. Και μέσω αυτού μπορεί κανείς να δει το λογαριασμό του, να μεταφέρει χρήματα, ακόμα και να χρησιμοποιήσει όλες τις υπηρεσίες που θα χρησιμοποιούσε στην οθόνη ενός ΑΤΜ. Απλώς σε μικρότερη οθόνη.

Είμαστε σε επικοινωνία με τις τράπεζες στην Ελλάδα καθώς υπάρχει ενδιαφέρον και, παρόλο που βρισκόμαστε σε περίοδο κρίσης, αναζητούν νέα προϊόντα, νέες λύσεις και νέες υπηρεσίες. Σήμερα, το κίνητρο ίσως δεν είναι να διαφοροποιηθούν στην αγορά, αλλά να μειώσουν τα κόστη και τα λειτουργικά έξοδα. Είναι γεγονός ότι όταν χρησιμοποιεί κανείς το κινητό του ως τερματικό για τις συναλλαγές του, η τράπεζα δεν έχει κανένα κόστος. Τα πράγματα, λοιπόν, είναι πολύ απλά: όσο περισσότεροι χρησιμοποιούν τα κινητά τους για τις συναλλαγές τους, τόσο μειώνεται το κόστος για τις τράπεζες.

Πιστεύω, επίσης, ότι οι ελληνικές τράπεζες δεν έχουν σταματήσει να σκέφτονται για το μέλλον, για το τι πρέπει να κάνουν. Παρατηρώ μάλιστα ότι όταν ανακοινώνουμε την κυκλοφορία νέων προϊόντων στην αγορά, οι τράπεζες ενδιαφέρονται, ρωτούν γι’ αυτά. Εμείς το αναγνωρίζουμε και προσπαθούμε να φέρνουμε στην ελληνική αγορά ό,τι πιο καινοτόμο και νέο εργαλείο / προϊόν έχουμε αναπτύξει παγκοσμίως.

Ποιες είναι οι λύσεις σας σε αυτό το πεδίο;
Kαταρχήν, στον τομέα της επεξεργασίας των καρτών κάθε συναλλαγή που γίνεται, καταγράφεται και είναι ηλεκτρονική. Αυτό σημαίνει ότι φέρει την ταυτότητα του κατόχου, όπως και ένα σύστημα καταγραφής. Το δεύτερο έχει να κάνει με τα τερματικά πληρωμών, είτε βρίσκονται σε ένα κινητό τηλέφωνο είτε σε οποιαδήποτε άλλη συσκευή. Έχουμε αναπτύξει γι’ αυτό το σκοπό το «Pogo», το οποίο είναι ένα μικρός card reader για το κινητό τηλέφωνο (είτε είναι android είτε όχι), που το μετατρέπει σε τερματικό πληρωμής. Αυτό σημαίνει ότι ο κάτοχος μπορεί να πραγματοποιήσει άμεσα, εύκολα και με ασφάλεια πληρωμές από το κινητό του καθώς αυτό δέχεται συναλλαγές με τις πιστωτικές του κάρτες.




Επιπλέον, προσφέρουμε μια ακόμα υπηρεσία που βασίζεται σε QR codes, την οποία έχουμε εφαρμόσει στην Ιταλία και πλέον τη διαθέτουμε και στην Ελλάδα. Αυτή η εφαρμογή εγκαθίσταται σε μια κάρτα και παράγει QR codes για το κινητό τηλέφωνο του κατόχου. Κατά αυτό το τρόπο, δεν χρειάζεται να χρησιμοποιεί κανείς αναγνώστη καρτών, καθώς τα QR codes είναι μοναδικά, συνδέονται με την κάρτα αναλήψεων, την πιστωτική ή χρεωστική κάρτα και έτσι μπορεί ο κάτοχος να πληρώσει, δείχνοντας μόνο το συγκεκριμένο κωδικό. Είναι κάτι ανάλογο με τις κάρτες επιβίβασης στα αεροπλάνα. Με όλες αυτές τις τεχνολογίες μπορείς να αναγνωρίσεις ποιος πληρώνει ποιον, πόσο και με ποιο τρόπο. Όλα αυτά καταγράφονται, φορολογούνται και ανιχνεύονται. Αντιθέτως, τα μετρητά που βγαίνουν από ένα παραδοσιακό πορτοφόλι δεν μπορούν να ανιχνευτούν και επίσης είναι εύκολο να κλαπούν.

Ποια είναι η άποψή σας για τις τεχνολογίες Near Field Communications (NFC);
Είναι απλώς θέμα διανομής και έχουν να κάνουν με τα τερματικά – αν και η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πάρα πολλά τερματικά πληρωμών στην Ελλάδα, για κάθε τράπεζα. Έχουμε ξεκινήσει ήδη ένα πιλοτικό project στην τεχνολογία NFC με μεγάλο τραπεζικό οργανισμό στην Ελλάδα, όπου χρησιμοποιούμε μια κάρτα με ενσωματωμένο NFC chip. Ο χρήστης δείχνει απλώς αυτήν την κάρτα στο κατάστημα και η πληρωμή ολοκληρώνεται. Αλλά για να μπορέσει να λειτουργήσει αυτή η υπηρεσία, θα πρέπει και τα εμπορικά καταστήματα να διαθέτουν το σχετικό εξοπλισμό – κάτι που δεν συμβαίνει για αρκετά καταστήματα στην Ελλάδα.

Μια άλλη λύση που μπορεί να υλοποιηθεί είναι ένα αυτοκόλλητο NFC, με την ίδια τεχνολογία,  το οποίο τοποθετείται στην πίσω όψη της κινητής συσκευής και μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για πληρωμές. Διαθέτουμε διάφορες λύσεις πληρωμών μέσω NFC και αναζητούμε συνεργάτες στην Ελλάδα για να προωθήσουμε και να εφαρμόσουμε  όλες αυτές τις λύσεις. Διαθέτουμε καινοτόμες και ολοκληρωμένες λύσεις, αξιοποιώντας την διεθνή εμπειρία μας με την τοπική εξειδίκευση και στόχος μας  είναι να προσεγγίσουμε συνεργάτες με τους οποίους θα μπορέσουμε να εισάγουμε στην αγορά πολλές λύσεις, μαζί. Χρειαζόμαστε τις τράπεζες, χρειαζόμαστε και τους retailers. Η κάθε χώρα κινείται με διαφορετικούς ρυθμούς, πρέπει να το σεβαστούμε αυτό αλλά  σε καμία περίπτωση δεν θα σταθεί εμπόδιο στην προσπάθειά μας για ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων εργαλείων.

Ποιες είναι οι καινοτομίες που προάγει η First Data σε αυτό το πλαίσιο;
Στην εταιρεία μας, ακολουθούμε ένα concept που το έχουμε ονομάσει “rapid connect”. Αυτό σημαίνει ότι κάθε νέα υπηρεσία που αναπτύσσουμε πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ταχύτερο δυνατό σε οποιαδήποτε χώρα. Βέβαια, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ξεπεραστούν τυχόν  εμπόδια και δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν από τις Νομοθετικές Ρυθμίσεις της κάθε χώρας, όπερ σημαίνει ότι ίσως χρειαστεί να προσαρμόσουμε μια λύση, ώστε να απαντά στις ανάγκες της εκάστοτε χώρας.

Επιπλέον, σκοπεύουμε να κυκλοφορήσουμε τερματικά τύπου Tablet για πληρωμές, τα οποία είναι τύπου Ipad ή Αndroid tablets και τα οποία θα διαθέτουν και άλλες λειτουργίες, όπως πχ. τη διαχείριση προγραμμάτων Loyalty και logistics. Αυτά θα τα διαθέτουμε στην αγορά ως ολοκληρωμένη λύση «πακέτο», που θα περιέχει τόσο το software όσο και το hardware.

Με ποιο τρόπο προσεγγίζετε την αγορά σε αυτή τη μετάβαση;
Γενικά, οι εξελίξεις δεν μπορούν να προχωρήσουν απότομα, αλλά με μεθοδικά βήματα. Αρχικά είχαμε τα υποκαταστήματα τραπεζών, μετά τα ATMs και τώρα οδεύουμε προς το Internet και τις συσκευές κινητής τηλεφωνίας. Δεν γνωρίζω πόσο χρόνο θα πάρει αυτή η μετάβαση. Εμείς θέλουμε να την επιταχύνουμε και αναζητούμε συνεργάτες που θα μας βοηθήσουν σε αυτό. Συνεργαζόμαστε ήδη με τράπεζες, χρειαζόμαστε όμως περισσότερους συνεργάτες  και από το τομέα του λιανικού εμπορίου και από τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Και έχουμε αναπτύξει καινοτόμα εργαλεία και λύσεις για όλους.

Ποια είναι η αποδοχή από τους retailers μέχρι στιγμής;
Βρισκόμαστε σε επικοινωνία μαζί τους. Πιστεύω ότι γενικά τους ενδιαφέρει, από τη στιγμή που αντιλαμβάνονται ότι έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν τις εργασίες τους. Υπάρχουν στελέχη εταιριών που κατανοούν πλήρως τα οφέλη μιας μετάβασης σε ηλεκτρονικές πληρωμές, τόσο ως προς την εξοικονόμηση κόστους που προκύπτει, όσο και ως προς την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια. Είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε μαζί τους, καθώς έχουμε υλοποιήσει επιτυχή έργα σε όλο τον κόσμο και γνωρίζουμε τον τρόπο να το πράξουμε σωστά.

Η πραγματική πρόκληση για την Ελλάδα, είναι οι μικροί επιχειρηματίες. Υπάρχουν 700.000 πολύ μικρές επιχειρήσεις στην Ελλάδα με λιγότερους από 10 εργαζομένους οι οποίες παράγουν το 60% του ΑΕΠ. Οι υπηρεσίες που προωθούμε τώρα στην Ελλάδα είναι επικεντρωμένες στις ανάγκες των Ελληνικών επιχειρήσεων. Το Pogo, για παράδειγμα, αποτελεί μια ιδανική λύση που προορίζεται για την αγορά των μικροεμπόρων καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί παντού, για κάθε υπηρεσία πληρωμών, μετατρέποντας το κινητό σε τερματικό πληρωμών. Επιπλέον, αναζητούμε ένα μοντέλο που θα αυτοματοποιήσει όλα τα συστήματα πληρωμών, κάτι που θυμίζει ένα «κουτί» που θα δέχεται κάρτες ή μετρητά.

Με αυτό θα είναι εφικτή η πληρωμή τιμολογίων σε τράπεζες, σε πιστωτικές κάρτες, στα ΕΛΤΑ, στην ΕΥΔΑΠ, παντού. Με αυτό το σύστημα θα μπορεί κανείς να πληρώσει όλους τους λογαριασμούς του καθώς  θα μπορεί να μεταφέρει χρήματα σε τρίτους.



Οι συσκευές αυτού του τύπου πιστεύουμε ότι έχουν μεγάλη δυναμική. Έτσι, για παράδειγμα, θα μπορούσε ένα μικρό εμπορικό κατάστημα να δημιουργήσει ένα «μικρό τραπεζικό κατάστημα» σε κάθε χωριό ή απομακρυσμένο νησί της Ελλάδας. Σαφώς δεν θα προσφέρει τις πιο προχωρημένες τραπεζικές υπηρεσίες, αλλά θα προσφέρει απρόσκοπτα τις βασικές συναλλαγές. Βέβαια, για να πραγματοποιηθεί το παραπάνω, θα πρέπει να υποστηριχθεί η μετάβαση αυτή και από την ελληνική νομοθεσία.

Ποιες είναι οι επενδύσεις της First Data στην Ελλάδα;
H First Data έχει κάνει σημαντικές επενδύσεις στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, βελτιώνοντας τις υπηρεσίες και τις δυνατότητες της, και επίσης έφερε διεθνείς SME’s (Subject Matter Experts). Ο κύριος Γιώργος Τσούτσος και εγώ ως Managing Directors της First Data στην Ελλάδα θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τις επενδύσεις στην Ελλάδα. Τώρα βελτιώνουμε σημαντικά την πλατφόρμα μας, ενώ αυτό το χρόνο θα επενδύσουμε στο λανσάρισμα μιας σειράς νέων υπηρεσιών, όπως:
• Υπηρεσίες Advance analytics
• Νέες λύσεις mobile payments
• Λύσεις πληρωμών μικρομεσαίων επιχειρήσεων (POGO)
• Λύσεις Loyalty gift cards και κάρτες prepaid
• Tερματικά πληρωμών βασισμένα σε Tablets

Επιπλέον ενδιαφερόμαστε να πλησιάσουμε πιθανούς τοπικούς συνεργάτες ώστε να δημιουργήσουμε ένα ελληνικό οικοσύστημα, το οποίο θα προάγει τη κερδοφορία από την εφαρμογή των νέων υπηρεσιών.

Banker's Review (T. 032)
« 1 2 3 4 »

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778