Banker's Review Online - O “Super Μario” των τραπεζών

Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Retail Banking

O “Super Μario” των τραπεζών

12 Απριλίου 2013 | 16:00 Γράφει η Ισαβέλλα  Ζαμπετάκη Topics: Innovation

Το PlayMoolah είναι ένα διασκεδαστικό online παιχνίδι που έχει σαν στόχο να οδηγήσει γονείς και παιδιά σε υγιείς μεταξύ τους συζητήσεις σχετικά με το ρόλο των χρημάτων και να οδηγήσει τον οικονομικό αναλφαβητισμό σε “Game Over”

Η ιδέα για τη δημιουργία του Playmoolah προέκυψε στη διάρκεια ενός ταξιδιού των συνιδρυτριών του από τη Σιγκαπούρη στην Καλιφόρνια, εν μέσω οικονομικής κρίσης. Αυτό που προκάλεσε σοκ στη Μιν και την Όντρεϊ ήταν η διαφορά κουλτούρας μεταξύ ΗΠΑ και Σιγκαπούρης όσον αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης των χρημάτων, καθώς και η υπέρμετρη, αβάσιμη αισιοδοξία που οδήγησε πολλούς Αμερικανούς στον υπερδανεισμό.

Κι αυτό που έμοιαζε να λείπει, δεν ήταν μόνο η ευαισθητοποίηση σχετικά με  τη σημασία των χρημάτων, αλλά η εγκαθίδρυση καλών συνηθειών μέσα από αντίστοιχες δράσεις. Η Μιν και η  Όντρεϊ θεώρησαν κρίσιμο να εμπλέξουν τόσο τα παιδιά, όσο και τους γονείς τους και να ενθαρρύνουν τις υγιείς συζητήσεις σχετικά με το ρόλο των χρημάτων. Μία από τις βάσεις του προβλήματος είναι ότι οι ίδιοι οι γονείς δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν ενώ, αντιθέτως, το φυσικό και το εικονικό περιβάλλον βομβαρδίζουν τα παιδιά με μηνύματα καταναλωτισμού.

Οι ιδρύτριες του PlayΜoolah μελέτησαν στη συνέχεια τη δουλειά του B.J. Fogg στο Πανεπιστήμιο του Stanford και τις μεθόδους του για το σχεδιασμό τεχνολογίας που προκαλεί αλλαγή στη συμπεριφορά. Εκτός από την τεχνολογία όμως, τα ίδια τα παιδιά συνέβαλαν δραματικά στη δημιουργία των παιχνιδιών. Το γραφείο της PlayMoolah θυμίζει νηπιαγωγείο, με μικρά τραπεζάκια, άφθονο χαρτί και μαρκαδόρους, τουβλάκια lego και όλων των ειδών τα παιχνίδια, μέσα από τα οποία συνδιαμορφώνουν και τεστάρουν τις ιδέες τους μαζί με τα παιδιά.

Η πρώτη τράπεζα που “παίζει” PlayMoolah
Τον Απρίλιο του 2012, το PlayMoolah εγκαινίασε τη διαδικτυακή του πλατφόρμα στη Σιγκαπούρη και προσέλκυσε το ενδιαφέρον χιλιάδων παιδιών. Τον περασμένο Οκτώβριο, η PlayMoolah ανακοίνωσε την πρώτη της επίσημη συνεργασία με χρηματοοικονομικό οργανισμό, την τράπεζα OCBC, μέσω της οποίας επιθυμεί να αγγίξει ένα κοινό 50.000 παιδιών από τη Σιγκαπούρη. 

Αυτό που διαφοροποιεί την προσέγγιση της PlayMoolah από αντίστοιχα προγράμματα τραπεζών για την προσέλκυση “μικρών καταθετών” είναι το γεγονός ότι δεν φοβάται να μιμηθεί τη λογική των video-games, αντιστρέφοντας όμως τους συνήθεις όρους. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία παιχνιδιών που ελκύουν πηγαία το ενδιαφέρον των παιδιών, αλλά παράλληλα προσπαθούν να περάσουν σωστά μηνύματα σχετικά με το ρόλο και τη χρήση των χρημάτων. 

“Το PlayMoolah έκανε την εμφάνισή του σε μια εποχή που οι τράπεζες αναζητούν νέους τρόπους προσέλκυσης του ενδιαφέροντος των πελατών τους” δηλώνει ο Eric Mattson, CEO της The Finovate Group.

Οικονομικός αναλφαβητισμός
Το PlayMoolah είναι μια καινοτόμος εταιρεία που θέτει σαν στόχο της το σχεδιασμό αυθεντικών εμπειριών που εκπαιδεύουν τα παιδιά σχετικά με τα χρήματα. Σε συνεργασία με τους γονείς των παιδιών και χρηματοοικονομικούς οργανισμούς, τα παιδιά μαθαίνουν πώς να κερδίζουν, να ξοδεύουν, να αποταμιεύουν, να επενδύουν και να προσφέρουν χρήματα.

Τα παιχνίδια του PlayMoolah είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να εμπνέουν τη δράση και στο πραγματικό, πέρα από το εικονικό, περιβάλλον και με στόχο να δίνουν στα παιδιά τη γνώση, τις δεξιότητες και τα εργαλεία που απαιτούνται ώστε να μην είναι “αναλφάβητα” στο πεδίο των οικονομικών. 

Τα εργαλεία “παιχνιδοποίησης” (gamification) που παρέχει το PlayMoolah παρακινούν τα παιδιά να αναλάβουν την ευθύνη των χρημάτων τους με έναν τρόπο που είναι ενδιαφέρων, διασκεδαστικός και ασφαλής. Οι γονείς έχουν τη δυνατότητα της εύκολης παρακολούθησης και διαχείρισης της δραστηριότητας των παιδιών τους και μπορούν να συμμετάσχουν στο παιχνίδι θέτοντας στόχους.

Στο επίκεντρο της φιλοσοφίας του PlayMoolah είναι το γεγονός ότι τα ίδια τα παιδιά καλούνται να αναλάβουν την ευθύνη της διαχείρισης των χρημάτων τους. Ο απώτερος στόχος είναι να διαπιστώσουν ότι τα χρήματα αποτελούν ένα μέσο επίτευξης των στόχων μας, αλλά και δημιουργίας αξίας για ολόκληρη την κοινωνία.

Banker's Review (T. 031)

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778