Banker's Review Online - e-invoicing & e-payments: Τα θεμέλια της τραπεζικής του 21ου αιώνα

Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Retail Banking

e-invoicing & e-payments: Τα θεμέλια της τραπεζικής του 21ου αιώνα

21 Μαρτίου 2013 | 09:27 Γράφει η Ισαβέλλα  Ζαμπετάκη Topics: Mobile banking,Payments

Το e-invoicing, σε συνδυασμό με τις ηλεκτρονικές τραπεζικές υπηρεσίες, ανοίγουν νέες ευκαιρίες για δημιουργία αξίας στην χρηματοοικονομική εφοδιαστική αλυσίδα. Οι τράπεζες δεν θα πρέπει όμως να καθυστερήσουν κι άλλο να μπουν δυναμικά στο παιχνίδι.

Ο τραπεζικός κλάδος έχει αναγνωρίσει τη δυναμική της ηλεκτρονικής τιμολόγησης εδώ και καιρό. O όγκος των ηλεκτρονικών τιμολογίων που διακινούνται στην Ευρώπη αυξάνεται σταθερά, ακόμα κι αν το συνολικό επίπεδο διείσδυσης του e-invoicing παραμένει ακόμα κάτω από το 10% στις περισσότερες χώρες.

Το γεγονός ότι οι τράπεζες δεν έχουν κάνει ακόμα μία δυναμική κίνηση στο χώρο του e-invoicing οφείλεται εν μέρει στο ότι οι τράπεζες ακολουθούν γενικά επιχειρηματικά μοντέλα που προϋποθέτουν απόδοση στο κεφάλαιο σε σύντομο διάστημα. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγουν τουλάχιστον οι μελέτες της Celent.

Παρά το ότι η ηλεκτρονική τιμολόγηση ανοίγει πολλές πόρτες για τις τράπεζες, δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις βραχυπρόθεσμες επιχειρηματικές προσδοκίες. Μέρος του προβλήματος οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι πολλοί μπερδεύουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση συχνά με άλλα κομμάτια της χρηματοοικονομικής εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ωστόσο, το μέγεθος της εξοικονόμησης κόστους που αυτή επιτρέπει, δεν αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις. Το αμερικάνικο υπουργείο Άμυνας υπολογίζει ότι η υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης του απέφερε εξοικονόμηση 250 εκατ. δολ. ετησίως.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπολογίζει ότι η εξοικονόμηση που θα συντελεστεί μέσα σε έξι χρόνια θα αντιστοιχεί στο 1% του ΑΕΠ της Ευρώπης. Η πρόκληση για πολλές τράπεζες είναι το γεγονός ότι δεν βλέπουν το δικό τους ρόλο και τις δικές τους ευκαιρίες μέσα στο νέο αυτό πλαίσιο.

Μία σειρά από νέες ευκαιρίες για δημιουργία αξίας
Η Celent ωστόσο πιστεύει ότι οι τράπεζες όχι μόνο μπορούν να επωφεληθούν της εξοικονόμησης αυτής, αλλά μάλιστα περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο. Επιπλέον, είναι ακόμη σημαντικότερο το γεγονός ότι η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί την πλατφόρμα μέσω της οποίας θα χτιστούν οι πελατειακές σχέσεις του μέλλοντος. Ξεκινώντας από το τιμολόγιο, το “βασιλιά” όλων των εγγράφων που συνοδεύουν μια συναλλαγή, οι τράπεζες μπορούν να υποστηρίξουν αυξημένη αποτελεσματικότητα σε ένα κρίσιμο σημείο της αλυσίδας αξίας.

Το γεγονός αυτό δημιουργεί από μόνο του μια σειρά από νέες ευκαιρίες: από βαθύτερη γνώση σχετικά με τον πελάτη μέχρι νέες ευκαιρίες στον χώρο του trade finance. Παράλληλα, επιτρέπει μια σειρά από άλλες πρωτοβουλίες, όπως η ευρύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρονικών πληρωμών (άρα και ευκολότερης επεξεργασίας τους), ή τη φυσική εξέλιξη προς την κατεύθυνση της ηλεκτρονικής διαχείρισης των τραπεζικών λογαριασμών εκ μέρος των δικαιούχων. Κάποιοι βλέπουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση σαν απαραίτητο κομμάτι της εξέλιξης της αλληλεπίδρασης μεταξύ τράπεζας και πελάτη.

Ωστόσο, κινήσεις δείχνουν να γίνονται προς το παρόν μόνο  από τράπεζες χωρών στις οποίες η ηλεκτρονική τιμολόγηση επιβάλλεται μέσω σχετικών κανονισμών. Κι όμως, η αξία την οποία επιφέρει η ηλεκτρονική τιμολόγηση είναι σαφώς μεγαλύτερη από εκείνη της αρχικής επένδυσης. Οι τράπεζες θα πρέπει όμως να μπουν στο παιχνίδι του e-invoicing τώρα, παρά να ανακαλύψουν αργότερα ότι το σχετικό οικοσύστημα έχει εξελιχθεί από άλλους, χωρίς να υπάρχει πλέον περιθώριο για δικό τους ρόλο σε αυτό.

Μύθοι και πραγματικότητες σχετικά με την ηλεκτρονική τιμολόγηση
Η ηλεκτρονική τιμολόγηση βρίσκεται σε μία περίεργη θέση στην αγορά. Αν και συζητιέται ευρέως, αποτελεί συχνά αντικείμενο παρανόησης. Αναφερόμαστε σε αυτήν ως “την επόμενη μεγάλη εξέλιξη” αλλά υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια. Όλες οι τράπεζες παροτρύνονται να δραστηριοποιηθούν στο χώρο της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, αλλά ελάχιστες το έχουν κάνει ή βρίσκουν έναν τρόπο να το συνδυάσουν επιτυχώς με το επιχειρηματικό τους μοντέλο.

Ένας από τους βασικούς μύθους που περιβάλλουν το e-invoicing είναι ότι η εξοικονόμηση κόστους προκύπτει μέσα από τα μειωμένα κόστη εκτύπωσης και ταχυδρόμησης. Η αλήθεια είναι ότι τα κόστη αυτά είναι σημαντικά, αλλά εάν περιοριστούν σε αυτά, οι τράπεζες δεν θα αξιοποιήσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση στο έπακρο. Με την προσέγγιση αυτή, δεν θα καταφέρουν να πειστούν ούτε οι ίδιες - αλλά ούτε και να πείσουν τους πελάτες τους- σχετικά με τη χρησιμότητα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Η δραστηριοποίηση των τραπεζών στον τομέα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης προϋποθέτει ένα πολύπλευρο επιχειρηματικό πλάνο. Το e-invoicing ανοίγει αδιαμφισβήτητα ευκαιρίες για παροχή επιπρόσθετων υπηρεσιών προς τις τράπεζες, ιδίως στο χώρο της οικονομικής εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι ευκαιρίες αυτές δεν προκύπτουν, ωστόσο, στη συναλλαγή με κάθε πελάτη ή με κάθε τιμολόγιο. Το οφέλη που μπορούν να επιτευχθούν μέσω του e-invoicing αποτελούν συνάρτηση της κλίμακας στην οποία αυτό υιοθετείται.

Αυτό σημαίνει ότι οι τράπεζες θα πρέπει να το προωθήσουν σε κάθε πελάτη τους και να εύχονται ότι το ίδιο θα κάνει και ο ανταγωνισμός με τους δικούς του πελάτες. Προκειμένου να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, είναι απαραίτητο να μπουν στο παιχνίδι όσο το δυνατόν περισσότεροι συναλλασσόμενοι. Πρόκειται για ένα κλασικό παράδειγμα του φαινομένου δικτύου (network effect).

Ο τραπεζικός κλάδος έχει αναγνωρίσει τη δυναμική της ηλεκτρονικής τιμολόγησης εδώ και καιρό. O όγκος των ηλεκτρονικών τιμολογίων που διακινούνται στην Ευρώπη αυξάνεται σταθερά, ακόμα κι αν το συνολικό επίπεδο διείσδυσης του e-invoicing παραμένει ακόμα κάτω από το 10% στις περισσότερες χώρες.

Το γεγονός ότι οι τράπεζες δεν έχουν κάνει ακόμα μία δυναμική κίνηση στο χώρο του e-invoicing οφείλεται εν μέρει στο ότι οι τράπεζες ακολουθούν γενικά επιχειρηματικά μοντέλα που προϋποθέτουν απόδοση στο κεφάλαιο σε σύντομο διάστημα. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγουν τουλάχιστον οι μελέτες της Celent.

Παρά το ότι η ηλεκτρονική τιμολόγηση ανοίγει πολλές πόρτες για τις τράπεζες, δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις βραχυπρόθεσμες επιχειρηματικές προσδοκίες. Μέρος του προβλήματος οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι πολλοί μπερδεύουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση συχνά με άλλα κομμάτια της χρηματοοικονομικής εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ωστόσο, το μέγεθος της εξοικονόμησης κόστους που αυτή επιτρέπει, δεν αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις. Το αμερικάνικο υπουργείο Άμυνας υπολογίζει ότι η υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης του απέφερε εξοικονόμηση 250 εκατ. δολ. ετησίως.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπολογίζει ότι η εξοικονόμηση που θα συντελεστεί μέσα σε έξι χρόνια θα αντιστοιχεί στο 1% του ΑΕΠ της Ευρώπης. Η πρόκληση για πολλές τράπεζες είναι το γεγονός ότι δεν βλέπουν το δικό τους ρόλο και τις δικές τους ευκαιρίες μέσα στο νέο αυτό πλαίσιο.

Μία σειρά από νέες ευκαιρίες για δημιουργία αξίας
Η Celent ωστόσο πιστεύει ότι οι τράπεζες όχι μόνο μπορούν να επωφεληθούν της εξοικονόμησης αυτής, αλλά μάλιστα περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο. Επιπλέον, είναι ακόμη σημαντικότερο το γεγονός ότι η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί την πλατφόρμα μέσω της οποίας θα χτιστούν οι πελατειακές σχέσεις του μέλλοντος. Ξεκινώντας από το τιμολόγιο, το “βασιλιά” όλων των εγγράφων που συνοδεύουν μια συναλλαγή, οι τράπεζες μπορούν να υποστηρίξουν αυξημένη αποτελεσματικότητα σε ένα κρίσιμο σημείο της αλυσίδας αξίας.

Το γεγονός αυτό δημιουργεί από μόνο του μια σειρά από νέες ευκαιρίες: από βαθύτερη γνώση σχετικά με τον πελάτη μέχρι νέες ευκαιρίες στον χώρο του trade finance. Παράλληλα, επιτρέπει μια σειρά από άλλες πρωτοβουλίες, όπως η ευρύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρονικών πληρωμών (άρα και ευκολότερης επεξεργασίας τους), ή τη φυσική εξέλιξη προς την κατεύθυνση της ηλεκτρονικής διαχείρισης των τραπεζικών λογαριασμών εκ μέρος των δικαιούχων. Κάποιοι βλέπουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση σαν απαραίτητο κομμάτι της εξέλιξης της αλληλεπίδρασης μεταξύ τράπεζας και πελάτη.

Ωστόσο, κινήσεις δείχνουν να γίνονται προς το παρόν μόνο  από τράπεζες χωρών στις οποίες η ηλεκτρονική τιμολόγηση επιβάλλεται μέσω σχετικών κανονισμών. Κι όμως, η αξία την οποία επιφέρει η ηλεκτρονική τιμολόγηση είναι σαφώς μεγαλύτερη από εκείνη της αρχικής επένδυσης. Οι τράπεζες θα πρέπει όμως να μπουν στο παιχνίδι του e-invoicing τώρα, παρά να ανακαλύψουν αργότερα ότι το σχετικό οικοσύστημα έχει εξελιχθεί από άλλους, χωρίς να υπάρχει πλέον περιθώριο για δικό τους ρόλο σε αυτό.

Μύθοι και πραγματικότητες σχετικά με την ηλεκτρονική τιμολόγηση
Η ηλεκτρονική τιμολόγηση βρίσκεται σε μία περίεργη θέση στην αγορά. Αν και συζητιέται ευρέως, αποτελεί συχνά αντικείμενο παρανόησης. Αναφερόμαστε σε αυτήν ως “την επόμενη μεγάλη εξέλιξη” αλλά υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια. Όλες οι τράπεζες παροτρύνονται να δραστηριοποιηθούν στο χώρο της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, αλλά ελάχιστες το έχουν κάνει ή βρίσκουν έναν τρόπο να το συνδυάσουν επιτυχώς με το επιχειρηματικό τους μοντέλο.

Ένας από τους βασικούς μύθους που περιβάλλουν το e-invoicing είναι ότι η εξοικονόμηση κόστους προκύπτει μέσα από τα μειωμένα κόστη εκτύπωσης και ταχυδρόμησης. Η αλήθεια είναι ότι τα κόστη αυτά είναι σημαντικά, αλλά εάν περιοριστούν σε αυτά, οι τράπεζες δεν θα αξιοποιήσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση στο έπακρο. Με την προσέγγιση αυτή, δεν θα καταφέρουν να πειστούν ούτε οι ίδιες - αλλά ούτε και να πείσουν τους πελάτες τους- σχετικά με τη χρησιμότητα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Η δραστηριοποίηση των τραπεζών στον τομέα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης προϋποθέτει ένα πολύπλευρο επιχειρηματικό πλάνο. Το e-invoicing ανοίγει αδιαμφισβήτητα ευκαιρίες για παροχή επιπρόσθετων υπηρεσιών προς τις τράπεζες, ιδίως στο χώρο της οικονομικής εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι ευκαιρίες αυτές δεν προκύπτουν, ωστόσο, στη συναλλαγή με κάθε πελάτη ή με κάθε τιμολόγιο. Το οφέλη που μπορούν να επιτευχθούν μέσω του e-invoicing αποτελούν συνάρτηση της κλίμακας στην οποία αυτό υιοθετείται.

Αυτό σημαίνει ότι οι τράπεζες θα πρέπει να το προωθήσουν σε κάθε πελάτη τους και να εύχονται ότι το ίδιο θα κάνει και ο ανταγωνισμός με τους δικούς του πελάτες. Προκειμένου να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, είναι απαραίτητο να μπουν στο παιχνίδι όσο το δυνατόν περισσότεροι συναλλασσόμενοι. Πρόκειται για ένα κλασικό παράδειγμα του φαινομένου δικτύου (network effect).



Θέματα κόστους
Σε μια εποχή που το κόστος που απαιτείται για τη λειτουργία και το τρέξιμο των διαδικασιών των τραπεζών είναι σημαντικό, η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί ένα μέσο για περιορισμό των σχετικών δαπανών μέσα από τον επαναπροσδιορισμό της συναλλαγής με τους πελάτες. Η ηλεκτρονική φύση του τιμολογίου καταργεί αυτόματα πολλά από τα κόστη που ενέχουν οι παραδοσιακές διαδικασίες του χαρτιού.

Πέρα από τις πιέσεις της Διοίκησης για μείωση των δαπανών, και οι ίδιοι οι πελάτες των τραπεζών γίνονται ολοένα και πιο απαιτητικοί όσον αφορά τόσο τις υπηρεσίες που τους παρέχονται, όσο και την ανάπτυξη νέων προϊόντων. Η άμεση πρόσβαση στις πληροφορίες σχετικά με το λογαριασμό τους δεν αποτελεί κάτι που θα ήθελαν, αλλά που απαιτούν να έχουν.

Πολλές τράπεζες πασχίζουν για να ανταποκριθούν στις αυξημένες αυτές προσδοκίες, και οι περισσότερες σημειώνουν βήματα προόδου. Με τον τρόπο αυτό, και οι ίδιες απολαμβάνουν κάποια οφέλη. Η δυνατότητα που δίνεται στον πελάτη για άμεση πρόσβαση στις πληροφορίες του λογαριασμού του, του επιτρέπει να αυτοεξυπηρετηθεί χωρίς να χρειάζεται να απασχοληθεί το προσωπικό της τράπεζας.

Η ψηφιοποίηση της σχέσης με τον πελάτη
Εάν το ηλεκτρονικό τιμολόγιο αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου συνόλου, τότε το ευρύτερο αυτό σύνολο είναι η ψηφιοποίηση της σχέσης της τράπεζας με τον πελάτη. Η αλλαγή αυτή δε συνίσταται μόνο στην στροφή προς την αυτοεξυπηρέτηση και την κατάργηση του χαρτιού, αν και τα δύο αυτά χαρακτηριστικά δεν θα πρέπει να υποτιμούνται.

Τα οφέλη από την κατάργηση του χαρτιού είναι τεράστια, τόσο για τους μεμονωμένους πελάτες, όσο και για τις επιχειρήσεις. Βάσει κάποιων υπολογισμών, το 4% όλων των λογαριασμών στην Ευρώπη αφορούν πιστωτικές κάρτες. Με συντηρητικούς υπολογισμούς, τα χρήματα που μπορούν να εξοικονομηθούν μέσα από την κατάργηση των έντυπων λογαριασμών φτάνει τα 240 δις ευρώ μέσα σε έξι χρόνια.

Πέρα από τη μείωση των δαπανών, η οποία και αποτελεί όφελος για όλους, οι τράπεζες μπορούν επίσης να επωφεληθούν από τα δεδομένα που περιλαμβάνονται μέσα στα τιμολόγια. Η πληροφορία αυτή μπορεί να χρησιμεύσει με πολλούς διαφορετικούς τρόπους: επισημαίνοντας ευκαιρίες για την παροχή υπηρεσιών σχετικών με την οικονομική εφοδιαστική αλυσίδα, προσφέροντας βαθύτερη γνώση σχετικά με την πελατειακή βάση και διευκολύνοντας τη διαχείριση κινδύνου και ρευστότητας.

To τιμολόγιο μπορεί να αποτελέσει το κλειδί που ξεκλειδώνει και συνδέει μεταξύ τους πολλές άλλες περιοχές. Ένα τιμολόγιο περιέχει -ή, θα έπρεπε να περιέχει- όλα τα κρίσιμα δεδομένα που κινούν το business. Μέσα από το τιμολόγιο συνδέονται μεταξύ τους οι διαδικασίες που ακολουθούν οι δύο συναλλασσόμενοι.
 
Η ακρίβειά του είναι κρίσιμη, αφού τα τυχόν λάθη θα δημιουργούσαν επιπρόσθετο κόστος στην εξέλιξη της διαδικασίας. Η συνειδητή προσπάθεια που καταβάλλεται από όλες τις μεριές προκειμένου τα στοιχεία που καταγράφονται σε ένα τιμολόγιο να είναι τα σωστά, είναι και ο λόγος για τον οποίο τα τιμολόγια έχουν ιδιαίτερη σημασία μεταξύ όλων των εγγράφων που διακινούνται στην αγορά.

Μια μακροπρόθεσμη επένδυση
Ένας κούκος δεν αρκεί για να φέρει την άνοιξη. Το ίδιο ισχύει και για ένα τιμολόγιο. Το e-invoicing αποτελεί ένα πεδίο που προϋποθέτει δέσμευση και υπομονή.

Οι τράπεζες δεν μπορούν να περιμένουν άμεσα οφέλη μέσα από την ηλεκτρονική τιμολόγηση. Η μακροπρόθεσμη στρατηγική μπορεί όμως να φέρει πολύ σημαντικά οφέλη και δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για άλλες καθυστερήσεις. Η αξία του e-invoicing έγκειται στο φαινόμενο του δικτύου. Με τον ίδιο τρόπο που η αξία ενός μεμονωμένου τηλεφώνου αποτελεί συνάρτηση του πόσα τηλέφωνα είναι συνολικά συνδεδεμένα στο δίκτυο, έτσι και η αξία της ηλεκτρονικής τιμολόγησης αυξάνει όσο αυξάνει ο αριθμός των ατόμων και επιχειρήσεων που την χρησιμοποιούν.

Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος για τον οποίο πολλοί από τους μεγαλύτερους προμηθευτές λύσεων e-invoicing παγκοσμίως εστιάζουν στην ανάπτυξη του δικτύου των πελατών τους και στη δημιουργία συμφώνων διαλειτουργικότητας με άλλα δίκτυα. Οι τράπεζες βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση επειδή διαθέτουν ήδη τα δίκτυα αυτά. Κάθε εταιρεία συνεργάζεται τουλάχιστον με μία, αν όχι με περισσότερες τράπεζες και αυτό διευκολύνει δραματικά την ανάπτυξη ενός πολύ μεγάλου δικτύου συναλλασσομένων.

Το παραπάνω δεν συνεπάγεται βέβαια ότι οι τράπεζες θα πρέπει και να χρεώνουν για τις υπηρεσίες αυτές. Αντιθέτως, θα πρέπει να εξετάζουν κίνητρα που θα παρακινήσουν τις επιχειρήσεις να υιοθετήσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση, με τον ίδιο τρόπο που προσπαθούν να παρακινήσουν και τους ιδιώτες να εγκαταλείψουν τις μη-ηλεκτρονικές διαδικασίες. Τα πλεονεκτήματα θα προκύψουν όταν οι εταιρείες θα πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους με την τράπεζα ψηφιακά.

Το επιχειρηματικό μοντέλο περιπλέκεται όταν οι τράπεζες επιλέγουν να χρεώσουν τους πελάτες τους για τη χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Από την άλλη, η απόφαση να μην επιβάλλουν χρεώσεις για τις υπηρεσίες αυτές ενδέχεται να αποδειχθεί ακόμη δυσκολότερη στην υλοποίησή της.

Όποιο κι αν είναι όμως το μοντέλο που θα επιλέξουν να ακολουθήσουν, το σίγουρο είναι ότι οι τράπεζες θα πρέπει να αρχίσουν να αναπτύσσουν άμεσα τη σχετική υποδομή αφού σε αντίθετη περίπτωση κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός παιχνιδιού. Πολλά από τα οφέλη αυτά δεν θα είναι άμεσα, ούτε και εύκολα μετρήσιμα. Η υποδομή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης δεν παύει όμως να αποτελεί τα θεμέλια του corporate banking στον 21ο αιώνα.


5 λόγοι για τους οποίους το E-Invoicing “ανήκει” στις τράπεζες
Οι τράπεζες βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση όσον αφορά την αξιοποίηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και της σύνδεσής της με μία σειρά υπηρεσιών λόγω των παρακάτω συνθηκών:

• Υφιστάμενο πελατολόγιο. Οι τράπεζες αγγίζουν, μέσω των υπηρεσιών τους, όλες τις μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις της αγοράς. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί μια επιπρόσθετη υπηρεσία η οποία προτείνεται στο υφιστάμενο πελατολόγιο και δίκτυο επαφών των τραπεζών. Η εισαγωγή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης οδηγεί σε επιπρόσθετα έσοδα, δημιουργώντας ελάχιστη ενόχληση.

• Σχέση εμπιστοσύνης. Οι τράπεζες ήδη παρέχουν, διαχειρίζονται και συντηρούν υποδομή ασφαλούς διαχείρισης των στοιχείων των χρηστών μέσα από τα συστήματα του e-banking και των πρωτοκόλλων ασφαλείας. Τα ίδια αυτά δίκτυα μπορούν να αξιοποιηθούν για να υποστηρίξουν το σύνολο της χρηματοοικονομικής εφοδιαστικής αλυσίδας. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση επιφέρει επιπρόσθετη απόδοση στην επένδυση που έχει ήδη γίνει για την κατασκευή και τη συντήρηση του δικτύου χρηστών.
 
• Μια βασική ικανότητα. Οι τράπεζες διακρίνονται για την παροχή αξιόπιστων και αποτελεσματικών συναλλακτικών υπηρεσιών σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν υπάρχει λόγος οι συναλλαγές αυτές να περιορίζονται στις πληρωμές τη στιγμή που ο επιχειρηματικός κόσμος αντιμετωπίζει νέες ανάγκες. Η διεκπεραίωση επιπρόσθετων τύπων συναλλαγών, όπως των ηλεκτρονικών τιμολογίων, βελτιώνει την ορατότητα των επιχειρήσεων στην χρηματοοικονομική τους εφοδιαστική αλυσίδα και δημιουργεί επιπρόσθετα έσοδα μέσα από τις συναλλαγές.

• Ευκαιρίες χρηματοδότησης. Η άμεση και ακριβής γνώση της χρηματοοικονομικής αλυσίδας μιας εταιρείας επιτρέπει στη συνεργαζόμενη τράπεζα να προτείνει τις κατάλληλες υπηρεσίες χρηματοδότησης με τον μικρότερο δυνατό κίνδυνο.

• Θέματα κύρους. Παρά την κρίση που περνά ο τραπεζικός τομέας παγκοσμίως, οι εταιρείες εξακολουθούν να τις εμπιστεύονται περισσότερο απ’ ότι θα εμπιστεύονταν για παράδειγμα έναν πρωτοεμφανιζόμενο πάροχο υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Η παροχή υπηρεσιών e-invoicing αξιοποιεί την αναγνωρισιμότητα μιας τράπεζας ενώ η αυξημένη χρήση των τραπεζικών υπηρεσιών ενισχύει την πιστότητα των πελατών της ακόμη περισσότερο.

Εκτός από τα παραπάνω, και στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής ευθύνης, οι τράπεζες θα πρέπει να αξιοποιήσουν τη θέση τους για να παροτρύνουν ιδιώτες και επιχειρήσεις στον περιορισμό της χρήσης του χαρτιού και στην εξοικονόμηση φυσικών πόρων.

Τα οφέλη σε αριθμούς
Κάποια στατιστικά στοιχεία από την αγορά της ηλεκτρονικής τιμολόγησης καθιστούν ακόμα πιο ξεκάθαρους τους λόγους για τους οποίους οι τράπεζες αξίζει να δραστηριοποιηθούν στον τομέα αυτό και υποδεικνύουν το είδος των υπηρεσιών που θα μπορούσαν να παρέχουν στους πελάτες τους.

Αύξηση ανταλλαγής ηλεκτρονικών τιμολογίων κατά 40% ετησίως
Η ανταλλαγή ηλεκτρονικών τιμολογίων σημειώνει δραματική αύξηση τα τελευταία χρόνια. Η οικονομική ύφεση έχει αναγκάσει πολλές επιχειρήσεις παγκοσμίως να μειώσουν τα κόστη τους σε κάθε δυνατό επίπεδο και η απαίτηση αυτή λειτούργησε υπέρ της διάδοσης του e-invoicing. Οι τράπεζες που συμπεριλαμβάνουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση στο πακέτο των υπηρεσιών συναλλαγών τους εκμεταλλεύονται την τεράστια και σταθερή ανάπτυξη του e-invoicing.

Το 95% της αγοράς είναι “παρθένο”
Το 2009, μόλις το 5% των τιμολογίων που ανταλλάχθηκαν στην Ευρώπη ήταν ηλεκτρονικά. Το ποσοστό αυτό αφήνει ένα τεράστιο περιθώριο για υγιή ανάπτυξη σε μια πολύ δυναμική αγορά. Οι τράπεζες που διαθέτουν ήδη εμπειρία στην παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης στους εταιρικούς τους πελάτες, βρίσκονται σε προνομιακή θέση ως προς την κάλυψη των αναγκών των ιδιωτών και την απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς μέσα από τη διαδικασία αυτή.

Το 40% των τιμολογίων αφορούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις
Οι μικρές επιχειρήσεις ευθύνονται για ένα πολύ σημαντικό ποσοστό των τιμολογίων που διακινούνται στην Ευρώπη. Οι τυπικοί πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στο σύνολο μιας τόσο μεγάλης αγοράς.

Οι τράπεζες αντιθέτως ήδη συναλλάσσονται με τις επιχειρήσεις αυτές και μπορούν να προσθέσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση στο σύνολο των υπηρεσιών που ήδη τους παρέχουν.

500 δις ευρώ αδρανούς κεφαλαίου
Οι 1.000 μεγαλύτερες επιχειρήσεις της Ευρώπης διατηρούν “αδρανή” κεφάλαια ύψους 500 δις ευρώ λόγω της περιορισμένης ορατότητας του τι έχουν να πληρώνουν και τι να εισπράττουν. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση επιτρέπει διαφάνεια και καλύτερη επικοινωνία μεταξύ αγοραστή και προμηθευτή. Η υπηρεσία του e-invoicing μπορεί να συνδεθεί με άλλες χρηματοοικονομικές εφαρμογές ώστε να βοηθήσει σε καλύτερη διαχείριση των μετρητών και να βελτιστοποιήσει την αξιοποίηση των κεφαλαίων της εταιρείας. Οι τράπεζες είναι σε θέση να παράσχουν στους εταιρικούς τους πελάτες εξυπνότερες λύσεις για τη βέλτιστη διαχείριση των οικονομικών τους, με αυξημένη ασφάλεια.

Banker's Review (T. 031)
« 1 2 3 »

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Banker's Review Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Private banking

Πιστωτική κρίση

Credit Risk management

Enterprise risk management

Best work place

Multichannel Strategy

Innovation

International Banking

Outsourcing

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778